Firma Konica Minolta skorygowała swoje prognozy na koniec roku finansowego, tak by jej odzwierciedlały niedawne transakcje, w tym sprzedaż Indicia Worldwide na rzecz ADM Group.
W aktualizacji dotyczącej roku finansowego zakończonego 31 marca br. japoński producent poinformował, że przychody zostały skorygowane w dół o 9 mld jenów (47,2 mln funtów), do 1.125 mld jenów, podczas gdy zysk z działalności został skorygowany w górę o 1 mld jenów, do 43 mld jenów, „ze względu na korzystne wyniki działu Business Technologies Business”.
Siostrzany model B2 AccurioJet 60000 zostanie wprowadzony na rynek w tym roku
Oczekiwana strata operacyjna wzrosła o 39 mld jenów, do 53 mld jenów, ze względu na szereg jednorazowych obciążeń. Należy do nich strata w wysokości 9,8 mld jenów na sprzedaży ADM Group działu Konica Minolta Marketing Services (która działa jako Indicia Worldwide), jak ogłoszono wcześniej w tym miesiącu, przy czym kwota ta była o 1,7 mld jenów niższa niż początkowo szacowano.
Sprzedaż niemieckiej firmy Mobotix zajmującej się systemami wideo IoT na rzecz Certina Software Investments przyniesie stratę operacyjną w wysokości 10,4 mld jenów.
Konica Minolta zanotowała również odpis aktualizacyjny w wysokości około 14 mld jenów od wartości swojej inwestycji we francuską firmę MGI Digital Technology, która zajmuje się produkcją maszyn do cyfrowego druku i uszlachetniania.
Japoński producent ponownie skoncentrował się na określonych obszarach działalności w ramach swojego średnioterminowego planu biznesowego na lata 2023-2025, aby poprawić zyski i zapewnić zrównoważony wzrost w kolejnych latach.
Podczas zorganizowanego na początku ubiegłego tygodnia briefingu prezes i dyrektor generalny Toshimitsu Taiko przedstawił ambicje grupy na rok finansowy kończący się w marcu 2026 r., z prognozowaną sprzedażą na poziomie nieco ponad 1 mld jenów i znaczną poprawą zysków operacyjnych na poziomie 48 mld jenów.
W dziale Druku Profesjonalnego firma zamierza zwiększyć swój udział w obsłudze klientów wysokonakładowych, a także „podnieść rentowność i przyspieszyć wzrost” w dziale Druku Przemysłowego, który obejmuje cyfrowe maszyny do etykiet, z uwzględnieniem „nowego produktu atramentowego UV”.
Na początku tego miesiąca Konica Minolta ogłosiła, że w pierwszej połowie obecnego roku fiskalnego wprowadzi na globalne rynki model AccurioJet 30000, arkuszową maszynę atramentową w formacie B2 HS-UV, która jest siostrzanym produktem modelu 60000 ogłoszonego na zeszłorocznych targach drupa.
Firma sprzedała ponad 350 sztuk maszyn do druku atramentowego KM-1 serii B2.
W ramach swoich planów „siania zalążków wzrostu” Konica Minolta pracuje obecnie również nad tanią metodą produkcji wysokiej jakości, wydajnych materiałów z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.
Opracowano na podstawie informacji firmy Konica Minolta