Giganci podajš wyniki finansowe
6 gru 2016 14:43

Jak wynika z informacji grupy, w roku 2003 firma MAN Roland osišgnęła wynik w działalnoœci porównywalny z rokiem wczeœniejszym. Na rezultaty wpłynęły zwłaszcza zamówienia na maszyny drukujšce złożone w ostatnim kwartale. Sprzedaż maszyn drukujšcych w 2003 roku w sumie spadła o 16%, ale w zamówieniach z realizacjš w latach kolejnych zanotowano wzrost rzędu 2%. Jak informuje firma, zamówienia te dotyczš zarówno maszyn zwojowych, jak i arkuszowych. Na szczególnš uwagę zasługuje kontrakt podpisany przez MAN Roland z drukarniš gazetowš Pressedruck z Augsburga, w której firma dokona pełnej wymiany parku maszynowego, instalujšc w sumie pięć 24-stronicowych maszyn Colorman XXL. *** Jak poinformowała Komori Corporation, sprzedaż firmy w pierwszym półroczu kolejnego roku obrachunkowego (do wrzeœnia 2003) wyniosła 6,6 mld jenów. Firma jest przekonana, że w całym roku finansowym uda jej się osišgnšć zakładany 6% wzrost. W okresie tym zamówienia na nowe maszyny wzrosły o 14%, zaœ zysk przed opodatkowaniem o 12%. Zdaniem Satoshi Mochida, dyrektora zarzšdzajšcego Komori, tak dobre rezultaty działalnoœci wynikajš przede wszystkim z koncentracji na kluczowych produktach. Firma poinformowała też o wielu zamówieniach pozyskanych na targach Igas i All Print China. Warto dodać, że na rynku brytyjskim, gdzie udziały Komori sš znaczšce, firma odnotowała w 2002 roku 10% wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem wczeœniejszym. *** W 2003 roku Xerox osišgnšł przychody ze sprzedaży sprzętu w wysokoœci 4,3 miliardów dolarów Đ poinformował podczas czwartkowego spotkania z dziennikarzami Sacha Laassiri, dyrektor generalny firmy Xerox Polska. Oznacza to 7% wzrost w stosunku do roku 2002; zysk netto firmy wyniósł 360 milionów dolarów, co daje w przeliczeniu 36 centów na akcję. Takie wyniki były możliwe m.in. dzięki lepszym niż oczekiwano przychodom za czwarty kwartał ub.r., w którym odnotowano wzrost sprzedaży sprzętu o 11%. Jak informuje firma, około 60% ogółu sprzedaży w tym okresie wygenerowały produkty wprowadzone do oferty w cišgu ostatnich dwóch lat, co odzwierciedla wysoki poziom wzrostu z inwestycji. O 20% wzrosły w czwartym kwartale 2003 roku przychody ze sprzedaży urzšdzeń kolorowych, będšcych kluczowym elementem strategii wzrostu Xeroksa. W zakresie produkcyjnych urzšdzeń wielobarwnych sprzedaż firmy w czwartym kwartale 2003 r. wzrosła o 19%, na co wpłynęła spora liczba kontraktów na maszyny DocuColor 6060, iGen3 oraz wprowadzone do oferty w paŸdzierniku systemy DocuColor 5252. Jak wynika z informacji firmy, w pierwszym pełnym roku sprzedaży systemów iGen3 na całym œwiecie zainstalowano 34 urzšdzenia tego typu. Popyt na maszyny z tej serii roœnie, m.in. w grudniu szeœć maszyn iGen3 zamówiła firma Progressive Impressions International, działajšcy w skali globalnej dostawca technologii marketingowych. Jak informuje Xerox, było to największe dotychczas jednorazowe zamówienie na systemy iGen3. Z kolei w dziedzinie druku monochromatycznego liczba instalacji zwiększyła się o 22%, na co wpłynęło duże zainteresowanie systemami druku cyfrowego Xerox 2101. *** Canon Europe, spółka podporzšdkowana Canon Inc. ogłosiła w dniu 29 stycznia 2004 roku skonsolidowane obroty netto Canon Inc. za rok 2003 w wysokoœci 3.198,1 miliarda jenów (23 866 miliona euro), co oznacza wzrost na przestrzeni roku o 8,8% w stosunku do wyników z roku podatkowego 2002. Canon ogłosił zysk netto za rok 2003 w wysokoœci 275,7 mld jenów (2,058 mln euro), czyli znaczšcy wzrost o 44,6% w porównaniu z rokiem 2002 oraz wzrost wartoœci każdej akcji o 313,81 jena (2,34 EUR). Zysk operacyjny przedsiębiorstwa również wzrósł o 31,2% w stosunku do roku podatkowego 2002. Za cały rok odnotowaliœmy wzrost o 8,8% w stosunku do roku poprzedniego. Ten wzrost wynikał z dużej sprzedaży aparatów cyfrowych oraz kolorowych wielofunkcyjnych urzšdzeń sieciowych w porównaniu z rokiem poprzednim, a także z wyższej sprzedaży drukarek laserowych oraz sprzętu do produkcji półprzewodników. Drukarki laserowe, które majš doœć wysokš marżę zysku, odnotowały znaczny wzrost sprzedaży w skali rocznej. Ponadto znacznie wzrosła sprzedaż materiałów eksploatacyjnych z powodu rosnšcej bazy zainstalowanych kolorowych urzšdzeń wielofunkcyjnych oraz drukarek laserowych Đ powiedział Toshizo Tanaka, starszy dyrektor zarzšdzajšcy i wykonawczy ds. finansów i księgowoœci w Canon Inc. Na podstawie dotprint.com oraz informacji firmy Canon opracował SS