Digital1234: Wydajność i innowacja dla drukarń produkcyjnych
6 gru 2016 14:58

Branża druku przechodzi obecnie gruntowne zmiany, przy czym niektóre drukarnie produkcyjne zostały w tyle, a inne udowodniły, że innowacyjne podejście i zoptymalizowana organizacja pracy umożliwiają osiągnięcie sukcesu. Druk cyfrowy oferuje zwłaszcza szerokie spektrum pozwalające na innowacyjne eksperymenty z nowymi modelami biznesowymi i usługami. Karol Główka, Product Manager Konica Minolta Business Solutions Polska opisuje, jak Konica Minolta Business Solutions Europe wspiera drukarnie produkcyjne w całej Europie w celu odkrywania nowych możliwości biznesowych i optymalizacji ich procesów biznesowych. n Dzięki swojemu stanowisku ma Pan doskonały przegląd rynku druku produkcyjnego w Europie. Czy dostrzega Pan jakieś wiodące trendy lub wyzwania? Karol Główka: Powszechnie wiadomo, że rynek druku produkcyjnego wciąż ulega ogromnym zmianom. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że cały rynek druku podupada. Jednak druk cyfrowy się rozwija, a według wszelkich prognoz będzie rosnąć nadal. Zgodnie z ostatnim raportem drupa dotyczącym światowych trendów, 52 proc. drukarń realizuje więcej zleceń przy jednoczesnym skróceniu serii i czasu realizacji zamówień. Dostawcy usług poligraficznych muszą teraz wykonywać więcej pracy przy większych ograniczeniach: mają więcej zleceń druku w krótszych seriach i ze znacznie krótszym czasem realizacji. Obserwujemy także dynamiczny wzrost wykorzystania nowych mediów cyfrowych. Obecnie media cyfrowe i komunikacja drukowana są ściśle powiązane. Ten związek widać także w młodszym pokoleniu specjalistów druku. Należą oni do pokolenia cyfrowego i posiadają dodatkowe umiejętności w takich dziedzinach jak kampanie łączone czy automatyzacja marketingu. W dzisiejszych czasach w całej Europie powstają całkiem nowe opisy wymogów stawianych pracownikom drukarń produkcyjnych. Faktem jest, że dywersyfikacja i innowacja to dziś klucze do sukcesu drukarń produkcyjnych. n Jak właściwie Konica Minolta wspiera transformację cyfrową i potencjał innowacyjności średnich drukarń produkcyjnych? K.G.: Stworzyliśmy wielostopniowy program rozwoju biznesowego pod nazwą Digital1234. Został on opracowany, aby dokładnie przeanalizować działalność firmy i stworzyć podejście oparte na możliwościach w celu ułatwienia rozwoju. Program zapewnia kilka różnych możliwości biznesowych, np. kampanie łączone czy druk książek na żądanie, w ramach których pomagamy klientom w takich aspektach jak zwiększanie produktywności, redukcja kosztów, poszerzanie oferty usługowej czy podnoszenie rentowności. n Na czym polega Digital1234? Jakie etapy muszą przejść firmy, które zwracają się do waszych konsultantów o pomoc? K.G.: Digital1234 powstał, aby umożliwić dostawcom usług poligraficznych rozwój działalności. Dlatego oferuje podejście oparte na możliwościach podzielone na cztery praktyczne etapy pomagające zidentyfikować, ocenić, uzasadnić i wdrożyć nowe możliwości biznesowe. Gdy klient zdecyduje się na którąś możliwość biznesową i zarejestruje się na stronie http://digital1234. biz/pl/home.html, może pobrać pakiet startowy. Najpierw drukarnie produkcyjne otrzymują białą księgę sporządzoną przez niezależnych analityków trendów i biznesu, np. firmę Infotrends. Raport szczegółowo ocenia przyszłościowe trendy rynku. Drugim etapem jest przewodnik po ocenie, który we współpracy z naszymi konsultantami Digital1234 pomaga zidentyfikować kluczowe możliwości biznesowe. Po trzecie, historie sukcesu klientów Digital1234 potwierdzają słuszność wyboru danego podejścia. Na końcu niezależnie sporządzony kompleksowy przewodnik wdrożenia pomaga wdrożyć rozwiązania dotyczące każdej poszczególnej możliwości. n Na podstawie swojego bogatego doświadczenia, jakie praktyczne wskazówki mógłby Pan dać drukarniom produkcyjnym, które chcą w przyszłości odnosić większe sukcesy? K.G.: Zachęcam każdą drukarnię cyfrową do poświęcania większej ilości czasu klientom, a nie technologiom. To może brzmieć dziwnie, ponieważ sami sprzedajemy technologie. Ale widzimy, że nasi klienci zwykle bardzo skupiają się na technologii druku produkcyjnego i często trudno im dobrze ocenić rzeczywiste potrzeby i preferencje klientów. Dlatego niejednokrotnie powtarzaliśmy: Problem nie leży w technologii. Technologia ma się dobrze. To klientom należy poświęcić więcej czasu, aby poznać ich działalność i dowiedzieć się, jak można pomóc im zwiększyć zyski. n Konica Minolta jest znanym dostawcą technologii sprzętowej. Digital1234 to jej nowy program konsultingowy. Czy wobec tego Konica Minolta staje się firmą konsultingową? K.G.: Najlepiej znamy się na sprzęcie i oprogramowaniu, co potwierdza liczba 3500 klientów usług poligraficznych różnych wielkości w Europie. Dzięki temu jesteśmy w stanie zidentyfikować najważniejsze wyzwania biznesowe we wszystkich sektorach powiązanych z zarządzaniem informacją i dokumentami. Dlatego oferujemy coraz więcej usług konsultingowych takich jak zarządzanie marketingowe. Poza tym obecna transformacja cyfrowa wymaga od firm przygotowania swoich procesów biznesowych na przyszłość. Konica Minolta to odpowiedni partner dla firm, które chcą się przygotować na erę cyfrową – zarówno w Europie, jak i na całym świecie. Przegląd portfolio możliwości biznesowych 1. Usługi web-to-print dla drukarń komercyjnych 2. Usługi web-to-print na potrzeby wewnętrzne i dla centralnych działów druku 3. Druk zmiennych danych 4. Organizacja procesu produkcji (automatyzacja) 5. Kampanie łączone 6. Kontrola koloru 7. Wykańczanie in-line 8. Druk wielkoformatowy 9. Wydawanie książek 10. Druk transpromocyjny 11. Druk i produkty fotograficzne 12. Troska o środowisko naturalne Artykuł sponsorowany

cript>