Dokładnie na czas
6 gru 2016 14:53

Od 30 czerwca br. firma Grafikus obsługuje klientów ze swojego nowego magazynu w Krakowie, będącego centrum zaopatrywania w materiały poligraficzne klientów działających na terenie województwa małopolskiego. Firma Grafikus zdecydowała się otworzyć nowy magazyn w Krakowie ze względu na wielkość tamtejszego rynku. Podjęliśmy decyzję co do kilku miast w Polsce, ale kolejność otwierania tego typu obiektów jest po pierwsze związana z wagą samego rynku, czyli oceną potrzeby zwiększenia naszej obecności na danym terenie; po drugie, istnieje kwestia dostępności odpowiedniego miejsca. Tak się szczęśliwie złożyło, że akurat w Krakowie znaleźliśmy stosunkowo szybko odpowiedni magazyn, który gwarantował nam powierzchnię adekwatną do naszych potrzeb i potrzeb naszych klientów – komentuje przedsięwzięcie Jacek Kuśmierczyk, prezes firmy Grafikus – Systemy Graficzne. Magazyn krakowski zajmuje 1050 m2. Znajdują się w nim wszystkie materiały eksploatacyjne z oferty firmy Grafikus, które są niezbędne dla funkcjonowania zakładów poligraficznych, m.in.: chemia do druku, obciągi gumowe, płyty offsetowe, farby offsetowe i mieszane, folie do laminowania, lakiery UV i wodne. Na terenie magazynu mieszczą się też w pełni wyposażona mieszalnia farb, dwa doki załadunkowe (rampa) oraz biuro obsługi klienta. Dzięki otwarciu nowego magazynu firma Grafikus ma zamiar znacznie udoskonalić obsługę klientów na terenie województwa małopolskiego, poprawić terminowość dostaw oraz skrócić czas oczekiwania na produkty. Dzisiejszy klient wymaga bardzo kompetentnej i szybkiej obsługi. Dostawa „just-in-time” jest już standardem – trzeba być na czas. Przy nawet średniej wielkości zakładach dowożenie materiałów z odległości przeszło 200-300 kilometrów, jak to miało miejsce z Warszawy, trwa 5-6 godzin. Czasami klient nie może tyle czekać. Wszak to nie góra przyszła do Mahometa, ale Mahomet do góry. To my musimy być tam, gdzie nasi klienci nas potrzebują – dodaje właściciel firmy. Na uroczyste otwarcie magazynu przybyli klienci firmy Grafikus, jej partnerzy oraz pracownicy. Po symbolicznym przecięciu wstęgi goście udali się na konferencję poświęconą sztandarowym produktom z oferty firmy Grafikus. O maszynach drukujących Ryobi, w tym o nowym modelu Ryobi 1050 w formacie B1, opowiedział zebranym Piotr Gabrylewicz. Marcin Kołatko omówił rewersyjne i stop-cylindryczne automaty sitodrukowe Sakurai. Kolejnym punktem programu konferencji była prezentacja Macieja Ściesińskiego na temat wielokrotnie opisywanego na łamach Poligrafiki portugalskiego oprogramowania MIS/ERP do zarządzania przedsiębiorstwem poligraficznym – Sistrade Print. Andrzej Wojciechowski zaprezentował ofertę software’ową firmy GMG; tematem prezentacji Michała Piesia była, unikatowa w skali światowej, folia do laminowania soft touch firmy Derprosa, dedykowana do opakowań i druków luksusowych; Paweł Skirliński omówił oprogramowanie oferowane przez firmę Dalim. Z kolei Stanisław Pieczara, PSG marketing manager w firmie Xerox Polska, omówił systemy drukujące produkowane przez tę firmę, a dystrybuowane przez Grafikus. Prezentowane na konferencji produkty otwierają drukarniom drogę do konkurowania na wymagających rynkach, szczególnie tych najbliższych – niemieckim i rosyjskim. DA