GrandFront 2006
6 gru 2016 14:46

26 kwietnia na Zamku Królewskim w Warszawie po raz piąty odbyła się gala finałowa Konkursu Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2006. Sponsorami konkursu były firmy: Ruch SA i Winkowski Sp. z o.o. (sponsorzy nagród głównych), Mediatak, Polska Agencja Prasowa, Poczta Polska, PLL Lot i Stora Enso, która patronowała nagrodzie w kategorii „Czasopisma opinii". Do konkursu zgłoszono 371 prac, w tym w kategorii czasopism 268, a w kategorii gazet - 53. W tym roku po raz pierwszy była też możliwość zgłaszania prac do nagrody dodatkowej za szczególne osiągnięcia edytorskie; pretendowało do niej 50 prac. Prace oceniało 25-osobowe jury pod przewodnictwem prezesa IWP Wiesława Podkańskiego. Przyznano następujące nagrody: dwa GrandFronty dla najlepszej strony tytułowej w gazetach („Dziennik Bałtycki", wydawca: Polskapresse) i najładniejszej okładki w czasopismach („Exklusiv", wyd. Valkea Media) oraz 6 złotych medali w kategoriach: gazety regionalne („Dziennik Bałtycki"), czasopisma opinii („Przekrój", wyd. Edipresse Polska), czasopisma branżowe („Press", wyd. Press Sp. z o.o.), hobbistyczne („Machina", wyd. Media Point Group), popularne czasopisma kobiece („Viva", wyd. Edipresse Polska), magazyny wielotematyczne („Exklusiv"), a także liczne wyróżnienia. Nie przyznano pierwszej nagrody w kategorii gazet ogólnopolskich oraz lokalnych. Jury zdecydowało o przyznaniu nagród dodatkowych GrandFront 2006 nagradzając za szczególne osiągnięcia edytorskie zespoły: „Dziennika Bałtyckiego", „Dziennika Polskiego", „Wysokich Obcasów" oraz „Poczty Polskiej". Okładki zakwalifikowane do konkursu można będzie oglądać na wystawie w sieciach EMPiK od 7 maja do 31 sierpnia kolejno w: Poznaniu, Wrocławiu, Bydgoszczy, Gdańsku, Warszawie i Krakowie.