Do klienta przez stadion
6 gru 2016 14:56

Firma Ricoh Polska, znana na rynku z indywidualnego podejścia do klienta i umiejętności dotarcia do niego, w tym roku przygotowała wyjątkową ofertę pokazową z myślą zarówno o swoich dotychczasowych, jak i potencjalnych partnerach biznesowych. W maju odbędą się bowiem organizowane przez Ricoh Polska Dni Otwarte, a miejscem spotkań będą najnowocześniejsze stadiony zlokalizowane na terenie Polski. Terminy spotkań to: 9-10.05, 13-14.05, 16-17.05, 20-21.05, 23-24.05 oraz 28-29.05. Zainspirowani koncepcją organizowanego cyklu imprez zdecydowaliśmy się porozmawiać z przedstawicielami firmy. Na nasze pytania odpowiadali Paweł Barski, marketing director i Jarosław Arendt, production printing coordinator, którzy przybliżyli nam cel i zakres majowego roadshow. n Na początku proszę przybliżyć nam cel i koncepcję Dni Otwartych organizowanych przez firmę Ricoh Polska. Paweł Barski: „Ricoh Document Arena” to cykl Dni Otwartych dla klientów z różnych branż oraz dla dealerów automatyki biurowej, dostawców rozwiązań, resellerów IT i VAR. To także specjalne pokazy dla dziennikarzy prasy branżowej oraz mediów ogólnopolskich i lokalnych. Celem Dni Otwartych jest pokazanie gotowych rozwiązań dla wybranych rynków i odbiorców oraz prezentacja najnowocześniejszych urządzeń i produktów zarówno Ricoh, jak i partnerów cyklu. Pokażemy szereg rozwiązań podzielonych na strefy. Każda ze stref będzie dedykowana innemu segmentowi. Podczas każdego dnia pokazów w wydzielonej przestrzeni będą się również odbywały prezentacje ogólne. Dni Otwarte odbędą się w centrach konferencyjnych zlokalizowanych na nowoczesnych arenach ubiegłorocznych mistrzostw Europy w piłce nożnej (Stadion Narodowy w Warszawie, PGE Arena w Gdańsku, Stadiony Miejskie w Poznaniu i Wrocławiu) oraz na stadionach miejskich w Krakowie i Bydgoszczy. Wybór stadionów do organizacji imprez nie był dziełem przypadku. Dajemy naszym gościom rzadką możliwość obejrzenia jednych z najnowocześniejszych obiektów sportowych w Europie. Zdajemy sobie sprawę, że część osób, które odwiedzą nas podczas roadshow, była już na tych stadionach w ramach organizowanych na nich imprez sportowych lub koncertów, ale zapewne nigdy nie mieli okazji w spokoju obejrzeć całej infrastruktury od wewnątrz. Razem z nami będą mieli taką możliwość. n Z pewnością lokalizacja imprez przyciągnie rzeszę fanów futbolu. Jak zachęciliby Państwo przedstawicieli branży poligraficznej do wzięcia udziału w organizowanym przedsięwzięciu? Jarosław Arendt: Jest to przegląd niemal wszystkich oferowanych przez nas rozwiązań, nie tylko związanych bezpośrednio z drukiem produkcyjnym dedykowanym branży poligraficznej. Nasi goście będą mogli zapoznać się z nowościami i trendami w: automatyce biurowej, archiwizacji danych, prezentacjach multimedialnych, kolorowym druku szerokoformatowym skierowanym do CAD i GIS oraz reklamy, a także z Akademią Ricoh i wachlarzem oferowanych szkoleń. Myślę, że branża poligraficzna odnajdzie na tych arenach sportowych nie tylko nowoczesne rozwiązania do cyfro- wego druku produkcyjnego (maszyny Pro C901+ i 651EX), ale także nowe spojrzenie na zarządzanie kosztami lub możliwości autoprezentacji podczas poszukiwania nowych klientów i rynków zbytu. n Urządzenie Ricoh Pro C901+, które będzie prezentowane podczas Dni Otwartych, wzbudza duże zainteresowanie wielu drukarzy. Czym różni się ono od swojej poprzedniej wersji – Ricoh Pro C901? J.A.: Nowa maszyna nie różni się znacznie od swojego poprzednika. Znakomita sprzedaż urządzeń z serii 901 w Europie póki co nie dawała podstaw do zastąpienia go zupełnie nowym modelem. Pro C901+ jest raczej odpowiedzią na spostrzeżenia i potrzeby klientów. Podstawowe różnice to automatyczny druk dwustronny do gramatury 350 g/m2, a także nowy, mocniejszy już w podstawowej wersji RIP Fiery E-42 firmy EFI. Nadal pozostaje ten sam, odporny na obróbkę mechaniczną, toner PXP posiadający wyjątkową podatność na uszlachetnianie (foliowanie i lakierowanie). n Czym firma Ricoh zamierza zaskoczyć uczestników majowego roadshow? P.B.: Dla każdej osoby, która zarejestruje się na naszej stronie dedykowanej RoadShow, przejdzie proces weryfikacyjny i odwiedzi nas w jednym z 6 miast, mamy specjalną niespodziankę – drukarkę Ricoh Aficio SP 100 e w prezencie. Będziemy organizować także zwiedzanie stadionów z przewodnikiem – podczas wycieczek nasi goście będą mieli dostęp do miejsc, do których podczas innych imprez dostępu nie ma. Mamy w planach również inne atrakcje, dlatego też serdecznie zachęcamy do rejestracji. n Dziękuję za rozmowę. Rozmawiał Karol Suski