Festiwal Inspiracji za nami
17 paź 2023 14:03

3700 zwiedzających i 220 wystawców, 2 dni marketingowych inspiracji, blisko 700 oddanych głosów w konkursach branżowych i Gala Wystawców z uroczystym wręczeniem nagród POS STARS oraz Złoty Medal. Tak w skrócie można podsumować Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku – Festiwal Marketingu.

W dniach 13-14 września br. w EXPO XXI Warszawa swoją ofertę zaprezentowali dostawcy artykułów promocyjnych dla branży reklamy i marketingu oraz dostawcy mediów i maszyn.

Jubileuszowa edycja przyciągnęła TOP dostawców branży reklamy i poligrafii. Zebrane od wystawców opinie wskazują, że pojawili się konkretni klienci. Nasz system coraz szczelniej wyłapuje osoby niezwiązane z branżą. Cieszy ilość premier (także tych światowych) od dostawców mediów i maszyn oraz setki inspiracji przygotowanych specjalnie na zbliżający się, najważniejszy dla branży sezon świąteczny – mówi Robert Załupski, „OOH magazine”.

Światowe i polskie premiery

Podczas Festiwalu Marketingu dostawcy mediów i maszyn mieli okazję zaprezentować swoje flagowe propozycje, a także liczne nowości i premiery, w tym te światowe. Jedną z takich premier była prezentacja Riset Polska. Na swoim stanowisku firma zaprezentowała absolutną nowość w skali globalnej: flagowy ploter tnąco-bigujący ColorCut FB1180-T od Intec Printing Solutions.

Kolejną światową premierę na swoim stoisku prezentował Engraf. Był to automat sztancująco-złocący o nazwie Uchida Aerodiecut. To jedyna w swoim rodzaju maszyna, która potrafi uderzyć kilka razy tą samą

matrycą złocącą na jednym arkuszu, pozycjonuje się do marki niwelując przesunięcia powstałe w druku cyfrowym i co najważ- niejsze – automatycznie pobiera arkusze. Jak informuje producent, to idealna propozycja dla zainteresowanych drukiem zaproszeń ślubnych, wizytówek, dyplomów, pudełek czy kart okolicznościowych uszlachetnianych folią metalizowaną.

Po raz pierwszy w Polsce, na stoisku firmy Epson, można było zobaczyć najnowszą, hybrydową drukarkę DTG/DTFilm EPSON SureColor SC-F2200. To kompaktowe urządzenie dla każdego, kto chce rozpocząć bez problemów łatwe drukowanie wysokiej jakości koszulek, swetrów, bluz z kapturem, toreb itp., dla start-upów i firm średniej wielkości.

Dwie premiery w zakresie druku na tekstyliach przedstawiło EMB Systems. Jedną z nich było urządzenie BROTHER GTX600 Extra Colors – przemysłowa drukarka do koszulek DTG&DTF CMYK + orange + green + WHITE. Druga maszyna to Brother GTXpro Roll 2 Roll, reprezentant serii drukarek do druku DTF z rolki zbudowany na bazie niezawodnych drukarek Brother GTXpro lub GTXpro BULK.

Firma Intrex zaprezentowała sprawdzony System Druku Cyfrowego Rollenco T4. Na jej stoisku można było znaleźć zarówno wariant urządzenia do ręcznego podawania produktów, jak i pełne rozwiązanie wraz z automatycznym podajnikiem i stołem odbiorczym.

TEBA promowała na swoim stoisku wydajny ploter solwentowy Mimaki JV330-160 w konkurencyjnej cenie, wielozadaniowy ploter UV UJF-6042MkIIe i automatyczny ploter arkuszowy LST.

Firma Atrium Centrum Ploterowe zaprezentowała natomiast bogaty wybór maszyn ze swojego szerokiego portfolio:  wielkoformatowe drukarki LED-UV marki Artemis, EFI i Mutoh oraz plotery tnące Summa. Nie zabrakło też premier ploterowych, a także atrakcyjnych promocji. Po raz pierwszy na stoisku Atrium można było zobaczyć urządzenie Artemis DTF 602, umożliwiające druk z białym kolorem na tkaninach, np. koszulkach w technologii DTF.

Firma PolKos na swoim stoisku zaprezentowała nowości ze „stajni” firmy Roland: nowy żywiczny ploter Roland AP 640, który umożliwia ekologiczne drukowanie bez potrzeby laminacji czy nowy MG 640 UV 160 cm ze specjalnymi kolorami jak czerwony i pomarańczowy, a także z lakierem do tworzenia tekstur. Kolejną nowością był Xenons – hybryda UV 2 m X2000 WT, która daje możliwości drukowania elementów płaskich oraz z roli na rolę.

COLOP Polska przygotował specjalnie na tegoroczną edycję Festiwalu Marketingu konkurs. Każda osoba odwiedzająca targi miała możliwość wygrania innowacyjnej minidrukarki COLOP e-mark – urządzenia, które wprowadza personalizację oraz (micro) poligrafię na zupełnie inny wymiar.

Premierowe i kompleksowe rozwiązanie DTF do cyfrowego druku na tekstyliach zaprezentowała natomiast marka Ricoh wraz z firmą Akonda Tex.

Branżowe konkursy

Jak co roku wystawcy zgłaszali innowacyjne produkty, maszyny i oprogramowania, jakie prezentowali na targach, w ramach konkursu Złoty Medal. O wyborze danej innowacji decydowały takie cechy jak: nowoczesność zastosowanych rozwiązań w odniesieniu do rozwiązań światowych, inno- wacyjne technologie lub rozwiązania, szczególne zalety ekonomiczne w zakresie zakupu i jego eksploatacji (cena, koszty eksploatacji i serwisu, koszty utylizacji), pozytywne oddziaływanie produktu na środowisko, wysoka funkcjonalność produktu czy jego estetyka.

Nagrodzonych zostało 6 zgłoszeń: ENIMAC Xtreme LIGHT zgłoszony przez EKO-TECH Sp. z o.o. Sp. k., Brother GTX600 Extra Colors zgłoszony przez EMB Systems, moduł złocący do automatu sztancującego UCHIDA Aerodiecut od Engraf, dwie propozycje EPSON: SureColor  SC-F2200  i  SureLab SL-D500, oraz Mimaki TxF150-75 zgłoszone przez Sico Print Solutions. Uroczyste wręczenie nagród miało miejsce podczas Gali Wystawców.

W skład jury konkursowego weszli przedstawiciele i specjaliści z rynku reklamy i poligrafii: Jolanta Ziemniak-Ronke – redaktor naczelna „Świata Druku”; Beata Pyś-Skrońska – dyrektor w Polskiej Izbie Opakowań; Beata Wielgat – marketing manager, Poligrafika; Jacek Stencel – prezes PSSiDC; Mirosław Pawliński – redaktor naczelny „Świata Poligrafii”; Łukasz Łukasiewicz, redaktor naczelny portalu SIGNS.PL oraz Robert Załupski, dyrektor generalny „OOH magazine”.

Zwiedzający targi Festiwal Marketingu mogli głosować także w konkursie na nagrodę publiczności dla najlepszego gadżetu reklamowego. Do konkursu Super Gift zgłoszono 117 gadżetów reklamowych. Konkurs wyróżnia artykuły promocyjne prezentowane podczas targów, odznaczające się funkcjonalnością i nowoczesną koncepcją. Zwiedzający głosowali na gadżety, które naj- bardziej przypadły im do gustu w 7 kategoriach: do 5 zł, 5-20 zł, 20-50 zł, 50-100 zł, powyżej 100 zł, Super Business Gift oraz Gift Box. W głosowaniu udział wzięło ponad 700 zwiedzających.

Kolejną odsłonę miał też konkurs POS STARS – na najlepsze displaye reklamowe. W konkursie głosowało jury, a także zwiedzający, którzy wybrali najlepsze według nich

POS-y. Wybierano także nagrodę publiczności.

Wyniki konkursów dostępne są na stronie organizatora.

Wieczór Wystawców

Jak co roku i tym razem wystawcy spotkali się na wieczornej gali. Podczas oficjalnej części imprezy rozdane zostały nagrody w konkursie POS STARS i Złote Medale. Podczas targów i Gali wyróżniono również firmy, które w tym roku obchodziły swoje jubileusze: Teofilów, Fiori, Rebelia Media, ALBEX, Mart Ceramic, Spark Promotion, Greenprint, Sticker, AMGS Group, Chocolate Land, Purple Valley, ANDA, Falter, Color Group i CTM Group.

Motywem przewodnim tegorocznej imprezy był podwójny jubileusz: 15-lecie Festiwalu Marketingu oraz 20-lecie redakcji „OOH magazine” – organizatora targów.

Kolejna edycja wydarzenia odbędzie się w dniach 18-19 września 2024 r. w EXPO XXI Warszawa. Organizatorem targów jest „OOH magazine”.

Opracowano na podstawie materiałów organizatora

15. edycja targów Festiwal Marketingu: 3700 zwiedzających i 220 wystawców.