Cztery pory roku z hubergroup i Agfa Graphics
6 gru 2016 14:58

Firmy od lat, by uczcić nowy nadchodzący rok, wydają swoje kalendarze. W tym roku dwie firmy związane ze światem druku zaprojektowały specjalne edycje kalendarzy dla swoich klientów i partnerów biznesowych. Z okazji swojej 250. rocznicy producent farb drukarskich hubergroup postanowił użyć w swoim kalendarzu na jubileuszowy rok 2015 eleganckiego, graficznego medium reklamowego: plakatu. Z kolei Agfa Graphics przygotowała coś więcej niż tylko zwykły kalendarz – jego przesłaniem jest bowiem prezentacja możliwości współczesnej poligrafii. Plakaty przez wieki Dwanaście różnych plakatów, które odzwierciedlają zarówno zmiany historyczne, jak i istotne aspekty z 250-letniego dziedzictwa hubergroup, zostało wybranych jako motywy do kalendarza ściennego na rok 2015. Sukces plakatu używanego jako nośnik informacji stosowany zarówno przez przedsiębiorstwa, jak i instytucje oraz jako narzędzie do dialogu z opinią publiczną rozpoczął się już w XVIII wieku. Wynaleziona przez Aloisa Senefeldera litografia umożliwiła prostą reprodukcję kolorowych wydruków i szybko doprowadziła do upadku tanich i bardzo podstawowych druków ulotnych oraz zapoczątkowała erę plakatu, często o wysokiej jakości artystycznej. Jako reklama plakat stawał się coraz bardziej istotnym elementem w społeczeństwie masowym XX wieku, a graficy i specjaliści reklamowi przyjęli to nowe medium koncentrując się na osiąganiu maksymalnej efektywności promocyjnej. Kalendarz rozpoczyna się motywem ze stycznia, który przenosi nas do roku 1750: przedstawia kolorowy miedzioryt ukazujący proces ekstrakcji indygo. Rok zamyka nowoczesny i nagradzany plakat stworzony na potrzeby reklamowania amerykańskiego festiwalu sztuki. Prawie 15 500 egzemplarzy tego kalendarza zostało już rozesłanych do odbiorców na całym świecie. Kalendarz VIP Podobnie jak w latach poprzednich, firma Agfa Graphics także przygotowała dla swoich klientów i partnerów biznesowych coś wyjątkowego. W kalendarzu na rok 2015 zastosowano różne techniki drukowania i uszlachetniania, a przy produkcji wykorzystano wiele rozwiązań z oferty Agfa Graphics: od płyt offsetowych, poprzez naświetlarki CtP, system workflow Apogee, oprogramowanie InkSave, raster Sublima, na wielkoformatowych ploterach Anapurna skończywszy. Zdaniem twórców kalendarza co najmniej kilka jego kart zasługuje na szczególną uwagę. Na przykład strona poświęcona lutemu została wyprodukowana przy użyciu oprogramowania Fortuna, przeznaczonego do zabezpieczania druków. Z kolei do wydrukowania strony z czerwcem użyto stworzonego przez Agfa Graphics papieru syntetycznego Synaps. Przy jego produkcji nie znajdują zastosowania polichlorek winylu ani drewno, nie podlega też on jakiejkolwiek formie laminowania. Stronę grudniową wykonano natomiast na specjalnym, sztywnym podłożu o grubości 1 mm, zadrukowanym bezpośrednio techniką inkjet UV na wielkoformatowym ploterze Anapurna 2050i. Mówi Kristof Van Cleemput, szef komunikacji globalnej w Agfa Graphics: Już trzeci rok z rzędu podjęliśmy decyzję o stworzeniu nietuzinkowego, wykorzystującego zaawansowane rozwiązania technologiczne kalendarza VIP. Połączyliśmy w nim wiele technik, w efekcie czego powstało swoiste świadectwo tego, co może zaoferować współczesna poligrafia. W tym roku każde z wykorzystanych zdjęć na swój sposób odnosi się do wspólnego tematu przewodniego kalendarza – „Ludzie i kontrast”. Podobnie jak w latach poprzednich, jest on owocem wspólnego wysiłku pracowników Agfa Graphics z różnych stron świata. Każda z jego stron zawiera m.in. wypinaną kartę pocztową ze zdjęciami wykonanymi przez nich. Warto dodać, że poprzednie edycje kalendarza VIP firmy Agfa Graphics znalazły uznanie nie tylko w oczach jej klientów i partnerów biznesowych, ale też profesjonalistów branżowych. Wersja na rok 2013 otrzymała nagrodę publiczności w prestiżowym holenderskim przeglądzie kalendarzy („Kalenderwedstrijd”). Z kolei tegoroczne wydanie uzyskało srebrną nagrodę w kategorii „kalendarz” konkursu Gold Ink, organizowanego dorocznie przez amerykański magazyn branżowy „Printing Impressions”. Na podstawie materiałów firm hubergroup i Agfa Graphics opracowała AP