Messe Frankfurt zamierza zapewnić globalny przegląd rynku dóbr konsumpcyjnych i na nowo zdefiniować działania branży. Jako pierwszy krok w tej strategii trzy wiodące targi towarów konsumpcyjnych: Ambiente, Christmasworld i Creativeworld odbędą się jednocześnie w centrum wystawowym we Frankfurcie od 3/4 do 7 lutego 2023 r.
Messe Frankfurt aktywnie wypełnia swoją misję promowania gospodarki poprzez tworzenie nowych platform dla globalnego przemysłu. Pod hasłem „Home of Consumer Goods” („Dom dóbr konsumpcyjnych”) organizator zamierza zaoferować innowacyjny i wszechstronny przegląd towarów konsumpcyjnych na świecie. Zgodnie z nowym mottem przeprojektowana oferta ma objąć kompleksowe portfolio produktów i rozwiązań oraz aktywnie wykorzystywać efekty synergii wystawców, odwiedzających i mediów.
Unikalna, pionierska koncepcja łącząca trzy imprezy ma na celu rozszerzenie działania branży poprzez koncentrację zainteresowania uczestników wydarzeń odbywających się w jednym miejscu. Zdaniem organizatora pomysł ten sprawi, że interesariusze skupieni wokół rynku dóbr konsumpcyjnych będą lepiej przygotowani na nowe trendy pojawiające się w branży.
Światowy przemysł dóbr konsumpcyjnych przeżywa niespokojny czas. Zmiany można zaobserwować we wszystkich aspektach biznesu; wśród nich warto wymienić: nowe formy handlu detalicznego i dystrybucji, cyfryzację w punkcie sprzedaży, rosnące udziały w sprzedaży online połączone ze spadkiem liczby klientów w niegdyś atrakcyjnych lokalizacjach detalicznych. Konsumenci aktywnie poszukują zrównoważonych alternatyw zakupowych, łańcuchy dostaw są napięte do granic możliwości, a wąskie gardła i ograniczenia związane z podróżami służbowymi utrzymują branżę w stanie napięcia i każdego dnia stawiają przed nią nowe wyzwania.
Pandemia COVID-19, obecna na całym świecie od ponad dwóch lat, przyczyniła się do przyspieszenia globalnych zmian strukturalnych. Towarzyszy im coraz gwałtowniejsza modyfikacja postaw życiowych, stylów życia i zachowań konsumenckich. Messe Frankfurt zapewnia odpowiedzi na bieżące wyzwania oraz redefiniuje rynki jutra. Tworzymy możliwości rozwoju, zapewniamy bezpieczeństwo w niestabilnych czasach oraz aktywnie pomagamy kształtować globalny przemysł w okresie przejściowym – mówi Detlef Braun, członek zarządu Messe Frankfurt i dodaje: Dzięki naszej strategii kreujemy nowych liderów w branży, która jest we Frankfurcie aktywna i odnosi sukcesy na całym świecie. Oprócz nowo utworzonej oferty pod hasłem „Home of Consumer Goods” nasze targi towarów konsumpcyjnych na Bliskim Wschodzie i w Azji, jak również ekspansja globalnego zaopatrzenia oraz innowacyjna oferta regionalna są przyszłymi gwarantami sukcesu.
„Dom dóbr konsumpcyjnych” to nowy, globalny i strategiczny punkt w nadchodzącym sezonie zamówień. Nowo utworzona kombinacja trzech wiodących wydarzeń branżowych łączy ich mocne strony i oferuje bezprecedensową, a jednocześnie dostępną gamę produktów. Frankfurt po raz kolejny stanie się centrum globalnych zamówień, zwiększając efekty synergii wszystkich zaangażowanych stron i tworząc unikalne inspirujące, networkingowe wydarzenie branżowe, gdzie można będzie poznać najgorętsze trendy i globalne megatrendy.
Frankfurt jest punktem kompleksowej obsługi dla globalnego przemysłu dóbr konsumpcyjnych. Tutaj kształtuje się styl życia pokoleń. W ten sposób oferujemy niezawodność i rozwój branży w trudnych czasach. To tutaj uczestnicy ponownie wymienią się pomysłami i określą trendy, które konsumenci będą mogli poznać na miejscu i online w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy – wyjaśnia Philipp Ferger, wiceprezes targów towarów konsumpcyjnych.
Ambiente, nowa sekcja targów, opiera się na sukcesach dotychczasowej formuły Paperworld we Frankfurcie. Połączenie domu, biura, stylu życia i stylu pracy będzie nadal określać sposób, w jaki żyjemy i pracujemy w przyszłości. Pandemia COVID-19 okazała się katalizatorem nowych wydarzeń, szczególnie w obszarach życia i pracy. Innowacyjne produkty osiągają dojrzałość rynkową, pozycjonowane są nowe oferty, zmieniają się zachowania konsumentów, dlatego rynek również musi przejść pewną odnowę.
Zachodzące zmiany Messe Frankfurt traktuje jako okazję do ponownego przemyślenia tego, co Paperworld ma do zaoferowania, do otwarcia zupełnie nowych i unikalnych perspektyw, a tym samym uwolnienia potencjału dla wystawców i odwiedzających. Nowy projekt pod parasolem Ambiente zaoferuje inspiracje dla producentów, projektantów i architektów. Przedstawi również nowe oferty dla sektora papierniczego – od biznesu kontraktowego po trend zrównoważonego rozwoju oraz propozycje dla branż hotelarskiej i gastronomicznej. Dzień później – 4 lutego wystartują targi Creativeworld koncentrując swoją ofertę na artykułach papierniczych i szkolnych.
Messe Frankfurt planuje również zareagować na zakłócenia podaży i popytu oraz wąskie gardła transportowe w łańcuchach logistycznych organizując serię wydarzeń związanych z zaopatrzeniem. Firmy na całym świecie są obecnie zmuszone do ponownej oceny swoich łańcuchów dostaw i w rezultacie do ich reorganizacji. Messe Frankfurt tworzy formaty biznesowe lokalnie w wybranych krajach, do których kupujący mogą łatwo dotrzeć w celu wstępnej selekcji potencjalnych dostawców i nawiązania bezpośrednich relacji biznesowych.
Aby wspierać rozwój biznesu i przemysłu dóbr konsumpcyjnych, Messe Frankfurt zaoferuje w drugiej połowie roku platformę lifestylową. Po dwóch trudnych latach naznaczonych pandemią nowa oferta nie tylko zastąpi poprzednie podobne inicjatywy targowe, ale również otworzy przed branżą innowacyjną ścieżkę wzrostu, oferując niezawodność i bezpieczeństwo. Dzięki innowacyjnemu formatowi zaoferujemy nową, wyjątkową platformę inspiracji i trendów, szczególnie ważną dla nowych form handlu detalicznego w regionie – mówi Ferger.
Rozwiązania zdalne jako podstawa sukcesu biznesowego Messe Frankfurt już od 2019 roku oferują aktywną pomoc dla detalistów poprzez Nextrade – pierwszą platformę zarządzania zamówieniami i danymi dla sektora mieszkaniowego oraz Conzoom Solutions – platformę inspiracji dla światowego przemysłu dóbr konsumpcyjnych.
Dwa lata bez targów we Frankfurcie były wyzwaniem dla detalistów na całym świecie – wyjaśnia Braun i dodaje: Brakuje formatów zamawiania na żywo, inspiracji i sieci kontaktów. Dzięki naszej ofercie cyfrowej zapewniamy ukierunkowane wsparcie naszym partnerom z obszarów przemysłu i handlu detalicznego w tej niestabilnej sytuacji. Niemniej nic nie zastąpi spotkania w prawdziwym życiu.
Opracowano na podstawie materiałów organizatora