Instalacja wydruków źródłem dochodów dla drukarń
6 gru 2016 14:55

Reputacja dostawców usług druku (PSP) jest zależna od wyglądu wydrukowanej grafiki i prac wykończeniowych. Dlatego też warto przyswoić sobie wiedzę dotyczącą prawidłowej ekspozycji grafiki. Wiedza ta będzie przydatna zarówno dla pracowników firm PSP, jak i dla ich klientów Poza popularnymi materiałami samoprzylepnymi wykorzystywanymi w takich aplikacjach jak oklejanie pojazdów, grafiki okienne i dekoracje ścienne, ekspozycja grafiki reklamowej jest uzależniona od materiałów stosowanych do jej prezentacji. PSP może poszerzyć zakres swojej oferty poprzez proponowanie klientom profesjonalnych usług montażu grafiki i udzielanie porad praktycznych. Wiele różnych produktów może ułatwić PSP eksponowanie grafiki wielkoformatowej. Statywy na bannery to oferta jednego, pełnego systemu, w którym rzepy, klamerki, kółka i ramy stanowią podstawę prostej instalacji i zapewniają profesjonalny wygląd. Rozważ wszystkie aspekty PSP często powołują się zarówno w przenośni, jak i dosłownie na myślenie w kategoriach wielkiego obrazu. Jeśli chodzi o grafikę wielkoformatową, to właśnie prezentacja jest tu podstawą sukcesu. Jeżeli punkt druku pragnie zwiększyć dochody, powinien zadać każdemu klientowi tylko jedno pytanie: „Jak zamierzasz to powiesić?” Jeśli klient zamierza sam zainstalować, powiesić lub zamontować grafikę, to PSP może dostarczyć wsporniki, elementy mocujące lub statyw, aby wykonał on to poprawnie. Oszczędza to czas i eliminuje potrzebę szukania przez klientów w sklepach odpowiedniego do montażu sprzętu. PSP oferujące klientom całościowe wygodne rozwiązania instalacyjne gwarantują jednocześnie, że grafika nie ulegnie uszkodzeniu podczas montażu. W zależności od typu aplikacji i docelowego miejsca przesyłki, większy sens dla PSP może mieć podzlecenie instalacji albo poinstruowanie klienta, w jaki sposób ma jej dokonać. ​​Świadczenie usług instalacyjnych ma swoje plusy i minusy. Choć może stać się dodatkowym źródłem dochodów, wymaga jednak inwestycji w kadry i szkolenie. PSP powinien rozważyć wynajęcie profesjonalistów świadczących usługi instalacyjne spełniające najwyższe normy jakości. Grafika nieprawidłowo zainstalowana może bowiem spowodować problemy związane z odpowiedzialnością. Najlepiej zacząć od produktów do przenośnej ekspozycji. To pozwala producentowi grafiki na elastyczność i mobilność, ułatwiając konfigurację dostosowaną do potrzeb klienta. Łatwość instalacji jest zagadnieniem, któremu PSP musi poświęcić sporo uwagi przed podjęciem decyzji w sprawie sprzętu do montażu. Znak ma zaprezentować właściwe przesłanie wizualnie, ale jeśli jego instalacja lub wymiana jest zbyt trudna, wartość inwestycji zmniejsza się. Przed poleceniem określonego sprzętu do ekspozycji PSP powinien zadać klientom kilka istotnych pytań. Rozmowę warto rozpocząć od pytania, do czego aplikacja będzie używana i czy jest to krótko-, czy długoterminowa ekspozycja wraz detalami dotyczącymi specyfikacji pracy. Należy się też dowiedzieć, jak często grafiki będą zmieniane w terenie i czy nie opłacałoby się zaoferować gwarancji na system ekspozycji do wielokrotnego użytku. Warunki zewnętrzne takie jak wiatr, deszcz i nadmierne nasłonecznienie pomagają określić długoterminową trwałość grafiki i zadecydować, w jaki sposób elementy displayu mogą poprawić jego trwałość. Ważne jest również, aby pamiętać o dobrej widoczności grafiki. Rozmiar znaku nie jest tak ważny jak to, gdzie i w jaki sposób może on przyciągnąć uwagę. Interaktywna grafika prawie zawsze zdominuje średniej jakości znak na ścianie. Najnowsze trendy w ochronie środowiska powodują, że wielu klientów szuka grafiki i sprzętu do ekspozycji, które mogą być wykorzystywane wielokrotnie. Wiele grafik jest drukowanych na płycie spienionej i innych nietrwałych materiałach. Gdy grafiki te są zdejmowane, większość z nich kończy swój żywot na wysypiskach śmieci. Przyjazną dla środowiska opcją jest eksponowanie grafiki pomiędzy dwoma panelami zabezpieczonymi w multiramkach, które umożliwiają jej łatwą wymianę. Ewolucja technik Postęp w sposobach ekspozycji ma wpływ na techniki instalacyjne. Obecnie istnieje więcej możliwości wykonania prawie każdej wymaganej instalacji. Przykładowo rynek stojaków na banery pozostał ten sam, ale ich szerokość wzrosła do dziesięciu metrów. Wraz z rozpowszechnianiem się druku cyfrowego sprawna, ​szybka zmiana grafiki staje się coraz popularniejsza. Cyfrowy druk grafiki umożliwił opłacalną produkcję krótkich serii. Dzięki temu więcej klientów przekonało się do zakupu i stosowania grafik, które podlegają częstej wymianie. Wprowadzenie wymiennych wkładów i zwijaczy displayów pozwala wyeliminować opóźnienia przy zmianie reklamy. Dzięki temu rozwiązaniu PSP może załadować grafikę na kasetę i dostarczyć ją użytkownikowi, co pozwala na jej łatwą wymianę. Oprócz tego popularne staje się montowanie prętów kontrolujących naprężenie displaya, co ułatwia montaż. Osiągnięto też postęp w sposobach mocowania grafiki do displayów. Wcześniej większość banerów była mocowana za pomocą zaczepów lub pręta. Ostatnio coraz więcej wyświetlaczy posiada szyny, zatrzaski i rzepy w celu ułatwienia montażu. Rynek zaczął uwzględniać możliwość szybszego zamontowania i zmiany grafik. Istnieją już stojaki na banery, które pozwalają użytkownikom na zmianę reklam w ciągu kilku sekund bez użycia specjalnych narzędzi. Pozwala to agencji reklamowej na posiadanie zbioru grafik, aby mogła lepiej trafiać z reklamą do klientów. Grafika na tkaninach staje się coraz popularniejsza i opcja mocowania na rzep okazuje się nadal opłacalnym i łatwym sposobem instalacji. Nastąpił też postęp w impregnowaniu tkanin silikonowymi polimerami, co umożliwia ​​łatwą ekspozycję wielkoformatowej grafiki na tkaninach. Podobny postęp dokonał się też w szyciu grafiki na tkaninach w formie poszewki na poduszkę, co umożliwia łatwiejszą ekspozycję i uaktualnianie ekspozycji. W miarę jak tkaniny stają się coraz bardziej dostępne, klienci są w stanie wykorzystywać inne ich zalety takie jak łatwe czyszczenie i pakowanie. Ranking priorytetów PSP przy podejmowaniu decyzji, jaki sprzęt do instalacji należy posiadać, powinny wziąć pod uwagę jego cenę, wydajność i przydatność na rynku. Dla przenośnych displayów lista ta poszerza się o łatwość instalacji, opcje wymiany grafiki oraz koszty wysyłki. Łączny koszt wysyłki i transportu staje się coraz ważniejszy dla klientów przy wyborze systemów ekspozycji. Ceny tego typu usług nadal wzrastają. Wraz z wprowadzeniem przenośnych displayów techniki instalacji ewoluowały i nie ma obecnie potrzeby kontraktowania specjalnego serwisu do montażu. Użytkownik może łatwo zainstalować i skonfigurować swoje displaye w ciągu kilku minut. Obserwuje się też rosnący trend do stosowania przenośnych rozwiązań, które są bardzo opłacalne i pomocne w minimalizacji masowego transportu oraz opłat za zainstalowanie, oszczędzając tym samym czas i pieniądze. Choć cena jest tu zawsze najważniejsza, łatwa instalacja grafiki przynosi największą stopę zysku dla PSP. Niektóre prace stają się szybsze, bezpieczniejsze i łatwiejsze przy odpowiednim sprzęcie do ekspozycji grafiki. Wygoda jest tym, za co klienci są skłonni zapłacić. Na rynku dostępnych jest wiele produktów do montażu i przeciętny konsument nie ma możliwości dowiedzenia się o nich ani o tym, gdzie je można kupić. Jest to okazja dla PSP do zarobienia większej ilości pieniędzy. Poznawanie różnych opcji i sposobów ekspozycji grafiki online jest coraz powszechniejsze zarówno wśród sprzedawców, jak i użytkowników. Jednak należy tu ostrzec przed opieraniem się tylko na cenie, jeśli chodzi o tego typu porównania. W mediach wszystkie przenośne statywy wyglądają podobnie, lecz mają różne ceny. Tak jak w większości przypadków, cena odzwierciedla jakość produktu. Wiele osób podejmuje decyzję zakupu niedrogiego urządzenia do ekspozycji, bo nie rozumieją, jak ważny jest dobry display. Użytkownicy często nie widzą całości problemu. Na przykład jadąc na targi, firmy powinny rozpatrzyć takie czynniki jak wielkość ich stoiska, koszt elektryczności i wysyłki oraz wydatki na pracowników. Jeśli uczestniczymy w targach i nasze oznakowania lub banner nie stoją prosto, bo stojak ich nie utrzymuje, to jaką wiadomość przekazujemy klientom i co to mówi o naszej marce? Jaką to opinię wystawia PSP, który zaoferował tani display? Wszystkie wydatki na wysłanie ekipy na imprezę oraz cały przekaz marketingowy zostają zmarnowane, ponieważ wybrano gorszy produkt w celu zaoszczędzenia. Jakość jest najważniejszym czynnikiem przy eksponowaniu grafiki. Ludzie szukają stojaków, które ​​się nie rozpadną. Chcą również displayów, które mogą być wykorzystywane wielokrotnie. Przed podjęciem decyzji o rodzaju wykorzystywanego displaya warto ustalić i rozważyć priorytety klienta. Cały pakiet Grafika wielkoformatowa to nie tylko nałożenie tuszu na papier. Aby się rozwijać, PSP musi myśleć całościowo i nie zakładać, że klient będzie w stanie samodzielnie rozwiązać wszystkie problemy instalacji. Jeśli chodzi o producentów sprzętu do ekspozycji, to robią oni, co tylko mogą, aby umożliwić odbiorcom łatwy montaż grafiki. PSP powinny rozważyć podjęcie działalności w zakresie usług instalacyjnych i poradnictwa, o ile jeszcze tego nie uczyniły. Jeśli nie są w stanie same świadczyć tego typu usług, powinny chociaż udzielać klientom wskazówek i instrukcji odnośnie do montażu, które uczynią ​​transakcję znacznie łatwiejszą dla obu stron. Na podstawie „Digital Output” nr 11/2011 opracował TG