Hewlett-Packard bez aparatów cyfrowych
6 gru 2016 14:46
Hewlett-Packard w ramach rozwoju nowej strategii Print 2.0 zamierza zaprzestać projektowania, produkcji i dystrybucji cyfrowych aparatów fotograficznych. Firma nie chce jednak, aby „cyfrówki” z logo HP zniknęły całkowicie z rynku i szuka partnera, który produkowałby aparaty pod tą marką na licencji HP. Porozumienie w tej sprawie ma być zawarte w I połowie 2008 roku (w okresie świątecznym firma nadal będzie sprzedawać własne aparaty).
Związki HP z cyfrową fotografią będą w przyszłości polegać głównie na sprzedaży oprogramowania do obróbki zdjęć oraz drukarek fotograficznych zarówno dla profesjonalistów, jak i dla amatorów oraz świadczeniu fotograficznych usług internetowych. Zwiększy się także działalność firmy w zakresie drukowania zdjęć w punktach detalicznych.
W związku z podjętymi działaniami firma poniesie koszty netto w wysokości około 30 mln dolarów w IV kwartale finansowym kończącym się 31 października 2007.
Analiza segmentu cyfrowych aparatów fotograficznych dokonana przez firmę IDC wykazała, że w 2006 roku HP zajmował miejsce poza pierwszą szóstką producentów tych urządzeń.
Opracowano na podstawie informacji firmy HP i „GW” z 9.11.2007