HP planuje zwolnienie nawet 2 tys. pracowników
6 mar 2025 10:38

Firma HP poinformowała, że planuje w tym roku zlikwidować od 1 tys. do 2 tys. miejsc pracy w ramach programu oszczędności strukturalnych, który pozwoli firmie zaoszczędzić dodatkowe 300 mln dolarów na program restrukturyzacji Future Ready. Celem programu zapoczątkowanego w 2023 r. jest uzyskanie ok. 1,9 mld dolarów oszczędności do końca roku finansowego 2025.

Redukcje zatrudnienia, ogłoszone 27 lutego br. przy okazji prezentacji wyników firmy za pierwszy kwartał, będą „kluczową dźwignią”, która pomoże zabezpieczyć HP przed niepewną sytuacją makroekonomiczną i geopolityczną, przekonywała inwestorów dyrektorka finansowa HP Karen Parkhill w rozmowie telefonicznej dotyczącej wyników finansowych.

Wyniki HP za pierwszy kwartał 2025 r. wykazały, że grupa z siedzibą w USA osiągnęła przychody netto w wysokości 13,5 mld USD, co stanowi wzrost o 2,4% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 r. Firma osiągnęła zysk operacyjny w wysokości 984 mln USD (stanowiący 7,3% przychodów, nieco poniżej 8,4% zanotowanych w pierwszym kwartale 2024 roku).

„Jesteśmy zadowoleni z naszych wyników w pierwszym kwartale i osiągnięcia wzrostu przychodów trzeci kwartał z rzędu, jak również z realizacji naszej strategii kształtowania przyszłości pracy” - powiedział Enrique Lores, prezes i dyrektor generalny HP.

„Nasz progres był napędzany przez silną działalność komercyjną w zakresie Systemów Personalnych oraz dynamikę w kluczowych obszarach wzrostu, w tym komputerów wykorzystujących sztuczną inteligencję. Krótkoterminowo koncentrujemy się na podejmowaniu zdecydowanych działań w celu sprostania zmieniającym się warunkom rynkowym, jednocześnie inwestując w nasz długoterminowy wzrost”.

„W pierwszym kwartale poczyniliśmy solidne postępy w realizacji naszych zobowiązań finansowych na ten rok i podnosimy nasz cel oszczędnościowy Future Ready z 1,6 do 1,9 miliarda dolarów do końca roku podatkowego 2025” - dodała Parkhill. „Podtrzymujemy nasze oczekiwania odnośnie bieżącego roku i nadal koncentrujemy się na ich zdyscyplinowanej realizacji, kontynuując inwestycje w przyszłość.”

Przychody z druku w firmie HP w I kwartale spadły o 2,4% r/r, choć utrzymały się w przedziale powyżej 4 mld USD, czyli na poziomie, który segment druku HP zajmuje przez ostatnie kilka lat. Segment wzmocnił 5-proc. wzrost całkowitej sprzedaży sprzętu i 5-proc. wzrost przychodów z druku konsumenckiego, kompensując spadek przychodów z druku komercyjnego (o 7%).

Druk komercyjny stanowił 27% przychodów firmy z druku, materiały eksploatacyjne : 66% przychodów, zaś druk konsumencki zaledwie 7%.

 

Opracowano na podstawie informacji serwisu Printweek