Dotknąć przyszłości
6 gru 2016 14:59

Wiodące międzynarodowe targi branży poligraficznej i medialnej startują z nową strategią, ulepszonym zarządzaniem, ponad jedenastoma dniami targowymi, nowym wyglądem i większą częstotliwością – z nowym cyklem targów co trzy lata. Pod hasłem „Touch the Future” („Dotknąć przyszłości”) drupa umiejscawia główną scenę dla branżowych innowacji oraz platformę dla przyszłych technologii. Targi koncentrują się przede wszystkim na nowej generacji i priorytetach obszarów tematycznych takich jak: druk, produkcja opakowań, wielokanałowość, druk 3D, druk funkcjonalny lub druk ekologiczny. Dzięki tej strategicznej reorientacji i koncentracji na przyszłości oraz wyróżnieniu obszarów tematycznych jesteśmy na dobrej drodze. Reakcja międzynarodowych dostawców materiałów dla przemysłu była bardzo dobra – co nie wydawało się oczywiste w świetle trudnej sytuacji rynkowej – wyjaśnia Werner M. Dornscheidt, prezes i CEO Messe Düsseldorf GmbH. W dniach od 31 maja do 10 czerwca we wszystkich 19 halach targowych w Düsseldorfie około 1650 wystawców z ponad 50 krajów da imponujący dowód uniwersalności i innowacyjności ich branży. Międzynarodowi globalni gracze i liderzy rynku zaprezentują się obok ambitnych nowicjuszy oraz innowacyjnego wyposażenia z całego świata. Reprezentowane będzie pełne spektrum sektora druku i cross-mediów. Żadne wydarzenie poza drupą nie dostarcza tak kompleksowego, 360-stopniowego widoku na cały przemysł – podkreśla Dornscheidt. Megatrendem na targach drupa 2016 będzie Print 4.0, o którym tak opowiada Claus Bolza-Schünemann, przewodniczący komitetu drupa i prezes zarządu Koenig & Bauer AG: Print 4.0 umożliwia indywidualizację i personalizację w druku cyfrowym. W obliczu wysokiej jakości opakowań i szybkiej dywersyfikacji rozwiązań w druku przemysłowym i funkcjonalnym ta cyfrowa sieć maszyn i systemów oferuje rozwiązania oraz gwarancję efektywności i konkurencyjności. Print 4.0 jest megatrendem na targach drupa 2016. To oczywiste nawet na tak wczesnym etapie. Wartość dodana: wydarzenia techniczne Program technicznych imprez towarzyszących – w tym drupa innovation park, drupa cube, marek PEPSO (Printed Electronics Products and Solutions), 3D fab + print i „touchpoint packaging” – to obietnica realnej wartości dodanej dla grup odwiedzających. Jednym z najważniejszych tematów na targach drupa 2016 będzie produkcja opakowań. Według obecnych prognoz rynek opakowań wzrośnie w 2018 r. do 985 mld USD. Specjalna przestrzeń dedykowana tej branży „touchpoint packaging” obejmie udział ok. 20 wystawców i będzie stanowiła symboliczne odzwierciedlenie znaczenia tego rynku. To specjalne forum w hali 12 (stoisko B53) zostało zaprojektowane i zorganizowane w ścisłej współpracy z Europejskim Stowarzyszeniem Projektowania Opakowań (EPDA), wiodącym w Europie stowarzyszeniem agencji marek i opakowań. Aby zaspokoić jeszcze lepiej poszczególne potrzeby różnych użytkowników branży, „touchpoint packaging” będzie podzielony na cztery strefy „future labs”, w tym: „food & beverage”, „non-food”, „pharma” i „cosmetics”. Kolejnym ważnym tematem na targach drupa 2016 będzie druk 3D. Potencjał technologii druku przestrzennego dla jakichkolwiek rynków pionowych nie powinien być lekceważony. Biznes części zamiennych w inżynierii mechanicznej i projektowania opakowań oferuje szczególnie duże możliwości dla producentów maszyn, użytkowników, a także dostawców usług druku – mówi Sabine Geldermann, dyrektor targów drupa. Touchpoint 3D fab+print będzie zlokalizowany w hali 7A (stoisko C41). W ramach tego specjalnego pokazu zostaną zaprezentowane najnowsze osiągnięcia techniczne oraz ciekawe przykłady najlepszych praktyk. Dostawcy i użytkownicy technologii, wystawcy i odwiedzający, wizjonerzy i praktycy – wszyscy będą mogli spotkać się tu i dalej rozwijać tę ekscytującą gałąź przemysłu. Innym ważny parkiem tematycznym przyszłości na targach drupa 2016 będzie druk funkcjonalny. Na całym świecie istnieje wiele przykładów zastosowania elektroniki drukowanej. Dzięki innowacyjnej technologii druku czujniki dotykowe na powierzchniach mebli, papierowe głośniki bluetooth lub farby przewodzące to już nie science fiction. W tej strefie tematycznej znalazło się kilka punktów: n Pod markami PEPSO różni wystawcy będą prezentować produkty i rozwiązania z obszaru drukowanej elektroniki. n Przedstawiciele stowarzyszenia OE-A (Organic Electronics Association) skupią się na problematyce w strefie dip (hala 7.0). n ESMA, Stowarzyszenie Producentów Druku Specjalistycznego, odpowie na zagadnienia tej tematyki z programem w hali 6. (stoisko C02) i hali 3. (stoisko A70). n I wreszcie VDMA (hala 7A, stoisko B13) zaprezentuje szereg inicjatyw w zakresie druku przemysłowego. Innowacje oraz studia przypadków biznesowych rozwiązań druku i rozwiązań wydawniczych stymulowanych przez rynek znajdą się w centrum uwagi tegorocznego drupa innovation park, w którym młode firmy i rozpoczynający działalność, jak również globalni producenci będą prezentować pionierskie rozwiązania. W obszarze dip w hali 7.0 zwiedzający będą mogli odkrywać wyznaczające trendy innowacje, rozwiązania oraz zapoznać się ze studiami przypadków biznesu łatwego do zarządzania. Prezentacje, wykłady i wywiady w strefie „dip energy lounge” zostaną poprowadzone przez ok. 130 wystawców. W hali 6. (stoisko D03) forum i platforma kongresowa drupa cube pod hasłem „Entertaining, Educating, Engaging” („Bawiąc, edukując, zniewalając”) skoncentruje się na innowacyjnej potędze druku oraz wieloaspektowych możliwościach zastosowań produktów drukowanych w wielu branżach i dziedzinach życia. Organizatorom udało się zaangażować wielonarodową firmę konsultingową The Medici Group, założoną i kierowaną przez CEO Fransa Johannssona, jako partnera w zakresie innowacji. Swoją książką „The Medici Effect” Johannsson wywołał ogromne poruszenie i został powiązany z nieszablonowym sposobem myślenia i działania, a książka stała się znana jako „podręcznik myślenia bez barier”. Oprócz dwóch głównych spotkań w dniach 31 maja i 2 czerwca, w programie drupa cube znajdzie się ok. 40 wykładów międzynarodowych ekspertów. Targi drupa będą otwarte w godzinach 10:00-18:00 (w weekendy do godz. 17:00). Jednodniowy bilet wstępu na targi kosztuje 45 euro (kupiony online) i 65 euro (kupiony na miejscu w punkcie sprzedaży biletów). 3-dniowy bilet to koszt 120 euro (online) i 175 euro (w kasie), z kolei za 5-dniowy bilet zapłacimy online 190 euro, a w punkcie sprzedaży na miejscu 290 euro. Ceny dla studentów i stażystów to 15 euro online i 25 euro w kasie targów. Wszystkie bilety na targi drupa obejmują bezpłatne przejazdy do i z centrum wystawowego autobusem, lekką koleją i pociągami w obrębie sieci Rhein-Ruhr (VRR) i Rhein-Sieg (VRS) (podróż 2. klasą). Więcej informacji na temat połączeń można znaleźć na stronach: www.vrr.de oraz www.vrs-info.de. Na podstawie materiałów organizatora opracowała AP

cript>