Ambitny projekt Messe Düsseldorf 
25 sie 2017 10:21

14 lipca br. podczas uroczystej ceremonii burmistrz Düsseldorfu Thomas Geisel, przewodniczący Rady Nadzorczej Messe Düsseldorf; Helmut Oberholz, partner zarządzający biura architektonicznego slapa oberholz pszczulny sop architekten; Thomas Kleine-Kalmer, dyrektor generalny firmy Köster GmbH oraz Werner M. Dornscheidt, prezes zarządu i dyrektor generalny Messe Düsseldorf GmbH powołali do życia jeden z najambitniejszych projektów budowlanych w historii Messe Düsseldorf.

Do lata 2019 r. firma zbuduje nie tylko nową, wielofunkcyjną halę z zapleczem konferencyjnym, ale także w pełni przeszklone wejście południowe z przezroczystym, zaopatrzonym w oświetlenie diodowe dachem i przylegającym parkingiem podziemnym. W rezultacie w południowej części centrum wystawienniczego w Düsseldorfie powstanie jedno z najbardziej nowoczesnych i wielofunkcyjnych miejsc targowych i konferencyjnych, spełniające jednocześnie najwyższe standardy architektoniczne i funkcjonalne. Wartość inwestycji w nowym kompleksie południowym wynosi 140 mln EUR.

Z chwilą rozpoczęcia budowy podjęliśmy ważny krok w kierunku całkowitej modernizacji i renowacji terenu i pomieszczeń w naszej centrali; kontynuujemy dostosowywanie centrum wystawienniczego do wymagań i oczekiwań naszych klientów, co umożliwi nam oferowanie jeszcze lepszej jakości usług. Jak zawsze odbywa się to bez żadnych dotacji – skomentował Werner Dornscheidt. 

Do 2030 roku Messe Düsseldorf zainwestuje w sumie około 636 mln EUR w całe przedsięwzięcie. W ten sposób Messe Düsseldorf zapewni sobie pozycję jednej z wiodących firm targowych na całym świecie i najbardziej dochodowego organizatora targów z własnym terenem w Europie – powiedział Thomas Geisel. – Messe Düsseldorf jest kluczowym czynnikiem ekonomicznym dla Düsseldorfu – inwestycja przyniesie korzyści dla całego regionu.

Helmut Oberholz, partner zarządzający slapa oberholz pszczulny architekten, przyjął zlecenie na projekt i budowę nowego kompleksu południowego po ukończeniu rozbudowy północnej części centrum wystawienniczego w 2004 roku: Głównym elementem naszego projektu jest rozłożyste zadaszenie wykonane z przezroczystej tkaniny z włókna szklanego o powierzchni 7800 m2, zainstalowane 20 m nad ziemią, aby oznaczyć nowe wejście. Bardzo cieszymy się, że możemy stworzyć punkt orientacyjny dla tej wyjątkowej lokalizacji (…).

Przezroczysty, oświetlony dach ma służyć do wielu celów. Oddzielne pasy dla taksówek, przystanki lokalnego transportu miejskiego oraz dostęp do podziemnego parkingu to tylko niektóre udogodnienia. Stąd goście targów przejdą przez portal wejściowy, aby znaleźć się w wysokim, przeszklonym foyer.

Z nowego wejścia południowego można przejść bezpośrednio do nowej hali 1. Mająca długość 158 m, szerokość 77 m i więcej niż 12 000 m2 przestrzeni, co w przybliżeniu będzie odpowiadać metrażowi hal 8a i b, zaoferuje ona w sumie o 558 m2 więcej powierzchni niż stare hale 1. i 2. razem wzięte. Nowa hala ma zaspokajać najwyższe wymagania zarówno wystawców, jak i gości, a jednocześnie spełniać wysokie standardy centrum wystawienniczego. Pierwsze piętro hali będzie miało nową salę konferencyjną z 6 salami kongresowymi, które będzie można podzielić i wygodnie dostosować do różnych wymaganych celów. Transparentny most połączy pierwsze piętro z istniejącym centrum kongresowym.

Przez ostatnie 15-20 lat branża targowa uległa olbrzymim zmianom w następstwie globalizacji – wyjaśnia Werner Dornscheidt, szef targów Messe Düsseldorf. – Dziś działamy w wielonarodowym przemyśle, prezentując nasze tematy wystawiennicze na całym świecie. Jednocześnie zmieniły się nasze wiodące targi w Düsseldorfie. Stały się miejscem międzynarodowego transferu wiedzy i współpracy między zainteresowanymi stronami – od przedstawicieli nauk ścisłych i firm typu start-up po międzynarodowe korporacje. Oznacza to, że coraz większe znaczenie mają towarzyszące targom konferencje. 

Grupa firm Messe Düsseldorf zareagowała na te zmiany wcześnie prezentując w 2000 r. swoją międzynarodową strategię „Messe Düsseldorf 2030”. Koncept obejmuje m.in. dalszą modernizację terenu i pomieszczeń oraz portfolio (tj. sprzętu i oprogramowania) organizatora targów.

Na podstawie informacji Messe Düsseldorf opracował TP