Druk w mobilnym świecie
6 gru 2016 14:55

Wygląda na to, że lata 2012-13 będą okresem wzrostu zapotrzebowania na inteligentne zarządzanie w dziedzinie druk-na-komórkę (print-to-mobile P2M) w cross-medialnym łańcuchu informacyjnym. Popyt wzrośnie o 4 proc. lub więcej tylko w przypadku dziewięciu z 25 największych rynków usług poligraficznych. Pozostałe 16 rynków pozostanie na tym samym poziomie lub zmniejszy się, ale kupujący będą znacznie zwiększać swoje zapotrzebowanie na inteligentne naprowadzanie telefonów na właściwą reklamę oraz powiązane z nimi media społeczne. W druku P2M cztery główne kategorie to: smart i zielone opakowania, wielkoformatowy druk cyfrowy i sitodruk, interaktywny offsetowy/cyfrowy druk bezpośredniej odpowiedzi, a na szczycie – cross-medialna kombinacja powyższych kategorii aktywowana testowanymi wiadomościami i kodami QR. Dokonywanie zakupów i płatności w oparciu o lokalizację GPS zostanie dodane do tej mieszanki usług przed końcem 2012 roku. Najlepsze kombinacje układów rynek/produkt/lokalizacja geograficzna powinny zapewnić zrównoważony rozwój w najbliższych dwóch latach. Tabela obok przedstawia potencjalny rynek i wielkość dochodów 25 głównych sektorów, które stanowią ponad 93 proc. całego rynku poligraficznego (dane dotyczą rynku amerykańskiego). W sytuacji spadku popytu na druk o prawie 3 proc., drukarnie muszą zintensyfikować wysiłki na rzecz uaktualnienia oferty usług i poszerzenia akcji marketingowych Na podstawie „Printing Impressions” opracował TG