Agfa Graphics: Wizja – siła druku
6 gru 2016 14:46

Agfa Productivity Tour 2007 – objazdowa konferencja jednego z czołowych koncernów w branży poligraficznej gościła w pięciu krajach europejskich między 4 a 20 września br. Już na pół roku przed otwarciem targów drupa w Dźsseldorfie Agfa przedstawiła na tych konferencjach swoje credo: „Będziemy bronić druku oraz promować jego przewagę nad innymi nośnikami informacji.” Partnerem organizacyjnym konferencji był Bernd Zipper z firmy Zipcon Consulting (Essen) – znany konsultant i dziennikarz będący m.in. doradcą targów drupa. Konferencja składała się z dwóch prezentacji na żywo. Pierwsza w ramach współpracy między klientem, agencją i drukarnią demonstrowała obieg prac w zintegrowanym środowisku produkcyjnym; w części drugiej pokazano szczegółowe możliwości kontroli za pomocą modułu Delano StreamProof NT, a następnie omówiono temat „JDF – optymalizacja procesu, w którą warto zainwestować” i przedstawiono integrację formatu JDF w środowisku postpress. Końcowa część konferencji poświęcona była prezentacji koncernu, jego strategii i pozycji w aspekcie drupa 2008 (Agfa Graphics na świecie, w Europie oraz historia – kamienie milowe rozwoju Agfa Graphics). * * * 40-minutowe wystąpienie Bernda Zippera zatytułowane było: „Nadchodzące wydarzenia oraz trendy w perspektywie targów drupa 2008”. Co zobaczymy na targach drupa 2008: będą nowości, m.in. nowe szybkie systemy druku cyfrowego i nowe wersje workflow umożliwiające integrację z klientem przez internet. Będzie organizowany już po raz drugi „Park innowacji”, gdzie sponsorem jednej ze stref tematycznych – Print & Publishing Park – będzie Agfa Graphics. Odnośnie do trendów w zakresie prepress, to Apple rozczarowuje wielkością swojej ekspozycji na targach drupa 2008, stąd pytanie, czy firma ta chce się pożegnać z branżą poligraficzną? Powstaje też pytanie, czy Adobe, ten gigant w dziedzinie oprogramowania, staje się monopolistą? (nowe wersje workflow wykorzystują moduł PDF Print Engine). A Microsoft – czy XPS stawi czoło wszechobecnemu formatowi PDF? Z kolei w segmencie druku cyfrowego firmy określane jako gracze z „górnej półki”: Konica Minolta i Canon chcą sprawdzić się w niższym segmencie cenowym. Oczekiwane są nowe premiery. Czy Xerox, Oce i IBM/Ricoh zaprezentują szybkie systemy do kolorowego druku transakcyjnego? HP przedstawi się jako „innowator” dostarczając rozwiązania z dziedziny druku opakowań i obróbki po druku. Magiczne słowo sezonu to hybryda; rozwiązania hybrydowe dotyczą kolorów stosowanych w procesie drukowania, systemów workflow oraz łączenia różnych technik drukowania. Drugim takim magicznym słowem jest integracja, zarówno jeśli chodzi o włączenie klienta do całego procesu produkcji, jak i zintegrowanie wieloelementowych systemów workflow czy integrację w sieci – usługi internetowe zintegrowane w portfolio dostawcy mediów (Application Ser-vice Provider – ASP). Warto jeszcze zacytować tekst dotyczący Web-to-Print, który Zipper określił jako „branżę wydawniczą roku 2015”. Jego zdaniem Web-to-Print to więcej niż trend – to długofalowa restrukturyzacja całej branży oraz przewidywane jej połączenia z innymi branżami. Końcowe stwierdzenie prelegenta brzmiało: przygotujcie się już teraz! Testujcie model ASP. Rozpocznijcie automatyzację swojego procesu workflow teraz i skorzystajcie na tym.