Firma Dataline rozszerza swój europejski zasięg dzięki przejęciu działalności w obszarze graphic arts przedsiębiorstwa Dansk Dataservice. Duńska spółka ma siedzibę w Kerteminde i od ponad 40 lat świadczy usługi IT dla firm graficznych.
Głównym produktem Dansk Dataservice jest IT Graphware, z którego korzysta około 40 firm i ponad 600 użytkowników dziennie. IT Graphware stanowi zintegrowane rozwiązanie dla szerokiego zakresu zadań i jest przeznaczone do wielu zastosowań druku, w tym druku arkuszowego, wielkoformatowego, cyfrowego i etykietowego.
Specjalizująca się w systemach ERP/MIS firma Dataline ma siedzibę w Belgii, a jej głównym produktem jest MultiPress.
Even Hansen (z lewej) i Dirk Deroo, dyrektor generalny Dataline
Po przejęciu Dansk Dataservice będzie działać pod szyldem Dataline. Pozostała działalność firmy w zakresie wsparcia IT będzie kontynuowana oddzielnie. Even Hansen, założyciel i dyrektor generalny Dansk Dataservice, będzie ściśle współpracował z Dataline przez cały okres przejściowy, aby klienci jak najmniej odczuli związane z nim niedogodności. Jak mówi: „Jestem bardzo szczęśliwy, że dzieło mojego życia trafia w ręce innowacyjnego i silnego europejskiego gracza, jakim jest Dataline. Oferuje on naszym klientom stabilne i przyszłościowe rozwiązanie, które pomoże im w dalszym rozwoju.”
Dyrektor generalny Dataline, Dirk Deroo, podkreśla, że przejęcie ma znaczenie strategiczne. „Chociaż duński przemysł graficzny jest wysoce zmodernizowany i zdigitalizowany, stoi w obliczu spadającej sprzedaży i zmieniającej się dynamiki rynku. Chociaż ten sektor digitalizuje się w coraz większym stopniu, wiele firm nadal pracuje z arkuszami kalkulacyjnymi Excel lub domowym oprogramowaniem” - uważa. „Zapotrzebowanie na zaawansowane rozwiązania ERP jest zatem silniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki Dansk Dataservice wzmacniamy naszą pozycję w Europie Północnej i pomagamy firmom w ich cyfrowej transformacji.”
Dataline, która Pod koniec ubiegłego roku przejęła niemiecką firmę Pragma Informationssysteme, twierdzi, że najnowszy zakup był „kolejnym krokiem w jej misji dostarczania europejskiemu sektorowi graficznemu przyszłościowych rozwiązań programistycznych.”
Opracowano na podstawie informacji serwisu Printweek