Pod nazwą Heidelberg Plus oferowany jest dostęp do cyfrowego ekosystemu Heidelberga, do którego można wejść za pomocą jednego loginu i uzyskać dostęp do wszystkich cyfrowych narzędzi Heidelberga wykorzystujących technologie chmurowe, IoT, Big Data i sztuczną inteligencję.
Wiele drukarń nadal kontroluje swoje procesy przy użyciu nieaktualnych danych i ma ograniczony dostęp do swoich bieżących wskaźników KPI, co utrudnia szybką optymalizację wielu procesów. Heidelberg Plus łączy istniejące aplikacje cyfrowe z nowymi usługami dla klientów.
Głównym celem wszystkich zaimplementowanych zintegrowanych rozwiązań jest rejestrowanie, ocena i monitorowanie stanu procesów produkcyjnych w drukarni w czasie rzeczywistym w celu ich optymalizacji oraz sugerowanie konkretnych kierunków działania z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji. Wszystkie wygenerowane analizy i zalecenia są dostępne dla wszystkich autoryzowanych użytkowników w dowolnym miejscu na ich komputerze, tablecie lub smartfonie.
W ramach H+ interaktywna platforma komunikacyjna Heidelberg Assistant daje dostęp do wielu danych o drukarni. Dostęp do platformy jest prosty – z komputera, tabletu lub smartfonu. Dzięki Heidelberg Assistant z dowolnego miejsca i w każdej chwili mamy przejrzysty dostęp do kluczowych wskaźników dotyczących produkcji, kontraktów serwisowych i innych usług, a także wgląd w informacje o dostępności i wydajności maszyn drukujących. Jednocześnie Heidelberg Assistant umożliwia dostęp do różnych produktów i usług Heidelberga, które tworzą w całości nowoczesną drukarnię – drukarnię 4.0. W dzisiejszych czasach komunikacja online daje możliwość szybkiego i łatwego przekazywania informacji na temat zgłoszeń i działań serwisowych. Jest to też miejsce aktywnego informowania o aktualnym statusie zgłoszenia serwisowego.
Heidelberg Assistant wykorzystuje usługę w chmurze „Heidelberg Cloud” jako podstawę dla informacji w czasie rzeczywistym i obszernych analiz. Ponad 10 000 maszyn drukujących i 15 000 modułów oprogramowania Prinect podłączonych do systemu wykorzystuje internet rzeczy (IoT) Heidelberga. Dostarczają one nieprzerwanie rzetelne dane dotyczące stanu i wydajności. Te dane i raporty serwisowe są podstawą dla wielu analiz przekrojowych oferowanych przez oprogramowanie Heidelberg Assistant.
Unikatowy identyfikator Heidelberg ID zapewnia spersonalizowany dostęp do Heidelberg Assistant. Szczegółowa personalizacja i przyporządkowanie ról regulują dostęp do informacji i autoryzują uruchamiane aplikacje. Każdy użytkownik może samodzielnie konfigurować swoje indywidualne ustawienia, np. powiadomienia. Gwarantuje to największą pewność i niezawodność cyfrowej komunikacji z firmą Heidelberg.
Heidelberg Assistant wspomaga w skutecznym działaniu w wielu obszarach drukarni. Po pierwsze: w zakresie harmonogramu działań serwisowych. Kalendarz pokazuje wszystkie nadchodzące działania serwisowe – zaplanowane przez drukarnię i serwis Heidelberga. Z poziomu HA mamy również wygodny dostęp do sklepu online. eShop Heidelberga zawiera indywidualne oferty na materiały eksploatacyjne i wybrane części serwisowe, dopasowane dokładnie do maszyn danej drukarni. Oprogramowanie pozwala również na przegląd aktualnych zgłoszeń serwisowych. Możliwe jest zarządzanie nimi i śledzenie w stałym kontakcie z działem wsparcia technicznego firmy Heidelberg.
Heidelberg Assistant zawiera również skatalogowane porady ekspertów, wskazówki i filmy instruktażowe dla szybkiego rozwiązywania problemów związanych z różnymi aspektami procesu produkcji, a także najważniejszą dokumentację techniczną i eksploatacyjną maszyn.
Kolejną funkcjonalnością jest monitoring prewencyjny, co oznacza unikanie przestojów i lepsze planowanie prac serwisowych. Wszystkie zgłoszenia serwisowe są posortowane wg miesięcy w jednym miejscu. Dzięki umowie monitoringu prewencyjnego uprawniony pracownik może otrzymywać wskazówki, w jaki sposób można zapobiegać awariom poprzez zaplanowane działania serwisowe.
Heidelberg Assistant pozwala także na przejrzystość dotyczącą wydajności maszyn: całkowitą efektywność wyposażenia (współczynnik OEE) i produktywność netto maszyn. Dzięki specjalnej umowie możliwe są dostęp do bardziej szczegółowych wskaźników opartych na rozbudowanej analizie BigData danych z procesów produkcyjnych oraz wsparcie w identyfikacji i implementacji działań naprawczych.
Heidelberg Assistant posiada precyzyjne i zawsze aktualne informacje o wszystkich wykorzystywanych modułach systemu Prinect oraz pozwala na wgląd w kontrakty, ich przedłużanie, zmiany, czyli proste i szybkie zarządzanie umowami.
Z platformą Heidelberg Assistant można zarządzać jednocześnie jednym lub wieloma oddziałami, zarówno na skalę krajową, jak i międzynarodową. Dla różnych użytkowników można zdefiniować indywidualne prawa dostępu. Poza tym Heidelberg Assistant jako otwarta platforma umożliwia włączenie w nią całego wyposażenia, nie tylko maszyn i urządzeń firmy Heidelberg.
Prostota użytkowania: przejrzysty interfejs użytkownika elastycznie dopasowuje się do ekranu urządzenia końcowego. Dzięki zabezpieczeniom według globalnych standardów bezpieczeństwa IT, Heidelberg Assistant może być używany bezproblemowo dla rosnącej liczby zadań, aż do umiędzynarodowienia danego przedsiębiorstwa.
Heidelberg Assistant w podstawowej wersji dostępny jest bezpłatnie dla wszystkich klientów firmy Heidelberg. Już blisko 2000 drukarń korzysta z tej platformy w celu uzyskania dostępu do swoich danych produkcyjnych.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Heidelberg