drupa 2016 gotowa na sukces
6 gru 2016 14:58

Przedstawiciele branży na całym świecie i globalni gracze na rynku dają targom swoje wyraźne poparcie, a wiele firm zarezerwowało większą powierzchnię wystawienniczą niż podczas poprzedniej edycji. Już teraz – 17 miesięcy przed rozpoczęciem wydarzenia, którego otwarcie zaplanowano na 31 maja 2016 – aż 80 proc. przestrzeni wystawienniczej jest zarezerwowane. Targi drupa 2016 już przygotowują się na sukces. Jeśli ta tendencja się utrzyma, powierzchnia wystawowa na drupa 2016 ma szansę po raz kolejny w 60-letniej historii targów zostać w pełni wyprzedana, a tematyka – objąć cały rynek druku i crossmediów. Werner M. Dornscheidt, prezes zarządu Messe Düsseldorf, organizatora targów powiedział: W świetle wyzwań, jakie stawiają branża i otoczenie, to jest więcej niż świetny wynik. Żadne inne wydarzenie branżowe na całym świecie – ani małe, regionalne imprezy niszowe, ani inne targi krajowe – nie może zaoferować tego, co my możemy. Wynik ten wyraźnie potwierdza, że nasza strategiczna reorientacja z naciskiem na priorytetowe, przyszłościowe tematy jest właściwa. „Touch the future” – dotknąć przyszłości Pod hasłem „touch the future” (z ang. „dotknąć przyszłości”) drupa 2016 ma koncentrować się w większym stopniu na przyszłościowych technologiach takich jak drukowana elektronika, druk 3D czy druk inkjetowy z jego zastosowaniami przemysłowymi. Te innowacyjne technologie pchają rynek do przodu, otwierając duże możliwości oraz potencjał wzrostu na całym świecie, przede wszystkim w dziedzinie opakowań, druku funkcjonalnego i przemysłowego. Jak wynika z analizy brytyjskiej firmy Smithers Pira, do roku 2018 sprzedaż w sektorze opakowań drukowanych wzrośnie rocznie o 4 punkty procentowe do 970 mld USD. Są również prognozy wskazujące na wzrost w sektorze druku przemysłowego i funkcjonalnego. Od 2008 roku na tym rynku, obejmującym procesy drukowania na powierzchniach dekoracyjnych i laminowanych, ceramice, częściach pojazdów, przedmiotach reklamowych lub produktach elektronicznych, zanotowano roczny wzrost 13,4 proc., aby w 2013 roku osiągnąć wartość 43,7 mld USD. Eksperci z amerykańskich i brytyjskich filii firmy InfoTrends, zajmującej się badaniami rynku i doradztwem strategicznym, wycenili obecną wartość rynku na 100 mld USD. Dostrzegliśmy potencjał wzrostu tych rynków bardzo wcześnie i z powodzeniem zorganizowaliśmy specjalną wystawę PEPSO (Printed Electronics Products and Solutions) na targach drupa 2012 – komentuje Dornscheidt. – Podczas targów drupa 2016 jeszcze bardziej rozwiniemy ten temat dzięki dodatkowym imprezom w specjalistycznym programie w postaci pokazów pod nazwą „touch points”. Rynek druku 3D rozwija się jeszcze bardziej dynamicznie. Globalną wartość rynku szacuje się obecnie na ok. 2,2 mld USD. Niemieckie Stowarzyszenie Inżynierów VDMA (Verband Deutscher Maschinen- und Anlagenbau), które niedawno założyło firmę Additive Manufacturing, przewiduje roczną stopę wzrostu na poziomie 25 procent. Dlatego też opracowaliśmy markę „3D fab+print” specjalnie dla tego segmentu rynku – dodaje Werner M. Dornscheidt. – Na targach drupa i innych istotnych targach w Düsseldorfie łączymy siły z innymi wystawcami oferującymi technologię druku 3D, chcąc wprowadzić większy nacisk na całą tematykę 3D. Odpowiedź branży na te strategiczne zmiany targów drupa jest wyraźnie pozytywna, co potwierdza liczba zgłoszeń. Claus Bolza-Schünemann, przewodniczący zarządu targów drupa i prezes Koenig & Bauer AG, tak komentuje „nową” drupę: W dobie internetu odbyło się wiele dyskusji w naszej branży na temat przydatności targów wystawienniczych. Jednak internet nie może zastąpić bezpośredniego kontaktu z ludźmi i ideami na globalnym rynku mediów i druku, a także bezpośredniej możliwości zapoznania się z najnowszymi technologiami i rozwiązaniami dedykowanymi temu niezwykle zróżnicowanemu rynkowi. Na targach drupa 2016 po raz kolejny spodziewamy się żywej interakcji zarówno w przypadku sprawdzonych już pomysłów, jak i tych całkiem nowych dotyczących wszystkich obszarów druku i crossmediów. Hasło „touch the future” wyraźnie podkreśla nasz nacisk na innowacje i nowe koncepcje. Nowe tematy takie jak druk funkcjonalny, drukowana elektronika czy druk 3D będą odzwierciedlały zdolność do zmian i potrzebę innowacyjnego druku w naszej branży daleko poza granicami hal targowych. KBA na pewno będzie tam ponownie! Znaczenie targów drupa dla całego sektora podkreśla też firma Kodak. Dyrektor marketingu Steven Overman mówi: Kodak z niecierpliwością oczekuje targów drupa 2016. Skoncentrowanie się nowej drupy na przyszłych technologiach wpasowuje się doskonale w ideologię Kodaka. Jest to wyjątkowa przestrzeń, by pokazać nasze zintegrowane rozwiązania druku klientom i partnerom – wydawcom, drukarzom, reklamodawcom, producentom, dostawcom elektroniki użytkowej i innym firmom technologicznym. Będą mogli zobaczyć płyty bezprocesowe firmy Kodak, które ograniczają wpływ na środowisko, inteligentne systemy opakowaniowe, najszybsze na świecie i drukujące z najlepszą jakością inkjetowe maszyny drukujące, a także procesy drukowania mikro 3D do masowej produkcji czujników dotykowych. Znaczenie nowych rynków oraz grup docelowych zostało już wcześniej zauważone przez innego wystawcę drupa 2016, firmę Mimaki i w rezultacie dała ona targom swoje pełne poparcie. drupa 2016 będzie miejscem numerem jeden, w którym zostaną pokazane trendy w rozwiązaniach dla druku i crossmediów, a zatem Mimaki również musi tam być – podkreśla Mike Horsten, dyrektor generalny ds. marketingu Mimaki Europe. – Nasze rozbudowane portfolio składa się z mnóstwa rozwiązań dla każdego dostawcy usług druku. Czy to w przypadku dużych nakładów, spersonalizowanego drukowania na szczególnych podłożach czy specyficznych przedmiotach, Mimaki może dostarczyć odpowiednie rozwiązanie. To zróżnicowanie w naszej bazie klientów stawia przed nami wyzwanie, aby wybrać odpowiednią prezentację dla właściwych odbiorców. Ale drupa zapewnia różnorodność uczestników oferując zarówno wystawcom, jak i odwiedzającym inspirację i szansę na to, by „dotknąć i wydrukować swoją przyszłość” – musimy tam być. Heidelberger Druckmaschinen AG dał również swoje pełne poparcie drupie. drupa 2016 będzie dla nas ciekawym i bardzo ważnym miejscem do zaprezentowania naszych zintegrowanych technologii cyfrowych i offsetowych z odpowiednimi dla nich usługami i materiałami – w ich nowym wymiarze. Zgodnie z obecnymi wymogami rynku, wraz z naszymi partnerami będziemy prezentowali w Düsseldorfie innowacyjne rozwiązania – powiedział Harald Weimer, członek zarządu Heidelberger Druckmaschinen AG oraz członek komitetu drupa. Crossmedia i wielokanałowość – drukowanie w dobie internetu Internet i ogólna komunikacja cyfrowa zmieniły świat druku w sposób zasadniczy. Podkreśla to obecny raport „drupa Global Insights” zatytułowany „Skutki internetu dla rynku drukarskiego –cyfrowa powódź” (ang. „The effects of the internet on printing – the digital flood”). Kluczowe słowo to interakcja. Big Data, web-to-print, druk danych zmiennych i narzędzia wspierane przez internet, jak „rzeczywistość rozszerzona” i kody QR, miały wpływ na cały kosmos produktów drukowanych i cały proces produkcyjny. Tutaj drupa skupia się na temacie drukowania wielokanałowego. Firma Hewlett-Packard, która jest aktywnym członkiem komitetu drupa od 2013 roku i plasuje się w pierwszej dziesiątce wystawców targów, potwierdza ten nowy kierunek. Komunikacja między ludźmi rozwija się tak szybko, jak technologia – komentuje Franaois Martin, dyrektor marketingu na skalę światową w HP Graphics Solutions Business. – Nowa strategia dotycząca crossmediów na targach drupa z integracją druku cyfrowego i analogowego, jak i druku online pokaże, że produkt drukowany w dalszym ciągu odgrywa kluczową rolę w komunikacji. Zmiana w branży wymaga odwagi i stanowczych decyzji. Właśnie to niesie za sobą ta reorientacja i mam nadzieję, że wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że to początek nowej podróży. Nowa drupa oznacza skuteczną i zrównoważoną komunikację w społeczeństwie korzystającym z chmury i telefonów komórkowych. EFI, firma, która niedawno stała się aktywnym członkiem komitetu drupa i jest w pierwszej dziesiątce wystawców na targach drupa 2016, również uważa, że drupa obrała właściwy kierunek. W świecie, w którym szybko „przyszłość” zmienia się w „teraz”, reorientacja drupy 2016 i jej hasło „dotknąć przyszłości” doskonale odzwierciedlają to, co odwiedzający chcieliby zobaczyć – mówi Guy Gecht, CEO w EFI. – W szybko zmieniającym się, pracującym świecie, w branży często stawiającej wyzwania klienci zasługują na możliwość poznania i porównania przyszłych możliwości inwestycyjnych. Żadne inne wydarzenie nie umożliwia tego lepiej niż drupa. Wystawa w pełni odzwierciedla kierunek naszej branży dla czterech kolejnych lat po każdej edycji. Najlepszy sposób, aby EFI uczciło 60 lat drupy, to sprawić, aby wystawa 2016 stała się światowej klasy wizytówką przyszłych technologii i innowacji, które pozwolą firmom poligraficznym przodować na tym ciągle rozwijającym się, pełnym możliwości rynku. Kolejna firma z pierwszej dziesiątki wystawców na targach drupa 2016 oferująca zdecydowane poparcie dla tej strategicznej transformacji to Konica Minolta. Toshitaka Uemura, general manager CP Business Division/Sales Headquarters w Konica Minolta, Inc wyjaśnia: Zmiana strategiczna targów drupa oraz szczególny nacisk, jaki organizatorzy kładą na rozwiązania dotyczące druku i cross-mediów, opakowań zadrukowywanych oraz podkreślenie przez nich siły innowacyjności branży sprawiają, że firma Konica Minolta idealnie pasuje do wizji targów drupa 2016. Stale dostarczamy nowe możliwości biznesowe dzięki głębokiemu zrozumieniu rynku druku produkcyjnego i potrzeb naszych klientów w połączeniu z naszą technologią high-end. Jest to dobry czas dla innowacyjnych koncepcji i zoptymalizowanych procesów produkcyjnych na poczet pomyślnej przyszłości druku komercyjnego i branży graficznej. My czujemy się gotowi do przygotowania naszych klientów na nową erę cyfrową. Swoje poparcie dla digitalizacji sektora i repozycjonowania drupy wyraziła też firma Landa Nanographic Printing. drupa odgrywa ważną rolę w rozwoju rynku druku jako medium komunikacyjne 21. wieku tej branży. Nasz wybór drupy 2012 jako platformy inauguracyjnej dla Landa Nanographic Printing był początkiem niesamowitej podróży, zarówno dla nas, jak i dla przemysłu. Spodziewamy się, że drupa 2016, na której niemalże podwoimy przestrzeń naszego stoiska do ok. 2600 m2, będzie kolejnym historycznym wydarzeniem na drodze do digitalizacji przemysłu poligraficznego – powiedziała Ila Bialystok, wiceprezes ds. marketingu w Landa Digital Printing. Po analizie wszystkich rejestracji organizatorzy ustalili, że począwszy od końca 2014 roku 19 hal targowych będzie podzielonych pod kątem tematyki i poszczególnych dziedzin przemysłu. Specjalistyczny program, dotyczący m.in. drupa innovation park, drupa cube czy parków tematycznych „touch points” – jest nadal w fazie projektowania. Proces wstępu wystawców na teren targów rozpocznie się we wrześniu 2015, kiedy to również zostanie opublikowana wstępna lista wystawców. Na podstawie materiałów targów drupa 2016 opracowała AP