Chesapeake przejmuje Cortegrę
6 gru 2016 14:55

Pion opakowań dla przemysłu farmaceutycznego i ochrony zdrowia Chesapeake zawarł umowę w sprawie nabycia Cortegra Group, Inc., wiodącego amerykańskiego producenta ulotek i etykiet farmaceutycznych. Cortegra ze swoimi dwoma zakładami produkcyjnymi obsługującymi sektor farmaceutyczny i zdrowotny doskonale uzupełnia portfel istniejących trzech zakładów Chesapeake w Stanach Zjednoczonych i dodatkowo poszerza dużą światową sieć sprzedaży spółki. Koncern Chesapeake od przejęcia firmy Cezar SA ma swój przyczółek również w Polsce. Poprzednim właścicielem Cortegra Group, Inc. była Menasha Corporation. Komentując transakcję przejęcia Mike Cheetham, dyrektor generalny Chesapeake, powiedział: Cortegra cieszy się nieskalaną reputacją wysokiej klasy dostawcy zaopatrującego amerykański rynek farmaceutyczny. Jest to idealny partner, jeśli chodzi o poprawę poziomu obsługi klientów, którego obecność w naszych amerykańskich strukturach to korzyść zarówno z wielkości, jak i skali. Przejęcie skutkuje poszerzeniem naszego asortymentu, bazy klientów i zasięgu geograficznego. Stanowi doskonałą okazję do rozwijania sprzedaży wzajemnej, a jednocześnie wzmacnia naszą pozycję na rynku i dowodzi naszego zaangażowania na kluczowych rynkach, które nasza firma obsługuje. Jim Kotek, prezes i dyrektor generalny Menasha Corporation, skomentował to następująco: Powiązanie spółki Cortegra z Chesapeake wzmacnia pozycję Cortegra w perspektywie przyszłego rozwoju i inwestycji w innowacyjne technologie, które przyniosą ogromne korzyści przede wszystkim klientom spółki, ale także jej organizacji i pracownikom. Cortegra posiada zakłady produkcyjne na wschodnim wybrzeżu Ameryki – w Fairfield w stanie New Jersey, a także na terenie środkowego zachodu – w Evansville w stanie Indiana. Spółka zatrudnia 150 osób. Posiada certyfikaty zgodności z najsurowszymi standardami międzynarodowymi i dostarcza szeroki asortyment wyrobów: etykiety informacyjne dla pacjentów, etykiety samoprzylepne, kartoniki składane, jak również produkty łączone, a ponadto świadczy usługi powiązane z zakresem sprzedawanych wyrobów na rzecz międzynarodowych i miejscowych przedsiębiorstw z sektora ochrony zdrowia. Mike Cheetham dodał: Przejęcie Cortegry to ważna część naszej strategii wzrostu i rozwoju działalności. W ciągu ostatnich dwóch lat pion opakowań dla sektora farmaceutycznego i opieki zdrowotnej w Chesapeake czerpał korzyści z niezrównanego programu inwestycyjnego, dzięki któremu udało się uzyskać sprzęt produkcyjny nowej generacji oraz wyższy poziom obsługi klienta. Będziemy nadal poszukiwali kolejnych okazji do umocnienia naszej zintegrowanej sieci dostaw w innych regionach poprzez przejęcia oraz inwestycje dokonywane z myślą o klientach. Zakłady produkcyjne Chesapeake znajdują się już obecnie w 40 lokalizacjach w Azji, Europie i Ameryce Północnej. Menasha Corporation to jedna z najstarszych amerykańskich prywatnych firm produkcyjnych, założona w 1849 roku i specjalizująca się w najwyższej klasy zaawansowanych graficznie opakowaniach, materiałach prezentacyjnych przeznaczonych do rozmieszczenia w punktach sprzedaży, opakowaniach wielokrotnego użytku z tworzyw sztucznych oraz promocjach sklepowych dla konsumentów. Spółka Cortegra ze swym ponad 60-letnim doświadczeniem w zakresie poligrafii farmaceutycznej awansowała na jednego z uznanych liderów obsługujących branżę zdrowotną i branże pokrewne w obszarze opakowań i etykiet. Asortyment firmy obejmuje: technologie zabezpieczania marki, etykiety, wkładki, etykiety zewnętrzne, kartoniki, opakowania giętkie oraz broszurki. Opracowano na podstawie informacji firmy Chesapeake