Podczas targów Labelexpo Europe 2017 firma EyeC GmbH świętowała jubileusz 15-lecia, w którym wzięła udział liczna grupa jej polskich klientów.
Firma EyeC została założona w 2002 r. w Hamburgu przez trzech ekspertów w zakresie systemów wizyjnych: dr. Ansgara Kauppa (który pełni funkcję dyrektora zarządzającego firmy), Dirka Lütjensa oraz Sörena Springmanna. Pewnego dnia usiedliśmy we trójkę przy stole w niewielkim salonie i rozpoczęliśmy projektowanie naszego pierwszego produktu – Proofiler 400 – wspomina dr Ansgar Kaupp. – Mieliśmy bogate doświadczenie w systemach inspekcji płyt CD i poszukiwaliśmy branży, dla której moglibyśmy stworzyć bardziej kompleksowy system inspekcji. Uznaliśmy, że etykiety będą doskonałym materiałem, ponieważ są niewielkich rozmiarów. Było to fascynujące doświadczenie, pełne wyzwań związanych z jakością druku, a w szczególności z przyrostem punktu w technologii fleksograficznej. W 2005 roku rozpoczęliśmy prace nad systemem do inspekcji inline dla opakowań składanych, a w 2007 roku – odpowiadając na wymogi Unii Europejskiej – stworzyliśmy system do inspekcji pisma Braille’a.
W ten sposób EyeC GmbH od 15 lat z powodzeniem dostarcza rozwiązania technologiczne w zakresie kontroli jakości druku. Dynamiczny rozwój firmy sprawił, że w krótkim czasie wyrosła na jednego ze światowych liderów, specjalizujących się w projektowaniu i produkcji systemów inspekcji wizyjnej opakowań stosowanych na całym świecie w branżach farmaceutycznej, kosmetycznej, FMCG, tytoniowej i wielu innych. Pierwsza sprzedaż systemu poza granice Niemiec została zrealizowana w Stanach Zjednoczonych, kolejna – w Japonii. Dziś EyeC GmbH zatrudnia 70 pracowników, a na całym świecie pracuje dla niej około 250 osób zatrudnionych przez 16 ściśle ze sobą współpracujących przedstawicieli na wszystkich kontynentach. Pozwala to na obsługę projektów globalnych, ale również na wzajemną wymianę informacji i doświadczeń. Siłą EyeC jest współpraca specjalistów z całego świata w obszarze automatyzacji procesów, IT, druku, kontroli jakości i walidacji.
Firma EyeC Polska powstała 5 lat temu i korzysta z bogatego doświadczenia EyeC GmbH, jak również z własnych konceptów wypracowanych podczas długoletniej współpracy z branżami farmaceutyczną i poligraficzną. Oferuje pełną obsługę, począwszy od konsultingu, analizy procesu, workflow, po dostawę, instalację, szkolenie i walidację dedykowanych systemów wizyjnych. Pierwszym polskim klientem firmy EyeC GmbH był Kosmepol – polska fabryka Grupy L'Oréal w podwarszawskich Kaniach – mówi dr Ansgar Kaupp. – Było to w 2005 roku, więc firmy EyeC Polska jeszcze nie było na rynku; tę transakcję zrealizowaliśmy bezpośrednio. Drugim klientem była firma Janoschka Polska z Góry Kalwarii – dostawca m.in. cylindrów rotograwiurowych. W polskim rynku dostrzegłem ogromny potencjał, dlatego współpraca z Marcinem Wekslerem, który stworzył nasz polski oddział, była jednym z ważniejszych momentów w historii naszej firmy.
Inwestycja w wejście na polski rynek z systemami inspekcji EyeC była bardzo dobrą decyzją – dodaje Marcin Weksler, CEO EyeC w Polsce, Czechach i na Słowacji. – Ze względu na wielkość rynku w Polsce występuje duża koncentracja producentów opakowań, etykiet czy folii dla każdego segmentu. Potwierdzają to co roku wskaźniki wzrostu produkcji i konsumpcji opakowań w Polsce. Dynamiczny wzrost rynku, otoczenie konkurencyjne i wymagania jakościowe powodują, że zastosowanie inspekcji wizyjnej nie jest już tylko wyborem, ale wręcz koniecznością. EyeC dysponuje odpowiednią technologią oraz zapleczem technicznym i serwisowym, aby dostarczać takie rozwiązania.
Firma EyeC ma obecnie 1750 instalacji w 51 krajach na całym świecie i planuje dalszą ekspansję: Kontynuujemy prace nad stworzeniem jeszcze bardziej kompletnego portfolio – zdradza dr Ansgar Kaupp. – W segmencie etykiet mamy już ugruntowaną pozycję, teraz planujemy rozszerzenie naszej oferty również dla segmentu opakowań składanych oraz poszerzenie zakresu naszych usług od inspekcji po generowanie kodów, aby obejmować nimi pełny proces produkcji. Chcemy również dawać naszym klientom możliwość wyboru miejsca implementacji systemu (inline, offline, w oparciu o serwer) w zależności od rodzaju działalności. AN