Ponad 3100 zwiedzających i 200 wystawców, trzy konkursy branżowe, konferencja PIAP Connect & Knowledge i Gala Wystawców z uroczystym wręczeniem nagród POS STARS, Złoty Medal oraz jubileusze. Tak możemy podsumować minione Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku Festiwal Marketingu.
W dniach 17-18 września br. w EXPO XXI Warszawa swoją ofertę zaprezentowali producenci i dystrybutorzy artykułów promocyjnych dla branży reklamy i marketingu oraz dostawcy mediów i maszyn z pełną ofertą druku.
Dwa intensywne dni spotkań targowych połączone z wieczorną galą dają uczestnikom wyjątkową możliwość nie tylko budowania i wzmacniania relacji biznesowych, ale także wymiany doświadczeń. Dodatkowo drugiego dnia uczestnicy targów mogli pogłębiać wiedzę podczas konferencji organizowanej przez PIAP. Tak kompleksowo zaplanowane wydarzenie stanowi doskonały przykład skutecznego eventu, w którym networking, edukacja i inspiracja idą w parze, pozwalając uczestnikom rozwijać swoje kompetencje oraz nawiązywać trwałe, wartościowe kontakty w branży – komentuje Robert Załupski, OOH magazine.
Inspiracje w druku
Również w tym roku nie zawiedli dostawcy mediów i maszyn prezentujący najnowsze rozwiązania w zakresie druku na tekstyliach, haftu, druku wielkoformatowego czy znakowania artykułów promocyjnych.
Jeden z wystawców, firma Atrium, w podsumowaniu targów napisał: stoisko na Festiwalu odwiedziły setki przedstawicieli branży reklamowej i poligraficznej, a prezentacje i pokazy spotkały się z ogromnym zainteresowaniem.
Branżowe konkursy
Targom, jak co roku, towarzyszyły branżowe konkursy. Do Super Giftu zgłoszono 71 gadżetów reklamowych. Konkurs miał na celu wyróżnienie artykułów promocyjnych prezentowanych podczas targów, które odznaczały się swoją funkcjonalnością i nowoczesną koncepcją.
Kolejną odsłonę miał też konkurs POS STARS – na najlepsze displaye reklamowe. Konkurs przyciągnął uwagę profesjonalistów z branży marketingowej i reklamowej, gromadząc innowacyjne projekty. Jego celem było wyróżnienie najlepszych materiałów wspierających sprzedaż. W tym roku do konkursu zgłoszono wiele oryginalnych i inspirujących projektów.
Podczas tegorocznych targów ponownie nie zabrakło innowacyjnych zgłoszeń do konkursu Złoty Medal. Wystawcy zaprezentowali najnowsze produkty, maszyny i oprogramowania, które wyróżniały się na tle rozwiązań dostępnych na światowym rynku. Jury oceniało m.in. poziom nowoczesności i zastosowanych technologii, innowacyjność koncepcji, aspekty ekonomiczne związane z zakupem i użytkowaniem (od ceny, przez serwis, po koszty utylizacji), a także wpływ produktu na środowisko, funkcjonalność oraz walory estetyczne.
Konferencja PIAP Connect & Knowledge
Drugiego dnia targów, 18 września, odbyła się konferencja zorganizowana przez PIAP – Polską Izbę Artykułów Promocyjnych.
Konferencję otwierała Agnieszka Majewska, rzecznik małych i średnich przedsiębiorstw. Udział w wydarzeniu był znakomitą okazją do wymiany doświadczeń oraz pogłębienia wiedzy, a także do nawiązania cennych kontaktów zawodowych. Na ręce Agnieszki Majewskiej została przekazana również mapa limitów wydatków na gadżety reklamowe w krajach UE, która pokazuje, jak duże są różnice w podejściu do tego tematu.
Wieczór Wystawców
Jak co roku, tak i tym razem, wystawcy spotkali się na uroczystej wieczornej gali. Podczas oficjalnej części imprezy zostały rozdane nagrody w konkursie POS STARS, a także Złote Medale. Podczas targów i gali wyróżniono także firmy, które w tym roku obchodziły swoje jubileusze: COOKIE Słodycze Reklamowe, Kulig, UMA, Duplo Polska, Avery Dennision, SABFIL, MIGROUP, Karmello, Airfresh, EMB, Haftex, DiWine, Grupa Maciaszczyk, WINK, Top Design, Regalo Gifts, Inspirion.
Muzyczną gwiazdą wieczoru była KAYAH.
Kolejna edycja wydarzenia odbędzie się w dniach 16-17 września 2026 r. w EXPO XXI Warszawa.
Opracowano na podstawie informacji organizatora