Axel Springer i MAN Roland usprawniają przebieg procesów
6 gru 2016 14:46

MAN Roland oferuje swoim klientom zintegrowane usługi serwisowe przez cały okres użytkowania maszyny. Centralny proces w LifeCycleManagement dotyczy automatyzacji i konserwacji. Przykładem współpracy z klientem w tej dziedzinie jest drukarnia offsetowa należąca do Axel Springer AG w Ahrensburgu. W filii w Ahrensburgu pracuje obecnie 6 maszyn Colorman ze 144 zespołami drukującymi, które codziennie drukują 900 000 egz. gazet. Springer wspólnie z firmą MAN Roland postanowił zoptymalizować ten proces. Początkiem było stworzenie przed trzema laty grupy projektowej, w skład której weszli specjaliści z dziedzin konstrukcji, obsługi, napraw i konserwacji maszyn. MAN Roland zainstalował również u Springera własną centralę danych i informacji, aby móc lepiej strukturalizować i optymalizować procesy produkcji. Dzięki współpracy obu firm udało się trwale zwiększyć dyspozycyjność całego systemu (począwszy od przewozu papieru, poprzez maszynę drukującą, aż do spedycji) osiągając wartości docelowe. Dane odprowadzane są do generalnego systemu przepływu informacji w taki sposób, że wszyscy jego uczestnicy korzystają zawsze z identycznego poziomu informacji. Optymalizacja przebiegów czynności konserwacyjnych przyczyniła się do zmniejszenia całkowitej ilości makulatury o ponad 30%.