Arena funkcjonalnych rozwiązań
6 gru 2016 14:56
29 maja br. dobiegł końca majowy cykl imprez Ricoh Document Arena organizowanych przez polski oddział tego japońskiego koncernu i jego partnerów.
Gwoli przypomnienia: Ricoh Document Arena to 12 dni pokazów, 6 miast, 6 najnowocześniejszych stadionów w Polsce, 4,5 tysiąca gości i cały miesiąc ciężkiej pracy organizatorów eventu. Spotkania odbywały się kolejno w Warszawie, we Wrocławiu, w Krakowie, Poznaniu, Bydgoszczy i Gdańsku. Ich celem było pokazanie gotowych rozwiązań dla wybranych rynków i odbiorców oraz prezentacja najnowocześniejszych urządzeń i produktów oferowanych zarówno przez firmę Ricoh, jak i partnerów strategicznych wydarzenia.
Za sprawą wyjątkowej aranżacji oraz prezentacji dużego spektrum produktów wydarzenie przyciągnęło szerokie grono klientów zainteresowanych nowymi rozwiązaniami znajdującymi się w ofercie firmy Ricoh. Wśród odwiedzających imprezę można było spotkać zarówno dealerów automatyki biurowej, dostawców rozwiązań, resellerów IT i VAR, poligrafów, jak i prasę branżową oraz kibiców. Warto podkreślić, że do samego końca roadshow, a więc do gdańskiej PGE Areny, zainteresowanie wydarzeniem było wciąż bardzo duże, a niemal wszyscy odwiedzający mieli jasno określone potrzeby i oczekiwania związane z uczestnictwem w imprezie.
PGE Arena to tak samo dobry stadion jak każdy inny. Jesteśmy zaskoczeni, że pomimo tak długiego okresu przebywania na tych stadionach – to jest już nasz szósty stadion – w dalszym ciągu zainteresowanie naszym eventem jest ogromne. Jest wielu klientów, którzy bardzo długo przebywają na naszej wystawie, zadają sporo konkretnych pytań, chcą naprawdę rozwiązać swoje problemy biznesowe i znaleźć takie rozwiązania, które najbardziej będą służyć ich firmie. Dzięki temu sami będą mogli polepszyć współpracę ze swoim klientem. Dlatego tutaj jesteśmy i staramy się im pomóc we wszystkich tematach, o których mówimy – powiedział Tomasz Nazaruk, prezes Ricoh Polska.
Jak można się było spodziewać, największa liczba uczestników dotarła na I etap roadshow, czyli warszawski Stadion Narodowy – przybyło tu ponad 1,5 tysiąca osób. Biorąc pod uwagę szeroki obszar działania Ricoh Document Arena i specyfikę poszczególnych regionów, w których odbywały się spotkania, w każdym z miast zainteresowaniem cieszyły się inne rozwiązania. Dla przykładu w Warszawie były to rozwiązania do archiwizacji i obiegu dokumentów w integracji z urządzeniami, będące bardzo ważną wartością dodaną w procesie biznesowym, w Poznaniu największym zainteresowaniem cieszyła się wyspa tematyczna „Drukarki i małe MFP”, zaś w Bydgoszczy była to strefa „Zarządzanie dokumentami, archiwizacja i workflow”.
Szczególnie istotną kwestią dla organizatorów była duża frekwencja partnerów IT i resellerów. Zdaniem Rafała Gutkowskiego, dyrektora handlowego Ricoh Polska, jest to ważny krok świadczący o zmianie podejścia reprezentantów tej branży do firmy Ricoh i zrozumieniu, że „to nie tylko pudełka, ale również rozwiązania i wartość dodana, którą mogą zaprezentować swoim klientom.”
Mówiąc o sukcesie, jaki odniosła Ricoh Document Arena – pierwsza tego typu impreza w Polsce – nasuwa się pytanie o jej pomysłodawcę. Otóż inspiracją do wprowadzenia w życie tej inicjatywy były odnoszące sukces podobne akcje przeprowadzane wcześniej przez niemiecki oddział spółki Ricoh. Z wywiadu, którego udzielił Tomasz Nazaruk po zakończeniu ostatniego etapu roadshow wynika, że prezes Ricoh Polska nie wyklucza kontynuacji tego typu inicjatyw w przyszłości. Możliwe jest więc, że za rok będzie kolejna okazja, aby spotkać się z wykwalifikowanymi pracownikami polskiego oddziału Ricoh i zapoznać się z najnowszą ofertą reprezentowanej przez nich firmy.
Magazyn Poligrafika był patronem medialnym tego wydarzenia. KS