Można śmiało powiedzieć, że kilka obszarów na targach drupa 2016 w hali 7.0 – domu dla drupa innovation park – będzie przepełnionych innowacjami. W sześciu strefach tematycznych około 130 wystawców zaprezentuje swoje innowacje w procesach przepływu pracy, automatyzacji i najnowszych technologii druku. Po raz pierwszy pojawi się także obszar poświęcony udanym koncepcjom biznesowym i marketingowym.
dip oferuje odwiedzającym targi drupa unikalną szansę na odkrywanie, w wygodnej kompaktowej formie, innowacji oraz gotowych zastosowań rynkowych dla kreatywnych produktów i technologii drukowania. Rozwiązania prezentowane na wystawie będą miały swe doskonałe uzupełnienie w postaci prezentacji, dyskusji panelowych i wywiadów na scenie dip.
Kluczowym tematem w branży druku jest nadal optymalizacja i automatyzacja procesów – temat zasadniczy dla organizacji CIP4, która po raz kolejny jest partnerem współpracującym z drupą przy dip. Automatyzacja i optymalizacja to nie tylko tematy, które są aktualne, ale to również zasadnicze cele do osiągnięcia przez dostawców usług druku działających w dzisiejszych realiach rynku drukarskiego – mówi Julie Watson, rzecznik CIP4. – JDF to branżowy format standaryzacji, zdolny do automatyzacji środowiska składającego się z różnych producentów zarówno oprogramowania, jak i sprzętu. Odwiedzając drupa innovation park będą mieli okazję zobaczyć, jak JDF może pomóc zaoszczędzić czas, materiały eksploatacyjne, a ostatecznie zmaksymalizować zyski.
Ze względu na rosnące znaczenie integracji środowiska firmowego z chmurą, branża poligraficzna jest coraz bardziej zainteresowana aspektami bezpieczeństwa. Wymaga to inteligentnych rozwiązań – takich jak te oferowane przez i1BOX z siedzibą w Essen czy innych wystawców z obszaru „Process Optimization & Automation”. Bezobsługowy miniserwer, który pozostaje w siedzibie klienta, oferuje wyrafinowaną koncepcję systemu i służy jako platforma dla wielu zastosowań (takich jak zarządzanie danymi i zadaniami, CRM, e-mail, prace grupowe, udostępnianie plików i zarządzanie aktywami), która skonfigurowana jest gotowa do użycia. Było dla nas ważne, aby rozwijać profesjonalną koncepcję serwera, który pozwala użytkownikowi na korzystanie ze wszystkich funkcji i programów potrzebnych od pierwszego dnia bez potrzeby wsparcia własnymi zasobami – wyjaśnia Roland Orlik, dyrektor zarządzający i1BOX.
USP opracowane przez Obility GmbH z Eggenstein oferuje uproszczony proces składania zamówień. Systemy online pozwalają zarówno zakładom poligraficznym, jak i ich klientom uprościć procesy biznesowe w firmie poprzez współdzieloną platformę druku, sieć i technologie informatyczne. Bardzo się cieszymy, że Obility będzie po raz kolejny częścią bijącego serca innowacji w dip w 2016 roku – skomentował dyrektor zarządzający Obility, Frank Siegel. Jest to tylko jedno z zagadnień pojawiających się w obszarze „Web-To-Media & E-Commerce”. Obszar ten będzie skupiał się także na kwestiach z zakresu web-to-publish i web-to-print oraz rozwiązaniach takich jak m.in. platformy e-commerce i sklepy czy wydawnictwa w chmurze.
W sektorze „Innovations in Printing Technologies” wystawcy zaprezentują kluczowe technologie nowoczesnego drukowania i wykańczania, aplikacje do druku funkcjonalnego, drukowaną elektronikę i druk 3D oraz rozwiązania do prototypowania, wizualizacji i przepływu pracy. Jednym z wystawców w tym obszarze będzie firma modico GmbH, która specjalizuje się w laserowym uszlachetnianiu papieru, bezpośrednim druku UV na obiektach o grubości do 150 mm i druku 3D. Jeśli chodzi o innowacyjne produkty drukowane, jedną z pierwszych rzeczy, która przychodzi do głowy, jest druk soczewkowy – jedyna technika, która pozwala na drukowanie zdjęć z efektem iluzji ruchu. Jeden z pionierów i największych marek w branży, DPLenticular, będzie po raz kolejny wystawiać się na drupie w strefie dip. drupa innovation park jest dla nas doskonałą okazją do przedstawienia tego, co wciąż jest innowacyjną technologią drukowania, i dotarcia do nowych grup docelowych – mówi Daniel Pierret, założyciel i dyrektor zarządzający irlandzkiej firmy. Nagroda Lenticular Award po raz kolejny zostanie wręczona na targach drupa w dniu 2 czerwca o godz. 17:00.
Pozostałe obszary tematyczne w dip to:
„Multichannel Publishing & Marketing Solutions” – strefa ta obejmie tematykę zarządzania treścią i aktywami z obszaru cross-mediów, rozwiązań web/app publishing, database publishing oraz rozwiązań marketingowych i zarządzania marką. Między innymi firma Heidelberger Druckmaschinen AG będzie prezentowała narzędzia dla drukarń do publikacji zintegrowanej z bazą danych i publikowania wielokanałowego.
„Added Value in Print” – ten obszar skupi się na rozwiązaniach do obróbki końcowej, dalszym rozwoju i zaawansowanej wartości dodanej produktów drukowanych, w tym innowacyjnych podłoży, nowych metod uszlachetniania, produkcji opakowań, druku etykiet i displayów, druku ekologicznego i bezpiecznych rozwiązań w zakresie drukowania. Znakomitym przykładem wystawcy z tej strefy jest firma Leonhard Kurz, która zaprezentuje m.in. nowy sposób wykańczania materiałów drukowanych cyfrowo farbami metalicznymi w celu uzyskania efektów hologramu.
„Business Models” – obok zmian technologicznych coraz większą rolę do odegrania mają nowe koncepcje i modele biznesowe, platformy współpracy i marketingu strategicznego, które będą reprezentowane w tej strefie.
Na podstawie materiałów organizatora targów opracowała AP