Firma Paragon przejęła CCS Germany, monachijską drukarnię należącą do australijskiej firmy Computershare, która świadczy usługi dla sektora usług finansowych.
Obie firmy są partnerami od kilku lat, więc dobrze się znają. Dyrektor generalny Paragon, Jeremy Walters, mówi: „Transakcja jest dopasowana do naszej strategii i z niecierpliwością czekamy na zbadanie globalnych i lokalnych możliwości w Monachium, aby zapewnić szybsze i bardziej zrównoważone usługi dla naszych klientów.”
CCS Germany jest jedną z wielu drukarni, które Computershare wykorzystuje w celu nawiązywania bezpiecznej komunikacji z klientami. Wspiera ją szereg norm ISO dotyczących zarządzania i obsługi danych, które podkreślają bezpieczeństwo obiektu i profilu pracy.
Paragon podejmie się realizacji zleceń, które sięgają 250 milionów stron drukowanych każdego roku, wypełniających 40 milionów paczek. Firma jest dobrze doinwestowana dzięki maszynom do druku inkjetowego oraz urządzeniom do insertowania.
Paragon zwiększy wolumeny przechodzące przez CCS, ponieważ klienci dążą do zminimalizowania śladu węglowego dzięki produkcji realizowanej blisko miejsca użytkowania - zamiast wysyłania gotowych paczek na duże odległości. Koszty obniży również optymalizacja usług pocztowych.
Paragon już teraz działa za pośrednictwem 11 zakładów obsługiwanych przez swój oddział środkowo-wschodnio-europejski, obejmujący Niemcy, Czechy, Polskę i Szwecję.
Transakcja to pierwsze przejęcie dokonane przez Paragon w 2025 r., rok po tym, gdy przejął biznes i niektóre aktywa upadłego Communisis. W raporcie rocznym firmy Paragon prezes Patrick Crean zauważa: „Nasza strategia przejęć obejmuje ukierunkowanie na podobne transakcje”.
Grupa o obrotach 1,2 mld euro udoskonala rozwój oparty na przejęciach również po to, aby rozwijać się w sektorach, które dotychczas znajdowały się poza jej podstawową działalnością. Będzie się to wiązało z dokonywaniem przejęć jako podstawy przyszłego wzrostu w zakresie usług marketingowych, usług procesów biznesowych i rozwiązań w zakresie realizacji zamówień.
Walters stwierdza w raporcie rocznym: „Dostosowaliśmy naszą strategię przejęć, aby skupić się na wejściu na nowe obszary geograficzne i rynki poprzez transakcje docelowe. Mniejsze skupienie się na akwizycjach oportunistycznych pomaga utorować drogę do tego celu".
W wyniku tej zmiany kierunku grupy „zamierzamy pozbyć się operacji, które nie są już kluczowe dla naszej strategii. Aktywa te są klasyfikowane jako przeznaczone do sprzedaży” – kończy Walters.
Opracowano na podstawie informacji serwisu Print Business