Cyfrowy druk etykiet wkracza w nową erę
6 gru 2016 14:50

Miniony rok był szczególnie istotny i owocny dla przedsiębiorstw korzystających z technologii cyfrowego drukowania etykiet opartych na rozwiązaniach HP Indigo i wpłynął w dużym stopniu na całą branżę. Za sprawą iście maratońskiego cyklu wystaw i innych wydarzeń promujących cyfrowy druk etykiet – począwszy od poprzedzających targi drupa imprez inaugurujących nowe produkty HP aż po amerykańską wystawę Labelexpo Americas – mieliśmy w nim do czynienia z kolejnymi wdrożeniami cyfrowej technologii HP Indigo znajdującej zastosowanie przy drukowaniu etykiet. Najważniejszym wydarzeniem było wprowadzenie na rynek cyfrowej maszyny drukującej HP Indigo WS6000 – zupełnie nowego urządzenia opartego na technologii HP Indigo i wykorzystującego płynne atramenty HP ElectroInk. Oferując prędkość drukowania na poziomie 30 m/min oraz rozdzielczość do 1200 dpi, stanowi ono kolejny przykład zaangażowania HP w tworzenie rozwiązań dla przedsiębiorstw specjalizujących się w produkcji etykiet i opakowań. Dostępny od pierwszego kwartału 2009 roku model WS6000 jest skierowany do drukarń i firm zajmujących się konfekcjonowaniem druków, w których miesięcznie przetwarza się co najmniej 300 000 metrów bieżących etykiet. Z kolei model HP Indigo press ws4500 będzie w dalszym ciągu oferowany drukarniom, które nie oczekują aż tak dużej wydajności przy produkcji etykiet. Jest to pierwszy przypadek, gdy HP posiada w ofercie więcej niż jedną maszynę dedykowaną rynkowi etykiet. Spośród innych parametrów modelu HP Indigo WS6000 Digital Press warto wspomnieć o wyższej pojemności kartridży na atramenty HP ElectroInk oraz funkcji szybkiej ich wymiany, która pozwala na zmianę podczas drukowania wykorzystywanych przy danym zleceniu opcjonalnych kolorów 5., 6. i 7. Ta nowa wysoko wydajna maszyna przesuwa próg opłacalności, przy którym zlecenia są przenoszone do urządzenia konwencjonalnego, do ok. 4 tys. metrów bieżących. Model WS6000 może obsługiwać szeroką gamę materiałów o grubości od 12 do 450 mikronów, co pozwala na zadrukowywanie etykiet, materiałów typu shrink sleeve, opakowań giętkich oraz kartonu, znacznie rozszerzając paletę zleceń, jakie można na niej realizować i tworząc nowe możliwości uzyskiwania przychodów. Maszyna drukująca HP Indigo WS6000 Digital Press jest sterowana za pomocą innego nowego rozwiązania: serwera HP SmartStream Labels and Packaging, powstałego przy zastosowaniu technologii EskoArtwork, w skład którego wchodzi m.in. stworzony specjalnie z myślą o HP Indigo WS6000 Digital Press program typu front-end. Inną zaletą maszyn HP Indigo istotną dla branży etykietowej jest możliwość płynnego zintegrowania nowego modelu z już istniejącym środowiskiem produkcyjnym. HP wraz ze swoimi partnerami oferuje kompleksowe rozwiązanie zapewniające kompatybilność oraz płynną i efektywną pracę. Ponadto maszyna HP Indigo może być specjalnie skonfigurowana z myślą o dalszej obróbce realizowanej w trybie in-line lub near-line. W ten sposób już pracujący w firmie sprzęt introligatorski może być wykorzystywany przez co najmniej dwa urządzenia cyfrowe oraz konwencjonalną maszynę drukującą, zapewniając wyższą opłacalność przy wdrażaniu rozwiązań cyfrowych. Coraz więcej drukarń etykietowych uczy się właściwie korzystać z zalet cyfrowej technologii drukowania HP Indigo za sprawą oprogramowania HP Indigo Label Business Analysis Tool. To narzędzie analityczne, wykorzystując profile zainstalowanych w firmie urządzeń do drukowania etykiet, porównuje czas, potencjalne oszczędności oraz dochodowość produkcji konwencjonalnej i cyfrowej. Z uwagi na fakt, że uzyskiwane w nim dane odnoszą się do rzeczywistych, realizowanych przez firmę zleceń, przedstawiane w programie parametry są bardzo przekonujące. W tej sytuacji nie dziwi fakt, że spośród wszystkich maszyn drukujących sprzedanych w regionie EMEA (Europa, Środkowy Wschód i Afryka) w 2007 roku 16% stanowiły urządzenia cyfrowe, osiągając wzrost o 25% w porównaniu z rokiem wcześniejszym.* Tworząc nowe możliwości Konkretne korzyści wynikające z zastosowania technologii cyfrowego druku etykiet są zmienne i zależą od wymagań firmy oraz bazy obsługiwanych przez nią klientów. Jednakże w każdym przypadku istotne są możliwość produkowania wysokiej jakości etykiet w ekonomicznie uzasadniony sposób i realizacja zysków z wykonywania bardzo krótkich serii produktów, drukowanych nawet w siedmiu kolorach odzwierciedlających 97% barw z palety Pantone i przy zachowaniu wysokiej tolerancji kolorystycznej. We wszystkich przypadkach równie istotna jest możliwość drukowania na każdym niemal podłożu samoprzylepnym (łącznie z mediami nieprzypominającymi z wyglądu etykiety), papierach, materiałach syntetycznych i metalizowanych. Choć firmy nie od razu zdają sobie sprawę, że czas ekonomicznej niepewności jest jednocześnie okresem nowych szans i możliwości, to postawa ta zmienia się. W środowisku podwyższonej konkurencyjności i redukcji budżetów druk cyfrowy stwarza szanse sprzedaży większej ilości usług zarówno dotychczasowym, jak i nowym klientom. Listę korzyści płynących z zastosowania tej technologii można w skrócie zamknąć w kilku punktach.  Skrócony czas wprowadzania produktu na rynek i efektywne rozwijanie nowych rozwiązań etykietowych, z korzyścią zarówno dla właścicieli marek, jak i dla drukarń; uproszczone wprowadzanie nowej marki; szybsze i mniej kosztowne testowanie rynku.  Terminowe dostarczanie etykiet w postaci usługi „na czas”; brak konieczności magazynowania produktów; eliminacja ryzyka pozostania starych, niewykorzystanych etykiet; bieżące zadrukowywanie potrzebnych do danego zlecenia materiałów.  Etykiety z wartością dodaną: gdy produkty walczą silniej niż kiedykolwiek o swą obecność na półkach, możliwość zaoferowania druku 7-kolorowego, uproszczonego kodowania i oznaczania oraz realizacji prac na bardzo szerokiej gamie materiałów może być szczególnie atrakcyjna dla firm stosujących etykiety na swoich produktach. Nie tylko etykiety: urządzenie drukujące HP Indigo pozwala również na druk na materiałach typu shrink sleeve, opakowaniach giętkich oraz kartonach. Przy działaniach związanych ze znalezieniem najlepszego sposobu sfinansowania zakupu cyfrowej maszyny drukującej HP klientom firmy służy pomocą dział HP Financial Services (HPFS). Opracowano na podstawie materiałów HP * InfoTrends, The Opportunity for Print on Demand Solutions in the Label Industry, 2006 (Możliwości rozwiązań „druku na żądanie” w branży etykietowej)

error: Kopiowanie zabronione!
cript>