Interakcja i integracja
6 gru 2016 14:58

W dniach 18-22 maja w centrum wystawienniczym Koelnmesse w Kolonii odbędzie się kolejne święto branży wielkoformatowej – targi FESPA 2015 Global Expo. Będzie to największa wystawa w historii, której towarzyszyć będą European Sign Expo, Printeriors, Fespa Fabric oraz wyjątkowo bogaty program edukacyjny. Tegoroczne targi to tzw. duża Fespa, czyli wydarzenie obejmujące – w odróżnieniu od Fespa Digital – również technologie analogowe takie jak sitodruk. Towarzysząca targom trzecia edycja European Sign Expo w porównaniu z edycją sprzed dwóch lat będzie aż o 48 proc. większa, co dowodzi, że pozadrukowe formy reklamy i oznakowań cieszą się coraz większą popularnością. Fakt, że o prawie połowę zwiększyliśmy powierzchnię wystawy dedykowaną produkcji oznakowań oznacza, że Fespa zaczyna budować swoją markę i w tym segmencie rynku – mówi Roz McGuinness, dyrektor wystawy European Sign Expo. – Wydarzenie to będzie znacząco większe od czasu debiutu w Londynie w 2013 roku i bardzo cieszy nas fakt, że do Kolonii powrócą wystawcy, którzy inaugurowali z nami to wydarzenie przed dwoma laty. Włączenie European Sign Expo w program Fespa Global Expo to możliwość interakcji pomiędzy dwoma światami reklamy zewnętrznej oraz okazja do integracji i wymiany doświadczeń. Fespa źródłem wiedzy Tradycyjnie już targom Fespa będzie towarzyszyć wyjątkowo bogaty, nieodpłatny dla zwiedzających program edukacyjny skupiony w tzw. hubach, czyli centrach tematycznych: cyfrowym, sitodrukowym i tekstylnym. Wystąpienia będą obejmować bardzo szeroki zakres zagadnień: od podstaw technologicznych, przez zarządzanie relacjami z klientami, po możliwości wzrostu biznesu i trendy rynkowe. Seminaria rozpoczną się w południe 18 maja, a zakończą w południe 22 maja. Wśród potwierdzonych już wykładów można znaleźć takie tematy jak: kalibracja barwna w cyfrowym druku tekstyliów, marketingowy przewodnik dla drukarń, które nie stosują marketingu czy wielkoformatowy druk oznakowań. Nowe wydarzenie Printeriors to nowe wydarzenie skierowane do społeczności zajmującej się projektowaniem wnętrz, które ma za zadanie przybliżyć twórcze możliwości korzystania z druku w realizacji koncepcji projektowych związanych ze sprzedażą detaliczną, na rynku mieszkaniowym, a także w przypadku projektów dla firm czy branży hotelarskiej. Printeriors będzie oferować odwiedzającym wizualne i dotykowe doświadczenia w formie próbek drukowanych aplikacji zastosowanych na elementach wystroju wnętrz, które zostaną zaprezentowane w szeregu specjalnie skonstruowanych pomieszczeń przedstawiających różne środowiska – od komercyjnych po wnętrza domowe. Koncepcja „pokoi” będzie realizowana we współpracy z dostawcami usług druku lub ich klientami, z naciskiem na kreatywność i innowacyjność ponad technologią lub procesem produkcji. Za rok w Amsterdamie Rok 2016 to rok drupy, więc organizacja jakichkolwiek targów dla branży drukarskiej obarczona jest sporym ryzykiem. Aby je zminimalizować, federacja zaprasza za rok na Fespa Digital do Amsterdamu, oczywiście nie w maju, ale w dniach 8-11 marca. Od roku 2009, czyli ostatniej edycji targów w tym holenderskim mieście, centrum wystawiennicze RAI zostało znacząco unowocześnione; jeszcze w tym roku zostanie w nim otwarte zupełnie nowe centrum kongresowe, a w jego bezpośredniej okolicy powstało wiele nowych hoteli. AN