Cyfrowy zawrót głowy
6 gru 2016 14:53

Odwiedzający targi digi:media 2011, które zostały stworzone głównie z myślą o wydawnictwach komercyjnych i drukarniach cyfrowych, mogą się spodziewać bardzo zróżnicowanego programu. Obojętnie, czy należą do sektora dostawców usług druku, agencji kreatywnych i reklamowych, czy firm zajmujących się marketingiem, wszyscy znajdą dla siebie interesujące imprezy. Jak zapew-nia organizator, pierwsze targi digi:media to – oprócz nowości na stoiskach wystawców – także ponad 15 różnych eventów: konwencji, warsztatów, konferencji oraz wystaw specjalnych. Pierwsze targi digi: media odbędą się w dniach 7-9 kwietnia bieżącego roku. Organizator imprezy – Messe Düsseldorf GmbH – na początku lutego ogłosił, że swoje produkty zaprezentuje na niej około 130 wystawców. W centrum wystawienniczym w Düsseldorfie ma nie zabraknąć również wiodących na rynku firm z sektorów: druku cyfrowego (m. in.: HP, Hunkeler Deutschland, Ricoh, Xeikon, Xerox); finishingu (m.in.: FKS, Horizon, Koerber PaperLink, Kolbus, Müller-Martini, Pitney Bowes Deutschland, Polar Mohr); software’u (m.in.: CGS Publishing Technologies, Dalim Software AG, Esko Graphics, Xanté Europe) oraz branży papierniczej (Fedrigoni, M-real i Mondi). Jak poinformował organizator, wśród wystawców znajdą się także firmy Heidelberg i manroland. Dla pierwszej z nich targi te będą również okazją do promocji strategicznego partnerstwa z firmą Ricoh ogłoszonego 23 lutego br. (dzień przed targami odbędzie się też pierwsza wspólna konferencja prasowa obu firm). Pozytywny odzew tych sektorów oznacza, że obraliśmy właściwą strategię. Najwyraźniej dzięki nowej koncepcji targów udało nam się uchwycić ducha czasu – tłumaczy Manuel Mataré, dyrektor digi:media. – Co więcej, osiągnęliśmy sukces w dziedzinie motywowania niezwykle różnorodnych graczy z naszego sektora, wśród nich stowarzyszeń, domów wydawniczych i inicjatorów różnych przedsięwzięć, aby razem z nami podążyli w tym kierunku. Dzięki nawiązaniu współpracy z licznymi stowarzyszeniami branżowymi i wydawcami, organizatorowi targów digi:media 2011 udało się też przygotować zapowiadane imprezy tematyczne. W ramach digi:media 2011 zwiedzający będą mogli uczestniczyć w kilkunastu eventach, niekiedy kryjących się pod bardzo tajemniczymi nazwami. Poniżej prezentujemy kilka z nich. Showing Apps to impreza organizowana przez IDG Magazine Media, która będzie dotyczyła przede wszystkim rosnącego segmentu tabletów PC. Podczas spotkania zatytułowanego „Beyond iPad” renomowani producenci pokażą, że mimo iż iPady wciąż cieszą się największym zainteresowaniem w tym sektorze, to jednak zdają sobie oni sprawę z istnienia silnej konkurencji. W ramach tej imprezy zwiedzający targi będą mogli uczestniczyć w kilku sesjach zatytułowanych „Making Apps – Learning from the Experts”, a także w prezentacjach „Workflow”, „Distribution” i „Marketing”. Podczas pierwszych targów digi:media firma Paperazzo zorganizuje imprezę związaną z tematyką papieru i technologii cyfrowej: „The World of Paper in Focus”. W panelach dyskusyjnych goście digi:media będą mogli uczestniczyć dwa razy dziennie. Stowarzyszenie GWA (German Association of Communications Agencies) będzie z kolei gospodarzem spotkania GWA Media Production Conference, które odbędzie się pierwszego dnia targów, czyli 7 kwietnia. Prelegenci w szczególności postarają się zaprezentować korzyści wynikające z crossmediowych produkcji cyfrowych. Tego samego dnia organizator konferencji zaprasza na GWA Production Award – ceremonię, podczas której ogłoszone zostaną najlepsze produkcje analogowe i cyfrowe. Trzecia edycja Media Mundo organizowanego przez Professional Association of Media Producers poświęcona będzie ekologii i zrównoważonej produkcji. Wśród poruszanych tematów znajdą się m.in. energia jako ważny czynnik zrównoważonej produkcji, ślad węglowy wody oraz ochrona klimatu. Dyrektorzy ds. mediów i reklamy będą się mogli spotkać podczas kressköpfe live. Centralnym tematem tego popołudniowego spotkania, które zaplanowano na 7 kwietnia, będzie digitalizacja treści drukowanych. Prezentowane będą także innowacyjne strategie, idee i modele komunikacji crossmediowej. Podobnej tematyki będzie dotyczyć Solution Day podczas Corporate Publishing Forum, odbywającego się 8 kwietnia. Prezentując różne przykłady kampanii crossmediowych, prelegenci wskażą te czynniki, które pomagają z sukcesem tworzyć wydawnictwa firmowe oraz omówią sposoby mierzenia poziomów efektywności. Z myślą o firmach zajmujących się mediami społecznościowymi i marketingiem wiru-sowym 7 kwietnia – w specjalnie zbudowanym centrum konferencyjnym – odbędzie się konferencja Infect. Organizator całodniowej imprezy, Wunderknaben Kommunikation, spodziewa się, że będzie w niej uczestniczyć ponad 260 zwiedzających. Tak wszechstronny pakiet imprez towarzyszących pozwala nam zaoferować różnym grupom zwiedzających program szyty na miarę. Będzie on jednocześnie uzupełnieniem oferty wystawców promowanej na ich stoiskach – mówi Ralph Scholz, account manager Messe Düsseldorf. Na podstawie informacji organizatora targów opracowała DA Termin targów 7-9 kwietnia 2011 Godziny otwarcia 10.00 – 18.00 Ceny biletów Bilet jednodniowy kupowany na targach: 49,00 € Bilet jednodniowy kupowany przez Internet: 39,00 € Bilet dwudniowy kupowany na targach: 95,00 € Bilet dwudniowy kupowany przez Internet: 75,00 € Miejsce targów Düsseldorf Exhibition Centre Stockumer Kirchstrasse 61/ Messeplatz Hala 6 Organizator Messe Düsseldorf GmbH