Innowacyjna platforma B2B integruje drukarnie
6 gru 2016 14:58

Drukarnia Armate z podwarszawskiego Józefowa wspólnie z firmą Mnumi – producentem systemu do zarządzania o tej samej nazwie – wdraża obecnie jego innowacyjną wersję. System Mnumi ma pozwolić na przeprowadzenie automatyzacji procesów w drukarni Armate. Otrzyma ona dzięki temu narzędzie nie tylko do zarządzania, ale także do sprawnej współpracy ze zleceniodawcami oraz z partnerami. Ci ostatni z kolei otrzymają proste i intuicyjne narzędzie, którego zasadniczym elementem będzie możliwość korzystania z systemu Mnumi i realizacja zleceń, których Armate – z racji profilu swojej działalności – nie będzie mogła wykonać. Wdrożenie przyniesie więc korzyści wszystkim stronom: zleceniodawcy zyskają narzędzie do współpracy z drukarnią (to zasadniczy cel projektu), natomiast Armate będzie mogła obsługiwać znacznie więcej zleceń niż pozwalają na to jej możliwości sprzętowe i technologiczne, nie odmawiając nikomu i nie tracąc w ten sposób klientów, jej partnerzy natomiast – za jej pośrednictwem – będą otrzymywać nowe zlecenia. To innowacyjny projekt, który jest odpowiedzią na wieloletnie poszukiwania właściciela firmy – Rafała Bykowskiego – rozwiązania dla tego właśnie pomysłu biznesowego. Przyglądałem się wielu systemom na rynku i właściwie żaden nie był w stanie sprostać oczekiwaniom mojego projektu – mówi Rafał Bykowski. – Jego ideą jest współpraca, która ma przebiegać sprawnie i jak najszybciej, aby móc profesjonalnie obsłużyć każdego zgłaszającego się do nas klienta. Tylko system Mnumi był na tyle elastyczny, by można było dostosować go do naszych potrzeb. To bardzo duży, ale również bardzo ciekawy dla nas projekt, dzięki któremu możemy zrealizować interesującą koncepcję biznesową, dopasowując nasze rozwiązanie do potrzeb klienta. (...) – dodaje Piotr Pakier, współwłaściciel firmy Mnumi. Rafał Bykowski współpracuje obecnie z około 20 drukarniami, specjalizującymi się w różnych dziedzinach. To zaufane przedsiębiorstwa, z którymi współpraca przebiega bez zarzutu – mówi – ale od jakiegoś czasu potrzebowałem narzędzia, które by ją usprawniło, a jednocześnie pozwoliłoby naszej drukarni obsłużyć większą liczbę zleceń sprawniej, aby w jeszcze większym stopniu zaspokoić oczekiwania naszych klientów. Doskonały w tym zakresie okazał się system Mnumi, który obecnie wdrażamy. W odróżnieniu od innych programów dostępnych na rynku jest on rozwiązaniem, które umożliwi nam zarządzanie najważniejszymi procesami wewnętrznymi w naszej firmie oraz zewnętrznymi – z naszymi zleceniodawcami i partnerami – za pomocą jednego, zintegrowanego oprogramowania. Jednocześnie pragnę podkreślić, że wdrożenie to wymagało rzetelnego i otwartego partnera, jakim na każdym jego etapie okazuje się dla nas firma Mnumi. Wiele bowiem elementów systemu należy dopasowywać do naszych konkretnych potrzeb, a to jest możliwe tylko w przypadku rozwiązania elastycznego i firmy, która rozumie potrzeby swojego partnera. Firma Armate prowadzi działalność w branży poligraficzno-reklamowej od 2001 roku. W jej strukturach przez lata rozwinęły się cztery działy produkcyjne. Pierwszy zajmuje się wysoko- i niskonakładowymi zleceniami takimi jak ulotki, foldery, katalogi, wizytówki wykonywane zarówno na maszynach offsetowych dla nakładów powyżej 1000 egzemplarzy, jak i w technologii cyfrowej – już od 1 sztuki. Drugi dział zajmuje się produkcją związaną z wielkoformatowym drukiem z roli na rolę oraz drukiem bezpośrednim UV. Trzeci – stale rozwijaną tu produkcją, związaną z obróbką materiałów maszynami sterowanymi cyfrowo CNC. Czwarty – produkcją i instalatorstwem reklam zewnętrznych w całej Polsce. Już sama różnorodność zleceń w naszej firmie – mówi Rafał Bykowski – wyznaczyła potrzebę zakupu naprawdę sprawnego rozwiązania, które ułatwiłoby nam i naszym klientom codzienną pracę. Oprogramowanie Mnumi okazało się być najlepszą dla nas propozycją na rynku w tym zakresie. Do jego podstawowych funkcjonalności należeć będą m.in. zarządzanie zamówieniami, a także plikami produkcyjnymi, archiwizacja historii współpracy z naszymi klientami i partnerami, zarządzanie statusami zamówienia, raportowanie i wiele innych. Wdrożona w ramach projektu Armate przez firmę Mnumi platforma B2B będzie tu zbudowana w architekturze otwartej, co zapewni drukarni możliwość późniejszego rozwoju tej aplikacji, a także objęcia automatyzacją dodatkowych procesów biznesowych oraz udostępnienia w przyszłości tego rozwiązania większej liczbie użytkowników. Mamy nadzieję, że już jesienią, na kiedy przewidywany jest termin zakończenia wdrożenia, będziemy mogli cieszyć się jego pełną funkcjonalnością. Jednakże już teraz wdrażane przez nas jego kolejne elementy pokazują, że nasz wybór był odpowiedni – podsumowuje Rafał Bykowski. Projekt firmy Armate wyraźnie pokazuje elastyczność naszego rozwiązania – mówi Piotr Pakier, współwłaściciel firmy Mnumi. – To również propozycja dla innych drukarń współpracujących ze sobą czy współdziałających w różnych zrzeszeniach, stowarzyszeniach oraz innych organizacjach branżowych, które zechciałyby zainwestować we wspólne rozwiązanie, ułatwiające im wzajemną współpracę, a takim jest właśnie Mnumi. Dodatkowym atutem takiego pomysłu jest to, że można na ten cel pozyskać dotację unijną. (...). Opracowano na podstawie materiałów firmy Mnumi