Innowacyjne targi
6 gru 2016 14:50

Tytułowe innowacje dotyczą zarówno tematyki, jak i formuły organizacyjnej targów easyFairs Packaging Innovations, których pierwsza edycja miała miejsce w warszawskim Expo XXI w dniach 28-29 kwietnia. easyFairs to nowa koncepcja targów, która zadebiutowała w 2006 roku w Birmingham. Ówczesna edycja również była związana z opakowaniami oraz innowacyjnymi rozwiązaniami w tej dziedzinie w powiązaniu z marką. Po jej sukcesie kolejne imprezy targowe odbywały się w Londynie i Barcelonie. Warszawska edycja była pierwszą w Polsce, ale planowane są kolejne jeszcze w tym roku w Krakowie – w czerwcu (tematyka spożywcza) i grudniu (magazynowanie, transport, logistyka). Ogółem firma easyFairs organizuje ponad 90 imprez rocznie w 16 krajach europejskich. Wiodącymi tematami targów w Warszawie były najnowsze techniki i trendy oraz przyszłościowe rozwiązania w dziedzinie pakowania i prezentowania produktów. Przejrzysty plan hali, standardowe, proste moduły stoisk, wstęp tylko dla profesjonalistów (po rejestracji online lub na miejscu) gwarantujący brak przypadkowej publiczności – wszystkie te elementy tworzyły klimat sprzyjający biznesowi, zgodnie z zamysłem organizatorów. Impreza zgromadziła blisko 70 wystawców nie tylko z Polski, ale także z: Czech, Niemiec, W. Brytanii, Portugalii i Szwajcarii. Były to firmy zajmujące się projektowaniem i produkcją opakowań (również drukarnie), producenci i dystrybutorzy maszyn i materiałów dla tej branży, agencje brandingowe oraz inne związane z przemysłem opakowań. Swoje stoiska miały m.in.: API Laminates – światowy lider w produkcji laminatów; Atrium Centrum Ploterowe – dostawca rozwiązań do druku wielkoformatowego; Box Center – producent opakowań z tektury; Chesapeake produkujący specjalistyczne opakowania nowej generacji; Coleman International oferujący systemy znakowania i etykietowania produktów; Heinz Glass Działdowo – producent opakowań szklanych; Heinz Plastics Polska produkujący opakowania i zamknięcia z tworzyw sztucznych; KBA-Metronic – przedsiębiorstwo specjalizujące się w pro-jektowaniu, produkcji i udoskonalaniu maszyn drukarskich; MM Packaging Polska – producent opakowań o marce znanej na rynku europejskim; Uni-Box legitymujący się 30-letnią tradycją w produkcji opakowań, Polpak – producent automatów pakujących w folię; Comex wytwarzający etykiety samoprzylepne, jedyny w Polsce producent etykiet i biletów RFID; Smurfit Kappa Paper Sack produkujący worki papierowe oraz Solaris Laser – polski producent laserów znakujących produkty i opakowania. Nurt ekologiczny reprezentowały takie firmy jak: Eko Cykl z Wrocławia – jedyna organizacja odzysku zarejestrowana w systemie EMAS, portugalski Gepack produkujący opakowania niezawierające poliestru czy Ecor Product ze Stęszewa – producent opakowań przyjaznych środowisku, dysponujący też drukarnią fleksograficzną. Inne drukarnie obecne na targach to Drukarnia Ellert, Gryf Warszawa, Warszawski Dom Handlowy. Firma Reproserwis, przygotowalnia fleksograficzna z 18-letnią tradycją, promowała fleksograficzne formy drukowe wykonane w innowacyjnej technologii Kodak Flexcel NX, które – jak informował Jacek Młynarczyk, PR & marketing manager – oferuje jako pierwsza na polskim rynku. Umożliwiają one uzyskanie jakości druku dotychczas nieosiągalnej we fleksografii (pełen zakres przejść tonalnych, liniatura nawet do 250 lpi). Wśród wystawców była też firma M.M. Druk Serwis, która pod marką MMDS Print Management oferuje pełny outsourcing poligrafii i usługi z dziedziny optymalizacji procesów poligraficznych (kompleksowe zarządzanie procesami projektowania, produkcji oraz dostaw materiałów poligraficznych i reklamowych). Nasza propozycja jest związana nie tylko z możliwościami produkcyjnymi w poligrafii, ale także z logistyką i doradztwem, czyli tym, na co głównie stawiamy teraz, w dobie kryzysu. Usługi związane z optymalizacją, a więc oszczędnościami, które do naszej oferty włączyliśmy dwa lata temu, obecnie robią furorę; wszyscy szukają oszczędności. Firmy na ogół działają według utartych schematów, które my staramy się przełamać uwzględniając posiadane urządzenia, budżet i sugerując innowacyjne rozwiązania. Tego typu doradztwo zapewnia oszczędności do 30%. Działając od 10 lat na rynku i posiadając certyfikat „Przejrzysta Firma” jesteśmy dobrym partnerem dla drukarń. Robert Miklaszewski chwalił też nową formułę targową: Podoba mi się ekonomiczna wersja tych targów, w której wszystkie koszty zamykają się w określonej, skromnej kwocie; nie ma współzawodnictwa, kto ma większe stoisko, kto ładniej wygląda; tu po prostu załatwia się interesy. Integralną częścią targów był program seminariów learnShops odbywających się w wydzielonej części hali wystawowej, prowadzonych przez przedstawicieli poszczególnych firm i organizacji. Omawiano m.in. takie tematy jak: technologia UV w druku opakowań, opakowania kompostowalne i biodegradowalne produkowane z surowców odnawialnych, wykorzystanie technologii RFID w produkcji towarów i logistyce dostaw, realizacja obowiązku odzysku i recyklingu opakowań, opakowania i recesja. Bardzo interesująca była prezentacja Andrzeja Kobylińskiego z WDH SA poświęcona innowacjom w dziedzinie etykiet samoprzylepnych (druk offsetowy w produkcji etykiet, nowe technologie materiałowe, etykiety wielowarstwowe typu sandwich, zabezpieczenia etykiet przed uszkodzeniami przez tzw. reverse print). Obszerniejszy materiał na ten temat zamieścimy w lipcowej Poligrafice. Wszystkie te nowości WDH stosuje w praktyce. Podsumowując można chyba stwierdzić, że nowa formuła targów przyjmie się także w naszym kraju. IZ