3M Poland i Antalis Poland razem
6 gru 2016 14:46

16 stycznia br. firmy 3M i Antalis Poland podpisały umowę o wzajemnej współpracy. Umowa, zawarta na czas nieokreślony, dotyczy dystrybucji przez Antalis Poland produktów 3M na terenie Polski. Firmy są zorientowane na wieloletnią współpracę, w ramach której poprzez sieć sprzedaży Antalis klienci w Polsce uzyskają pełny dostęp do wielu produktów 3M. Do oferty magazynowej Antalis trafi grupa kolorowych folii wylewanych oraz grupa folii dekoracyjnych do reklam podświetlanych. Z grupy folii dekoracyjnych 3M w Antalis dostępne będą również folie do dekoracji szkła, w tym nieznane dotychczas na polskim rynku folie o strukturze papieru ryżowego. W ofercie pojawią się także folie odblaskowe i fluorescencyjne, materiały do druku solwentowego, tj. folie długookresowe – wylewane oraz akcesoria reklamowe, m.in. znane rakle 3M. Ponadto Antalis, jako strategiczny partner 3M na terenie Polski, bazując na bezpośrednich dostawach z fabryk będzie sprzedawał pozostałe, nieznajdujące się w stałym asortymencie materiały reklamowe 3M. Obie firmy postrzegają nawiązaną współpracę jako niezmiernie dla siebie ważną. Antalis Poland zyskał możliwość poszerzenia oferty materiałów reklamowych – w tym o różnego typu folie oraz materiały twarde, natomiast 3M zyskał dostęp do obszernej i dopracowanej logistycznie sieci dystrybucji produktów, którą Antalis dysponuje. Nasza współpraca z firmą Antalis w Polsce zapewni klientom dostęp do o wiele szerszej palety materiałów z sektora Visual Communication (VisCom). Mam nadzieję, że nasi wspólni odbiorcy szybko docenią tę nową ofertę – powiedział Steve Adams, Country Business Leader w 3M. Natomiast Joanna Smolińska, dyrektor zarządzająca Antalis na Polskę, Czechy i Słowację dodała: Wyraźnie widać korzyści, jakie daje połączenie naszych produktów z rozwiązaniami do wizualizacji oferowanymi przez 3M. Jesteśmy przekonani, że przedsiębiorstwa takie jak 3M Poland dostarczają swoim klientom najlepsze jakościowo i najbardziej kompleksowe rozwiązania, dlatego zdecydowaliśmy się na długofalową współpracę. Potwierdzenie tych słów można znaleźć analizując dane ekonomiczne dotyczące obu firm (tak na terenie Polski, jak i w perspektywie ich globalnej działalności), które świadczą o wielkości potencjału tych dwóch koncernów. Antalis obecnie funkcjonuje w 37 krajach świata; oddział polski został utworzony w 1990 roku. Na terenie Europy firma należy do grona największych dystrybutorów B2B materiałów służących do komunikacji wizualnej. W 2005 roku obroty firmy wyniosły 230 mld EUR, z czego w Polsce sięgnęły one 344 mln PLN. Koncentracja na długofalowej współpracy z klientami i dostawcami, wysoka jakość oraz zróżnicowany asortyment dopasowany do potrzeb danego rynku, sprawny serwis i profesjonalne doradztwo przy wyborze materiałów to tylko część działań charakteryzujących strategię Antalis, dzięki której zdobył on silną pozycję pośród dystrybutorów papieru (m.in. na rynkach: Polski, Belgii, Francji, Szwajcarii, Rumunii i Afryki Południowej). Natomiast 3M (Minnesota Mining and Manufacturing) Company powstało w 1902 roku w USA, od początku dopasowując swoją działalność do zapotrzebowań rynku, podążając za zmianami kulturowo-cywilizacyjnymi. Na początku wieku firma koncentrowała się na przemyśle wydobywczym i chemicznym, następnie na motoryzacji, produktach biurowych i tworzywach syntetycznych oraz związanej z nimi branży filmowej. Po II wojnie światowej 3M skierowało swoją uwagę również w stronę medycyny i technologii kosmicznych. Od lat 80. XX wieku firma bierze także udział w rewolucji informatycznej, której kolejne etapy zachodzą na naszych oczach. W 2003 roku dochód netto firmy, mającej oddziały w 64 krajach świata i posiadającej laboratoria naukowe w połowie z nich, wyniósł 2403 mld USD. W Polsce filia 3M została założona w 1991 roku, jednak działalność na terenie kraju koncern rozpoczął jeszcze na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ubiegłego wieku. O stabilności 3M Poland świadczy nie tylko jego międzynarodowe zaplecze, lecz również trwały wzrost sprzedaży (jej wartość w 2003 roku wyniosła 331 mln PLN) oraz nagrody, które otrzymuje (Firma Roku 2000 – wyróżnienie przyznawane przez Polski Klub Biznesu; Przedsiębiorstwo Fair Play – statuetkę i certyfikat to potwierdzający 3M Poland otrzymało w listopadzie 2002 roku). Jak stwierdził Jose Luis Marques, Business Development Manager CG East of Europe w 3M, czas nawiązania współpracy między obiema firmami na terytorium Polski nie mógł być lepszy. Zarówno Antalis, jak i 3M poszukiwały partnerów handlowych, dzięki którym sprawność oraz wszechstronność oferowanych przez nie produktów i usług zostałaby wzmocniona. Co więcej, dobra koniunktura naszej gospodarki nie tylko zapewnia dostęp do szerszego grona odbiorców, lecz także umożliwia pozyskanie zainteresowania z ich strony. Klientami docelowymi dla poszerzonej oferty z sektora VisCom (w Antalis Poland) są: wykonawcy różnorodnych typów reklam, drukarnie wielkoformatowe i sitodrukowe, agencje kreatywne, firmy zajmujące się dekoracją wnętrz i wykonawstwem zabudowy targowej, a także lokalni dystrybutorzy materiałów reklamowych. Oprócz kooperacji ukierunkowanej na dystrybucję przez Antalis Poland materiałów 3M (dostępność całej gamy materiałów premium z oferty 3M i możliwość sprzedaży towarów w ilościach mniejszych niż jednostki pełne) oraz poza podejmowaniem wspólnych działań marketingowych obie firmy zamierzają prowadzić warsztaty i szkolenia produktowe dla klientów oraz udzielać specjalistycznych porad dotyczących nowych technologii i doboru materiałów. Warto dodać, że umowa o współpracy między obiema firmami nie jest pierwszą tego rodzaju, którą podpisały. Kooperacja w zakresie sprzedaży produktów została już nawiązana m.in. na rynkach: Włoch, Hiszpanii, Francji oraz Szwajcarii.