Folie do zadań specjalnych
6 gru 2016 14:58

PC Print jest firmą rodzinną istniejącą od 1982 r. Początkowo zajmowała się wykonywaniem nadruków na opakowaniach z tworzyw sztucznych metodą termodruku z wykorzystaniem technologii folii do tłoczeń na gorąco. W 1992 r. PC Print został polskim przedstawicielem niemieckiej firmy Leonhard Kurz GmbH – wiodącego światowego producenta folii i maszyn do tłoczeń na gorąco. O obecnej bogatej i zróżnicowanej ofercie firmy PC Print, adresowanej m.in. do przedsiębiorstw działających w segmentach szeroko pojętej poligrafii i przetwórstwa tworzyw sztucznych, oraz zasadach, jakimi kieruje się ona w swojej działalności na niełatwym rynku, rozmawiam z Zenonem Łapińskim, Business Managerem. n PC Print jest wyłącznym przedstawicielem firmy Leonhard Kurz w Polsce. Jakie wyroby tego producenta znajdują się w Państwa ofercie? Zenon Łapiński: Pozwoli Pani, że zacznę od paru słów na temat samej firmy Leonhard Kurz. Firma Kurz jest światowym liderem w dziedzinie technologii tłoczenia folią na gorąco i transferu folii na zimno. Zatrudnia 3500 osób i posiada 9 zakładów produkcyjnych w Europie, Azji i USA. Klientów obsługuje 19 przedstawicielstw oraz 70 agencji zlokalizowanych w różnych państwach na świecie. PC Print – jako wyłączny przedstawiciel tej niemieckiej firmy w Polsce – oferuje do sprzedaży na polskim rynku wszystkie wyroby będące w portfolio grupy Kurz. Są to między innymi folie metalizowane, pigmentowe oraz holograficzne stosowane do uszlachetniania powierzchni w takich branżach jak: poligrafia, motoryzacja (wyposażenie samochodów), produkty AGD, przemysł meblowy, elektroniczny, tekstylny i kosmetyczny. Ponadto proponujemy klientom folie do specjalnych zastosowań, jak również produkty wykorzystywane do ochrony marki. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest globalnie dostępny system identyfikacji Trustcode base, który umożliwia wizualne wzmocnienie marki dzięki jej połączeniu z informacjami mobilnego dostępu. Uzupełnienie oferty stanowią szeroka gama maszyn do tłoczenia folią oraz profesjonalne narzędzia tłoczące. n Znaczącą część oferty PC Print stanowią folie do hot stampingu, czyli tłoczenia na gorąco firmy Kurz. Hasło na Państwa stronie internetowej brzmi: „Są folie do tłoczeń i... są folie Kurza”. Czy mógłby Pan rozwinąć myśl w nim zawartą? Z.Ł.: Reprezentujemy firmę, która powszechnie jest uważana za światowego lidera w produkcji folii do tłoczenia na gorąco i na zimno. Firma Kurz pilnie śledzi zapotrzebowania rynku wyznaczane zarówno przez nieograniczoną wyobraźnię projektantów, oczekiwania producentów wyrobów gotowych, jak i parametry coraz doskonalszych maszyn aplikacyjnych. Typowym przykładem jest wprowadzenie na rynek folii do tłoczenia na gorąco serii M, które gwarantują uzyskanie wysokiej rozdzielczości, odporności na ścieranie i znakomicie się sprawdzają na szerokiej gamie podłoży. Jak ważna jest współpraca tandemu: maszyna do tłoczeń + folia potwierdza fakt, że czołowi producenci maszyn do tłoczenia folią na zimno i na gorąco powszechnie stosują folie Kurza przy prezentacji maszyn na targach branżowych. Portfolio folii, jakie oferuje PC Print, gwarantuje zaspokojenie potrzeb najbardziej wymagających klientów w zakresie uszlachetniania powierzchni, jak również w dziedzinie ochrony marki. Oprócz folii dla rynku poligraficznego mamy również znakomite folie dla branży tworzywowej. Wysoka jakość folii metalizowanych, pigmentowych, drewnopodobnych oraz brushed („drapane aluminium”) wyróżnia nas wśród dostawców na tym rynku. n Wspomniał Pan o rynku AGD, na który trafiają Państwa folie. To trochę inny kierunek niż folie graficzne. Z.Ł.: Tak. Jak wspomniałem, portfolio oferowanych przez nas rozwiązań jest bardzo obszerne. Współpracujemy również z firmami na rynkach: kosmetycznym, AGD, meblowym lub automotive, na których często nasze produkty są bezkonkurencyjne. Przykładem mogą być folie do zastosowań zewnętrznych wykorzystywane m.in. w przemyśle samochodowym czy właśnie AGD. n Powszechna opinia głosi, że to, co dobre, musi być drogie. Czy tak jest również w przypadku omawianych folii? Z.Ł.: Pojęcia „dobre” i „drogie” są obszerne i mało precyzyjne. Dla każdego bowiem będą oznaczały co innego. Analizując obie te kwestie powinniśmy uwzględnić wiele czynników i porównać je ze sobą, czyli przeprowadzić analizę kosztów TCM. Porównując nasze wyroby z tzw. tanimi foliami proponujemy klientom skorzystanie z naszej pomocy w tym zakresie. Prawidłowo przeprowadzona analiza TCM wykazuje, że zastosowanie pozornie droższej folii tak naprawdę jest bardziej ekonomiczne dla drukarni. Fakt, że można przy użyciu określonych folii firmy Kurz produkować z prędkością często o 500 do 2000 ark./h większą niż odbywa się to przy użyciu „tanich” folii, jest łatwy do przeliczenia na konkretne pieniądze. Ponadto drukarnia zyskuje moce produkcyjne na kolejne zlecenia, bez konieczności zakupu nowej maszyny. Nasi klienci to doskonali fachowcy i menedżerowie, którzy potrafią bardzo dobrze policzyć, co im się bardziej opłaca. Sądząc po ich reakcjach i naszej pozycji na rynku, wybierają naszą ofertę, ponieważ to my zapewniamy właściwą relację między ceną a jakością oferowanego towaru. n Jeden z aktualnych trendów to maksymalne cięcie kosztów. Czy stosowanie tańszych produktów – np. folii do tłoczeń – to dobry sposób? Z.Ł.: Często wspieramy naszych klientów podczas uruchamiania nowych projektów. Wspólnie dobieramy materiały i parametry produkcyjne maszyny pozwalające wykonać daną pracę w optymalny sposób. Trzeba znaleźć odpowiednią równowagę pomiędzy jakością, wydajnością, parametrami procesu produkcyjnego i ceną. Często „tanie” folie nie pozwalają na taką produkcję. Bywa też, że ich zastosowanie do zaawansowanych technicznie projektów jest wręcz niemożliwe. n Niemal każda firma odczuwa silną presję konkurencji. W jakim stopniu dotyczy to PC Print? Z.Ł.: Znamy naszych konkurentów i szanujemy ich. Rywalizujemy z nimi w uczciwy sposób, wykonując jak najlepiej swoją pracę. Presja towarzysząca tej rywalizacji pozwala nam się rozwijać i być coraz lepszymi. Wprowadzamy na rynek nowe produkty, które za każdym razem jeszcze trafniej odpowiadają na potrzeby naszych klientów oraz całego rynku. n Jakie działania podejmuje firma w celu dostosowania się do dynamicznych zmian zachodzących na rynku – zwłaszcza w ostatnich latach? Z.Ł.: Naszą ambicją jest nie tylko dostosowanie się do zachodzących zmian, ale również kształtowanie tego rynku wspólnie z naszymi klientami. Chcemy być dla nich partnerami biznesowymi, a nie tylko dostawcami. Posiadając bardzo duże doświadczenie w zastosowaniu naszych wyrobów, często wspólnie z naszymi klientami uczestniczymy w realizacji nowych projektów począwszy już od fazy projektu, poprzez dobór odpowiednich materiałów i narzędzi, aż po realizację ich bezpośrednio na maszynie w drukarni. Klienci bardzo sobie chwalą tę formę współpracy, ponieważ pozwala ona na optymalizację kosztów produkcji oraz uniknięcie błędów przy projektowaniu, które mogłyby później rzutować na sposób realizacji projektu. Współpraca ta pozwala również zrealizować nowy projekt bez ryzyka opóźnień czy nieprzewidzianych kosztów. Dynamiczne zmiany na rynku, o których Pani wspomniała, są dużym wyzwaniem, ale również szansą na dalszy rozwój. Naszym zadaniem jest obsługa firm według najwyższych standardów i taki standard obsługi oferujemy wszystkim naszym klientom. n Dziękuję za rozmowę. Rozmawiała Iwona Zdrojewska