HFM i Burda razem w Polsce
6 gru 2016 14:45

Grupy Hachette Filipacchi Medias i Burda podpisały porozumienie dotyczšce połšczenia działalnoœci wydawniczej na polskim rynku prasowym. W rezultacie powstał holding, który będzie kontrolowany w 51% przez grupę Burda i w 49% przez grupę HFM. Nowa spółka będzie właœcicielem 100% udziałów firm Burda Polska i Hachette Filipacchi Polska. Burda Polska wydaje miesięczniki: ăBurdaÓ, ăAnnaÓ, ăDobre RadyÓ, ăSól i PieprzÓ, ăMój Piękny DomÓ oraz ăMój Piękny OgródÓ, a Hachette Filipacchi Polska miesięczniki: ăElleÓ, ăElle DecorationÓ, ăSamo ZdrowieÓ i ăFilmÓ. Połšczenie obydwu firm, których oferty wydawnicze uzupełniajš się, wzmocni ich pozycję na polskim rynku magazynów i przyczyni się do ich rozwoju. Zarzšdzanie nowš spółkš zapewni Burda. Budżety i warunki rozwoju czasopism (promocja na rynku, pozyskiwanie reklam) będš ustalane wspólnie. Hachette Filipacchi w dalszym cišgu będzie decydować o obsadzie głównych stanowisk osób odpowiedzialnych za wydawanie magazynów ăElleÓ i ăElle DecorationÓ oraz kontakty z reklamodawcami w tych tytułach. Transakcja, której zrealizowanie przewidziane jest w I kwartale 2006 roku, czeka na akceptację Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Na podstawie Graphiline.com opracowała IZ