„Druk i nie tylko”
6 gru 2016 14:55

Kolejna edycja targów drupa dla wielu firm z branży poligraficznej była znakomitą okazją, aby zaprezentować swoje najnowsze osiągnięcia technologiczne opracowane przez czteroletni okres przygotowań – od zakończenia drupy 2008. Spółka Ricoh w swoich przygotowaniach skupiła się nie tylko na rozwiązaniach stricte przez-naczonych do druku. W ciągu ostatnich lat firma prowadziła szczegółową analizę trendów, które będą miały wpływ na sposób korzystania z usług druku w przyszłości. Według raportu opublikowanego niedawno przez The Economist Intelligence Unit i sponsorowanego przez Ricoh, dostawcy usług druku powinni zwracać uwagę nie tylko na wpływ technologii na ich własną działalność, ale także na to, w jaki sposób technologia zmieni sposób pracy ich klientów. 6 na 10 respondentów badania uważa, że rynki, które będą działały w 2020 r., będą się znacznie różniły od tych działających obecnie. Dlatego też istotne jest, aby dostawcy usług druku byli przygotowani na zmiany spowodowane rozwojem technologii. Pod hasłem „Druk i nie tylko” Ricoh zaprezentowało na drupie 2012 szeroką ofertę dodającą wartość dla klienta. W jej skład wchodziły m.in. nowy dodatek do pakietu oprogramowania TotalFlow – InfoPrint ADF Express i prototyp maszyny Ricoh Pro L4000. Jest to siedmiokolorowe urządzenie obsługujące podłoża drukowe o szerokim formacie, pracujące z atramentami na bazie lateksu. Pro L4000 Zasada działania inkjetowego prototypu Pro L4000 od Ricoha opiera się na nowej generacji piezoelektrycznych głowic drukujących z trwałym atramentem na bazie lateksu w siedmiu kolorach: CMYK, light cyan, light magenta i white. Jak zapewniają przedstawiciele firmy Ricoh, maszyna jest odpowiednim rozwiązaniem dla dbających o środowisko drukarzy, wykorzystujących w swojej produkcji różnego rodzaju materiały wspierające sprzedaż (POS). Zaliczyć do nich można takie podłoża jak: PVC, siatka, papier syntetyczny, papier powlekany i niepowlekany, tekstylia i inne. Z jej pomocą można zadrukowywać media o szerokości 1371 mm lub 1620 mm. Wodny charakter atramentów na bazie lateksu oznacza niski wpływ na środowisko naturalne, zaś zastosowanie atramentu białego wiąże się z możliwością zoptymalizowania barwy wydruku na podłożach transparentnych lub kolorowych. Poprzez uzyskanie prędkości produkcyjnej dochodzącej do 18,1 m2/h usługodawcy druku będą mogli zaspokajać potrzeby swoich klientów szybko i sprawnie. Ricoh Pro L4000 to także technologia głowic „multiple jetting” umożliwiająca jednoczesne tworzenie trzech kropli o różnych wymiarach, z czego najmniejsza ma objętość 4 pikolitrów. Przedstawiciele firmy Ricoh zapewniają, że w efekcie działania tego typu głowic można uzyskać gładki obraz o żywych kolorach. Peter Wiliams, wiceprezes Ricoh Europe i szef Ricoh’s Production Printing Business Group, mówi: Ricoh od wielu lat jest liderem w prowadzeniu badań nad rozwojem technologii inkjetowej. Teraz przyszedł czas na rozpoczęcie produkcji niezwykle konkurencyjnej wielkoformatowej maszyny inkjetowej dla branży graficznej. (…) Obecne portfolio Ricoh zapewnia szeroki zakres technologii i aplikacji do specyficznych potrzeb biznesowych, (…). Maszyna Ricoh Pro L4000 będzie dostępna w Ameryce Północnej i Europie w pierwszym kwartale 2013 r. InfoPrint Process Director Express W trakcie targów drupa na stoisku firmy Ricoh można było się również zapoznać z nowym dodatkiem do pakietu Ricoh TotalFlow – InfoPrint Process Director Express, oferującym klientom łatwe w użyciu oprogramowanie do zarządzania strumieniami danych transakcyjnych w formacie Adobe PDF. Zapewnia on efektywność i modułowość oprogramowania InfoPrint ProcessDirector klientom z firm średniej wielkości, którzy mogą teraz korzystać z doświadczenia firmy Ricoh. Przyszli użytkownicy omawianego dodatku będą mogli zautomatyzować zarządzanie drukiem dzięki skalowalnym funkcjom kontroli obiegu dokumentów Adobe PDF, ograniczyć koszty operacyjne dzięki ograniczeniu czasu potrzebnego na przygotowanie pliku poprzez integrację z narzędziami do zarządzania kolorem takimi jak oprogramowanie Enfocus Pitstop i Impostrip On Demand Digital Automation. Istotną zaletą InfoPrint Process Director Express jest możliwość dodania funkcji PDF Mailroom Integrity w celu indeksowania, edytowania, dzielenia, sortowania, grupowania odmiennych zadań. Dodatkowo pozwala on na integrację insertera od różnych producentów, co automatyzuje przedruki i narzędzia do zaawansowanego zarządzania drukiem dla wszystkich środowisk produkcyjnych. Clickable Paper Interesująca wydaje się także cross-mediowa usługa – Ricoh Clickable Paper, umożliwiająca konsumentom skierowanie iPhone’a lub smartfona z systemem Android na jakąkolwiek zadrukowaną powierzchnię i otrzymanie powiązanego z nią materiału online. Technologia Clickable Paper ma zastosowanie do wszelkich mediów drukowanych, w tym do gazet, magazynów, direct maili, książek, broszur i plakatów. Konsumenci będą mogli natychmiast wczytać stronę dzięki łatwo identyfikowalnemu logo. Każdy rodzaj informacji cyfrowej, tj. zawartość multimedialna, strony internetowe, serwisy e-commerce i portale społecznościowe, może być podlinkowany. Niewątpliwie usługa ta stanowi alternatywę dla cieszących się dużą popularnością QR kodów. Usługa Clickable Paper powstała we współpracy z firmą PTI Marketing Technologies. Zdaniem Colemana Kane’a, prezesa PTI, Clickable Paper jest niezwykłą usługą, która współpracując z platformą PTI MarcomCentral zapewni klientom w prosty sposób stworzenie wartości dodanej do ich mediów drukowanych. Usługa Clickable Paper została zaprezentowana w czasie targów drupa na różnych podłożach drukowych, w tym także w przedpremierowym wydaniu książki Sandry Zoratti „Precision Marketing”, która jest poświęcona rzeczywistym implementacjom i profitom, jakie niesie ze sobą marketing precyzyjny. Poprzez „klikalne” hotspoty czytelnicy mogą zapoznać się z filmami, blogami eksperckimi i raportami branżowymi, które zapewniają klientowi uzyskanie bardziej szczegółowych informacji. Podstawą Clickable Paper jest technologia Ricoh Visual Search opracowana w ośrodku Ricoh Innovations, który opracowuje innowacje technologiczne i możliwości biznesowe dla firmy Ricoh. Zielona strona Ricoh Zarówno Ricoh, jak i wiele innych firm wystawiających się na drupie nie zapomniało o niezwykle ważnym w ostatnich latach aspekcie negatywnego wpływu przemysłu poligraficznego na środowisko naturalne. Rezultatem prac nad zredukowaniem negatywnego wpływu drukowania na ekologię jest opracowany przez Ricoh program Carbon Balanced Printing. Kierując się opisanymi w nim zasadami firma wystawiła na targach wyłącznie maszyny neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Nawet oświetlenie i usługi cateringowe świadczone na stoisku Ricoh nie generowały tego szkodliwego związku. Warto również wspomnieć, że dzięki tym proekologicznym działaniom cyfrowe maszyny Ricoh na papier cięty otrzymały certyfikat Association of the Deinking Industry (INGEDE) za usuwanie tonera z papieru odzyskanego podczas procesu recyklingu. „Dzień polski” na drupie 9 maja firma Ricoh zorganizowała „Dzień polski” dla klientów z naszego lokalnego rynku. W ramach jego obchodów został zaprezentowany wykład poświęcony aktualnej działalności firmy oraz trendom, do jakich dąży branża poligraficzna w najbliższych latach. Kolejnym punktem było zwiedzanie stoiska i możliwość zapoznania się z zasadą działania najnowszych rozwiązań technologicznych opracowanych przez firmę Ricoh. „Dzień polski” obfitował w strategiczne dla Ricoh Polska kontrakty. 9 maja zostały sfinalizowane rozmowy dotyczące zakupu urządzenia Pro C 651 EX przez firmę Multikop. Istotne było także oficjalne rozpoczęcie strategicznej współpracy z firmą Igepa Polska. Od przedstawicieli Ricoh Polska dowiedzieliśmy się, że wprowadzenie papieru Ricoh Pro-Graphic jest planowane na przełomie II i III kwartału tego roku. Podczas drupy 2012 grupa Ricoh przekazywała swoje nowe przesłanie, które brzmi: „imagine. change.” Ma ono odzwierciedlać zwrot spółki w stronę usług, co jest widoczne we wciąż rozszerzanym portfolio dla druku produkcyjnego i biurowego. Poprzez tę konkluzję firma Ricoh starała się również podkreślić swoje zaangażowanie w budowanie opartych na zaufaniu więzi partnerskich ze swoimi klientami oraz skupianie się na rozwijaniu ich działalności poprzez wprowadzanie na rynek innowacyjnych produktów, usług i rozwiązań.