Drogowskazy dla profitowych kierunków
12 kwi 2024 13:42

Gdy spojrzymy szerzej na druk sprzed kilkunastu lat i na druk obecnie, zauważymy ogromną różnicę. Wszystko to za sprawą druku cyfrowego, który rozwija się w zaskakująco szybkim tempie. Jakość, powtarzalność, precyzja, automatyzacja, rozwinięty workflow to dzisiaj wysokie standardy, które większość producentów spełnia. Ale można jeszcze wyżej podnieść poprzeczkę.

Tak właśnie w ostatnim czasie uczyniła spółka DKS, dostarczająca od ponad 30 lat rozwiązania do druku. DKS świetnie czuje się w roli multibrandowego integratora, skupiającego w swojej bogatej ofercie kompletny proces poligrafii cyfrowej od oprogramowania, przez druk, po uszlachetnianie i wykończenie introligatorskie online oraz offline. Firma w rok 2024 weszła z hasłem „Uszlachetnij i Wzbogać swój Biznes”. Zasoby, z których korzysta DKS, rzeczywiście pozwalają drukarzom na przeniesienie biznesu z wymiaru płaskiego w przestrzeń 3D oraz na wyjście poza przestrzeń barwną standardowego „cmyka”. Finalnie chodzi oczywiście o wskazanie drukarzom, w jakim obszarze rynku można osiągnąć największy profit.

Bo przecież rolą dobrego integratora jest wskazanie, które rozwiązania do druku cyfrowego, uszlachetniania oraz wykończenia introligatorskiego mogą być najskuteczniejsze w drodze do osiągnięcia produkcji, z której można będzie wygenerować zadowalającą marżę.

Kierunki dla cyfrowej produkcji opakowań

Pierwszym drogowskazem wskazującym profitowe kierunki w poligrafii była zorganizowana w czerwcu ubiegłego roku konferencja, na której zespół DKS, wspierany przez dostawców, pokazał, jak produkować niskonakładowe, wyróżniające się opakowania. Podczas konferencji odbyły się zarówno liczne prelekcje, jak i warsztaty przy zaawansowanych urządzeniach. Pokazano wtedy dwa kierunki dla cyfrowej produkcji opakowań. Jednym kierunkiem był druk CMYK na kraftowych podłożach z niestandardowym wycinaniem finezyjnych kształtów, a drugim – druk na zwykłym tanim kartonie. Tyle że w drugim przypadku ten druk zdecydowanie wykraczał poza przestrzeń barwną CMYK oraz dodatkowo został wzbogacony przez zdobienia wykonane za pomocą lakieru 3D. Pokazano wtedy dwie różne ścieżki dla cyfrowej produkcji wyróżniających się opakowań niskonakładowych, ale także dla produkcji opakowań premium. Kwestie należytego doboru sprzętu i właściwie zaprojektowanego opakowania były tu kluczowe i, co najważniejsze, finalnie pozwalały uzyskać wyróżniający się produkt, za który klient koń- cowy chętnie zapłaci wyższą cenę. Docieramy tu do sedna – produkcji wysokomarżowej.

Ekspozycja na RemaDays

Kolejnym drogowskazem była ekspozycja na targach RemaDays ze zautomatyzowaną wydajną maszyną do druku, zestawem do uszlachetniania lakierem 3D oraz ozdobnymi złoceniem i srebrzeniem – także w wymiarze 3D! Ekspozycja targowa była kontynuacją kierunku ze wspomnianej konferencji, czyli produkcji niskonakładowych opakowań premium. Ale nie tylko opakowania były przedmiotem pokazu. Na stoisku DKS można było także przyjrzeć się produkcji uszlachetnionych, specjalnie zaprojektowanych dla potrzeb tej prezentacji kalendarzy. Specjaliści z firmy DKS demonstrowali nowe możliwości uszlachetniania, inne niż w przypadku stosowanej powszechnie od wielu lat, dopracowanej, ale niestety kosztownej dla niskich nakładów metody sitodrukowej. Wskazywali na zastosowanie wyszukanych faktur w lakierze. Pokazywali, jak stosować lakierowanie i ozdobne foliowanie o różnych grubościach w ramach jednego projektu.

Obecnie specjaliści z DKS pod hasłem „Uszlachetnij i Wzbogać swój Biznes” organizują liczne pokazy indywidualne ze wspomnianymi rozwiązaniami do druku, uszlachetniania i finishingu.

Opracowano na podstawie materiałów firmy DKS