ContiTech przejmuje Phoenix Xtra Print GmbH
6 gru 2016 14:44

Po serii fuzji w œwiatku dostawców maszyn, urzšdzeń, farb i podłoży przyszła kolej na materiały eksploatacyjne. 8 czerwca podano, że ContiTech, należšcy do koncernu Continental, przejmie niemieckiego producenta obcišgów drukarskich, firmę Phoenix Xtra Print. Zgodę na transakcję musi jeszcze wyrazić europejski Urzšd Antymonopolowy. Zdaniem Heiko Eymera, dyrektora generalnego ContiTech Elastomer-Beschichtungen GmbH, mamy do czynienia z połšczeniem dwóch graczy rynkowych o mniej więcej takiej samej pozycji, zaœ fuzja pozwoli na globalnš obecnoœć produktów ContiTech i Phoenix. Jak wynika z informacji prasowej, dotychczasowi szefowie Phoenix Xtra Print będš kierować nowo powołanym działem obcišgów drukarskich w ramach firmy ContiTech. Majš zostać również zachowane marki produktowe dotychczas stosowane przez obydwa przedsiębiorstwa. Zarówno ContiTech, jak i Phoenix posiadajš zagraniczne centra serwisowe, wspierajšce sieci handlowe obu przedsiębiorstw. Firma ContiTech jest w ten sposób obecna w Chinach i Belgii, zaœ Phoenix Xtra Print Đ w Singapurze oraz, za poœrednictwem filii o nazwie OktoPrint Services, w Rosji. Także serie produkowanych przez ContiTech i Phoenix obcišgów sš w stosunku do siebie komplementarne. Przed połšczeniem z ContiTech firma Phoenix Xtra Print od 2001 roku należała do funduszu inwestycyjnego BPE Private Equity GmbH, przedtem zaœ wchodziła w skład grupy Phoenix AG. Obecnie Phoenix Xtra Print zatrudnia w swoich zakładach w Waltershausen i w Hamburgu 85 osób. W pierwszej z tych fabryk znajduje się jedna z najnowoczeœniejszych w Europie linii do produkcji obcišgów gumowych. Firma produkuje obcišgi od 1930 roku i jest obecna na rynkach 60 krajów (także w Polsce). 85% jej produkcji stanowi eksport. Z kolei ContiTech zatrudnia obecnie ok. 130 osób, całoœć produkcji Đ podobnie jak w przypadku Phoenix Xtra Print Đ odbywa się w Niemczech. Firma wytwarza obcišgi drukarskie od 100 lat eksportujšc 75% swojej produkcji. Na podstawie informacji firmy ContiTech opracował SS