Doświadczenie procentuje
26 kwi 2022 13:21

Odwiedzający niedawno zakończone targi RemaDays Warsaw z zainteresowaniem odnotowywali obecność nowego wystawcy – firmy Engraf i ciekawi jej oferty, licznie odwiedzali stoisko. Pewnym zaskoczeniem mógł być fakt, że choć firma jest nowa, to jej pracownicy od dawna znani są wielu osobom związanym z branżą poligraficzną.

Engraf zajmuje się sprzedażą i serwisem maszyn do obróbki po druku. O okolicznościach powstania firmy i obszarach jej działalności oraz planach na przyszłość opowiada nam Adrian Dźbikowicz, jeden ze współzałożycieli. 

Firma Engraf działa od niedawna. Wydaje się, że obecne warunki niezbyt sprzyjają zakładaniu nowych firm, jednak Państwo się na to zdecydowali. Jakie były powody takiej decyzji? 
––––––––––
Adrian Dźbikowicz: Firmę Engraf tworzą ludzie od lat pracujący w branży poligraficznej. Trudno powiedzieć, jaki jest idealny moment na założenie firmy. Można to ocenić dopiero z perspektywy czasu. Po kilku intensywnych miesiącach działania pod marką Engraf możemy bardzo pozytywnie podsumować ten okres działalności, a kolejne miesiące wydają się być jeszcze bardziej obiecujące. Stawiamy na wysoką jakość usług i sprzętu i dlatego liczymy, że nasi klienci to docenią.  Firma Engraf jest bezpośrednim importerem urządzeń znanych marek takich jak: Uchida, Morgana, Plockmatic, Valiani, Intec, co daje gwarancję niezawodności. Zespół firmy to ludzie z doświadczeniem w sprzedaży i serwisie wyżej wymienionych marek, którzy doskonale znają rynek i potrzeby klientów. 

 Na Waszej stronie internetowej jest mowa o 20-letnim doświadczeniu. Czy dotyczy to Pana, czy też całego zespołu?  
––––––––––
A.D.: Dwudziestoletnie doświadczenie to jest średni staż naszego zespołu. Przykładem może być np. Jan Kopia, który działa w poligrafii od ponad 30 lat. Ja natomiast działam prężnie w poligrafii od lat ponad 15; Norbert Michalski – od ponad 20.  
Żeby zapewnić jak najwyższy poziom obsługi i aby postrzegano nas jako profesjonalnego partnera, mocno inwestujemy i rozwijamy dział serwisu i sprzedaży.  

Jaka jest oferta firmy? Czy oprócz sprzedaży urządzeń obejmuje też inne usługi? Do jakiego rodzaju klientów jest skierowana?  
––––––––––
A.D.: Ofertę kierujemy ogólnie do całej branży poligraficznej. Oferujemy urządzenia zarówno dla drukarń offsetowych, jak i dla drukarń cyfrowych.  

Największym zainteresowaniem wśród klientów cieszą się urządzenia marki Uchida: automat sztancujący Uchida AeroDieCut, wycinarki Uchida AeroCut X oraz X PRO. Z urządzeń marki Morgana hitem jest automatyczna falcerko-bigówka Morgana DigiFold PRO XL. 

Jesteśmy firmą handlową specjalizującą się w branży poligraficznej. Skupiamy się na sprzedaży maszyn introligatorskich oraz ich profesjonalnej obsłudze serwisowej. Prowadzimy sprzedaż i serwis na terenie całej Polski. Nasze duże doświadczenie przekłada się na profesjonalną obsługę oraz doradztwo techniczne na najwyższym poziomie. W razie potrzeby pomagamy w załatwieniu spraw związanych z leasingiem lub kredytem.  

Engraf miał swoje stoisko na niedawnych targach RemaDays Warsaw. Jak Pan ocenia udział w targach? Jakie było zainteresowanie Waszą ofertą? Czy uczestnictwo w branżowych imprezach stanie się elementem strategii firmy?  
––––––––––
A.D.: Nasze stoisko na targach RemaDays cieszyło się dużym zainteresowaniem zarówno ze strony nowych klientów, jak i tych, z którymi współpracujemy od wielu lat. Zaprezentowaliśmy urządzenia z naszej oferty, m.in. wspomniany wcześniej automat sztancujący Uchida AeroDieCut, który wzbudził duże zainteresowanie, co przełożyło się na wiele zamówień. Od ponad 15 lat bierzemy udział w targach poligraficznych. W tym składzie zrobiliśmy to po raz pierwszy i uważamy to za duży sukces. Jak najbardziej będziemy kontynuować uczestnictwo w branżowych imprezach targowych; zależy nam, by była to okazja do spotkania z klientami, zaprezentowania im naszych rozwiązań, ale też wsłuchania się w ich potrzeby.

Targi RemaDays uważam za bardzo udane i tutaj pragnę podziękować wszystkim klientom, którzy odwiedzili nasze stoisko. A już we wrześniu będzie nas można spotkać na Festiwalu Marketingu i Druku w Warszawie.  

Konkurencja w tym sektorze jest spora. Jakimi atutami Engraf planuje przekonać do siebie klientów?  
––––––––––
A.D.: Przewagą jest nasze doświadczenie i wiedza zarówno produktowa, jak i serwisowa, w tym zakresie nie mamy konkurencji. Klienci mogą być pewni, że idealnie dopasujemy rozwiązania do ich potrzeb, chcemy wspierać ich w rozwiązywaniu codziennych trudności. 

Nasze urządzenia pozwalają skrócić czas wykonywanych prac oraz zwiększyć automatyzację, eliminując czasochłonne czynności wykonywane przez pracowników. Dzięki temu firmy mogą wykorzystać ten czas na przyjęcie nowych zleceń oraz poszerzenie oferty o nowe usługi. 

Oferowane przez nas nowe urządzenia i rozwiązania gwarantują wyższą jakość prac. Należy również pamiętać, że rata leasingowa nowego urządzenia jest niższa niż koszt zatrudnienia nowego pracownika. 

Zapewniamy profesjonalny serwis na terenie całej Polski, również urządzeń, które są po gwarancji. Jeżeli chodzi o urządzenia Uchida, Morgana i Plockmatic, serwisujemy je od ponad 15 lat, więc znamy je perfekcyjnie. Po każdym naszym serwisie maszyny operator ma zawsze pewność, że urządzenie będzie pracowało bezawaryjnie przez bardzo długi czas. Naszym dużym atutem jest również krótki czas reakcji na zgłoszenia serwisowe.

Zapraszamy wszystkich do naszego showroomu w Warszawie, gdzie można obejrzeć, przetestować urządzenia i porozmawiać o naszych rozwiązaniach, które pozwolą zaoszczędzić czas, pieniądze, a przy okazji można też wypić dobrą kawę! 

To, co wyróżnia firmę Engraf na tle konkurencji, to przede wszystkim idealnie dopasowana oferta niezawodnych urządzeń uznanych na świecie producentów oraz profesjonalna obsługa i serwis.

Dziękuję za rozmowę.