Coraz bliżej kontrahenta
6 gru 2016 14:53

W bieżącym roku, dokładnie w okresie odbywających się targów Poligrafia 2011, minęło 10 lat obecności na naszym rynku firmy Phoenix Xtra Print Polska – polskiego oddziału niemieckiego producenta obciągów offsetowych, od wielu lat cieszącego się zasłużoną renomą. Była to doskonała okazja do rozmowy z Zofią Rosińską, wiceprezes Phoenix Xtra Print Polska, na temat dokonań firmy w ciągu minionego dziesięciolecia. n W bieżącym roku firma Phoenix Xtra Print Polska świętuje jubileusz 10-lecia działalności. Jak mogłaby Pani podsumować ten okres? Zofia Rosińska: Chcąc podsumować 10-letni okres naszej działalności w Polsce, należy choć trochę opowiedzieć o genezie naszego powstania. Prekursorem naszej działalności był koncern PHOENIX AG z Hamburga, którego nowym właścicielem od roku 2005 jest Continental AG, przy czym zarówno marka PHOENIX Xtra Blankets, jak i produkcja utrzymały swoją suwerenność i należą do wiodących oraz cenionych na całym świecie.  W celu usprawnienia działalności na rynku polskim w roku 2001 powstała polska placówka PHOENIX Xtra Print Polska z siedzibą w Gdyni jako wyłączny importer i przedstawiciel obciągów PHOENIX. Rozpoczynając własną konfekcję obciągów sprawnie przejęliśmy opiekę nad polskimi dystrybutorami, którzy wcześniej zaopatrywali się w Niemczech. To pozwoliło na skrócenie terminu dostaw z kilku tygodni do paru dni, a tym samym dawało możliwość ekspresowych dostaw do klienta końcowego. Równolegle rozszerzyliśmy naszą działalność o własną akwizycję do nowych klientów, doskonaliliśmy kadrę pracowniczą, jak również wiedzę na temat produktów oraz innowacyjnych rozwiązań produkcyjnych i technologicznych. Działania te dały wymowny efekt i zaowocowały między innymi stałą współpracą z dwiema największymi drukarniami w Polsce. Cały ten okres 10-lecia działalności był bardzo rozwojowy; pozwolił nam dogłębnie poznać potrzeby naszych klientów i dostosować się do nich. Phoenix Xtra Print Polska stał się marką samą w sobie, uznawaną za jakość produktu i doskonały serwis, a nasza dewiza „Twoje potrzeby to nasz priorytet” jest podstawą codziennej działalności firmy. n Czy można mówić o specyfice rynku polskiego w porównaniu z innymi rynkami, na których działa firma? Z.R.: Polski rynek w świecie poligrafii i druku jest rynkiem bardzo wymagającym. Sukcesywna modernizacja parku maszynowego i wysoko wykwalifikowana kadra drukarzy sprawiają, że przywiązujemy coraz większą wagę do kwestii wysokiej jakości. Użytkownicy oczekują od nas coraz lepszych rozwiązań technologicznych produktów oraz ich wyjątkowych zalet na tle wyrobów innych producentów obciągów offsetowych. A my jako firma jesteśmy otwarci na różnego rodzaju innowacje i indywidualne rozwiązania „pod klienta”. Od początku działalności firmy w Polsce naszym priorytetem jest skrócenie drogi do kontrahenta. Konfekcjonowanie obciągów offsetowych na miejscu (listwowanie, perforacja), nasz obszerny magazyn nie tylko obciągów, ale i wszystkich rodzajów listew, doskonały serwis oraz ścisły kontakt z producentem gwarantują elastyczne działanie i natychmiastową reakcję w postaci adekwatnych propozycji i rozwiązań. n Czy odczuliście Państwo skutki ogólnoświatowego kryzysu? Jeśli tak, jakie działania podjęła firma, by im przeciwdziałać? Z.R.: Kryzys tak jak wszędzie na świecie odcisnął piętno również na naszej firmie, ale odczuliśmy go w bardzo niewielkim stopniu wobec wahającego się kursu euro. Najważniejsze było jednak to, że w kwestii zamówień klientów i popytu na nasze produkty prawie nic się nie zmieniło. Ten fakt jest jeszcze jednym dowodem na to, że w przypadku PHOENIX Xtra Blankets stosunek jakości do ceny jest rzetelny. n Jakie nowości zostały ostatnio wprowadzone do oferty? Z.R.: W naszej aktualnej ofercie znajdują się trzy takie produkty. Są one efektem kilkuletnich prac prowadzonych nad nowymi technologiami w poligrafii. Obciąg Journal posiada podwójną warstwę kompresyjną, co daje bardzo pozytywny efekt szczególnie w druku coldsetowym. Kolejną linią są obciągi Xtra Sticky z udos-konaloną warstwą samoprzylepną, dostępne w grubościach od 0,9 mm do 1,7 mm. Specjalnie dobrana warstwa zewnętrzna pozwala na drukowanie w systemie suchego offsetu oraz spełnia wymagania dla druku na wąskich wstęgach. Xtra Spot to nasza odpowiedź na polimerowe formaty do lakierowania. Technologia ta stanowi połączenie gumy offsetowej i warstwy polimerowej. Nadaje się zarówno do druku całopowierzchniowego, jak i wybiórczego, każdym rodzajem lakieru. Testy w jednej z największych drukarń w Polsce okazały się ogromnym sukcesem, wykazując zdecydowanie wyższą jakość naszego produktu w wielu aspektach druku. Wprowadzenie tych innowacji pod marką PHOENIX stanowi dowód, że nieustająco dotrzymujemy kroku rozwijającej się technologii nowoczesnych maszyn poligraficznych, wzmacniając tym samym pozycję firmy na światowym forum producentów obciągów offsetowych. Jednakże chciałabym zaznaczyć, że producent PHOENIX Xtra Blankets nie skupia się jedynie na pracach nad nowymi produktami. Równie ważnym zadaniem dla naszych technologów jest stałe udoskonalanie produktów będących od lat w naszej ofercie. Nie bez powodu niemieckie obciągi offsetowe są na trzeciej pozycji co do wielkości produkcji obciągów offsetowych na świecie. n Jak Pani ocenia targi Poligrafia 2011 i udział firmy Phoenix Xtra Print Polska? Z.R.: Jak zawsze z ogromną przyjemnością wystawiamy się na targach Poligrafia 2011. Jest to prestiż móc zaprezentować firmę na forum, wymienić swoje przemyślenia i doświadczenia branżowe. Targi nie są jednak dla nas podstawowym narzędziem do zdobywania nowych klientów, lecz okazją do bezpośrednich spotkań z obecnymi kontrahentami. To najlepszy sposób na rozmowy o nowych rozwiązaniach i innowacyjnych pomysłach oraz możliwość przedstawienia nowych produktów. To również idealny sposób na jeszcze większą rozpoznawalność firmy w środowisku poligraficznym. Stwierdzamy jednak z przykrością, że z roku na rok obserwujemy coraz mniejsze zainteresowanie targami Poligrafia. Szkoda, bo to wspaniały moment na skupienie całej branży poligraficznej, możliwość wymiany doświadczeń i przejrzystego przeglądu oferty firm. n Dziękuję za rozmowę. Rozmawiała Iwona Zdrojewska