FESPA z nową identyfikacją wizualną
13 cze 2025 11:06

FESPA prezentuje swoją odświeżoną identyfikację wizualną – krok, który wyraźnie sygnalizuje ewolucję organizacji i jej zorientowanie na przyszłość.

Nowy branding, wprowadzony równocześnie z nowym hasłem FESPA: „Łączymy, Inspirujemy, Wspieramy” ('Connect, Inspire, Support'), to znacznie więcej niż tylko zmiana estetyczna. Jest to odzwierciedlenie misji FESPA: służenia swojej społeczności, promowania kreatywności oraz łączenia profesjonalistów poligrafii z narzędziami i wiedzą niezbędną do rozwoju.

Odświeżony wygląd charakteryzuje się eleganckim, nowoczesnym krojem czcionki i świeżymi logotypami, zapewniającymi spójność we wszystkich zasobach marki FESPA i portfolio wydarzeń. Jest czysty, wyrazisty i podkreśla zaangażowanie FESPA w innowacyjność, współpracę i dążenie do doskonałości.

Nowa identyfikacja wizualna jest wdrażana na wszystkich platformach FESPA, w tym na stronie internetowej, w kanałach mediów społecznościowych, komunikacji z członkami oraz podczas flagowych wystaw.

Duncan MacOwan, Dyrektor ds. Marketingu i Wydarzeń w FESPA, komentuje: „Nasz nowy wizerunek jest świeży, futurystyczny i wnosi nowy poziom klarowności w sposobie, w jaki prezentujemy się naszej globalnej społeczności. Co ważne, wzmacnia on nasze zobowiązanie do inspirowania i wspierania naszej sieci w miarę ewolucji krajobrazu druku.”

Wprowadzenie nowego brandingu zbiega się z publikacją manifestu FESPA Future, który szczegółowo opisuje, w jaki sposób FESPA łączy, inspiruje i wspiera swoją społeczność poza globalnymi wystawami. Manifest FESPA Future to pierwszy raport FESPA, który został w całości zaprojektowany w nowej identyfikacji wizualnej.

Sposoby, w jakie FESPA łączy, inspiruje i wspiera swoją społeczność poza wydarzeniami, obejmują m.in.:

- Dzielenie się wiedzą i wskazywanie trendów poprzez partnera strategicznego ds. badań - Keypoint Intelligence, a także poprzez różnorodne kanały komunikacji.

- Stymulowanie innowacji i wymiany wiedzy za pośrednictwem swojej strony internetowej, centrów treści oraz materiałów Club FESPA.

- Promowanie zrównoważonego rozwoju i dawanie przykładu, czego dowodem jest otrzymanie certyfikatu ISO w zakresie zarządzania zrównoważonymi wydarzeniami w 2024 roku.

- Aktywne angażowanie następnego pokolenia drukarzy poprzez działania stowarzyszeń i Dni Zaangażowania Młodzieży podczas globalnych wystaw.

- Reinwestowanie w działania i programy stowarzyszeń na całym świecie.

- Dostarczanie drukowanych materiałów edukacyjnych i innych form wsparcia dla niedofinansowanych społeczności na całym świecie, jednocześnie zachęcając do zrównoważonych praktyk w całym sektorze poligraficznym, poprzez siostrzaną organizację, The FESPA Foundation.

FESPA zaprasza swoją globalną społeczność do zapoznania się z nową identyfikacją wizualną, kontynuując swoją misję z odświeżonym wyglądem i duchem.

 

Opracowano na podstawie informacji FESPA