Bal PID i Złote Gryfy 2019
18 cze 2019 10:16

W sobotę 1 czerwca w Warszawie w hotelu The Westin Warsaw odbył się coroczny Bal Polskiej Izby Druku, na którym miała miejsce Gala XX edycji konkursu o nagrodę Złotego Gryfa. Wieczór zaczął się powitaniem pierwszych gości o godz. 20.00. W tym roku w Balu uczestniczyło 148 osób: szefów i pracowników firm poligraficznych, instytucji centralnych, przedstawicieli związków zawodowych, świata nauki, stowarzyszeń i izb gospodarczych.

Sponsorami Balu były firmy: Burgo Polska, Heidelberg Polska, hubergroup Polska, Kodak Polska, Müller Martini Eastern Europe i Xerox Polska. Poligrafika była jednym z patronów medialnych.
Gości przywitał prezes Polskiej Izby Druku, Leszek Wojtczuk. W swojej mowie powitalnej nawiązał do najważniejszych spraw, z jakimi przyszło się zmierzyć branży poligraficznej w roku ubiegłym oraz zapoznał słuchaczy z obecną sytuacją i wyzwaniami polskiej poligrafii. Prezes PID także serdecznie przywitał dyrektor Departamentu Promocji Funduszy Europejskich, Agnieszkę Clarey oraz dyrektora Muzeum Narodowego prof. dr. hab. Jerzego Miziołka.
Następnie głos zabrał przewodniczący jury konkursu Złotego Gryfa, prof. Jerzy Petriaszwili.

W bieżącym roku kontynuowano wręczanie nagrody rzeczowej o równowartości 4000 PLN (netto) zwycięzcy każdej kategorii konkursowej. W tym celu zdobywca Złotego Gryfa losował ze specjalnego transparentnego pojemnika kulę, w której był umieszczony los z nazwą firmy – fundatora nagrody. Od przedstawiciela wylosowanej firmy zdobywcy statuetki Złotego Gryfa otrzymywali stosowny voucher.
Fundatorami nagród dodatkowych były następujące firmy: Burgo Polska, FUJIFILM Europe, Heidelberg Polska (dwie nagrody), hubergroup Polska, Müller Martini Eastern Europe, Böttcher Polska oraz Weilburger Grafik Polska.

O godz. 21.00 rozpoczęła się Gala rozstrzygnięcia XX edycji konkursu Złotego Gryfa 2019. Oto zwycięzcy wyłonieni przez jury w 8 kategoriach:
– Produkt wielobarwny w oprawie prostej: Nel Segno di Quo Vadis? – Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna i Reklamowo-Handlowa „ADAM” Adam Mazurek
– Produkt wielobarwny w oprawie złożonej: Zgubiona dusza – Edica Sp. z o.o.
– Produkt jedno- lub dwubarwny w oprawie prostej: Zero waste – Drukarnia Pozkal Sp. z o.o. Sp. k.
– Produkt jedno- lub dwubarwny w oprawie złożonej: Łowicki folklor muzyczny – Antologia pieśni i melodii instrumentalnych – Zakład Wielobranżowy „Poligrafia” Kacprzak Sp. J.
– Produkt informacyjno-reklamowy: Seria opakowań kartonowych „The World Of Coffee Beans” – Chespa Sp. z o.o.
– Czasopismo wielobarwne: Żagle – Toruńskie Zakłady Graficzne „Zapolex” Sp. z o.o.
– Opakowanie z nadrukiem: The Glenlivet Whisky – Takt Sp. z o.o.
– Kalendarz: Polska 100 2018-2019 – Drukarnia Skleniarz Włodzimierz Skleniarz

Wręczono też nagrody „DIAMENTOWEGO GRYFA 2019” trzykrotnym laureatom nagrody Złotego Gryfa. W tym roku były to firmy Edica Sp. z o.o. i Chespa Sp. z o.o.
Galę konkursową zakończyło wręczenie dyplomów wszystkim firmom nominowanym w konkursie oraz wykonanie serii zdjęć grupowych.
Wieczór zakończyły występy zespołu wokalno-muzycznego i gwiazdy Michała Milowicza.
Opracowano na podstawie informacji PID