Jak powstała ămegaOtylia”?
6 gru 2016 14:44
W lutym br. na warszawskim hotelu Novotel Centrum (dawniej Forum) zawisła reklama Đ ămegaOtyliaÓ Jędrzejczak wespół w zespół z Centertelem i Ideš. Jak powstała ta największa w Polsce, a jak twierdzi Marcin Mielcarek, jeden ze współwłacicieli firmy Masterprint XL Đ wykonawcy wydruku, prawdopodobnie również w Europie reklama?
Najpierw dwóch braci zaczęło w latach 90. drukować koszulki w niewielkiej piwnicy. Póniej wykonywali nadruki na różnego rodzaju gadżetach reklamowych, a jeszcze póniej (i tu swój wkład w ămegaOtylięÓ miała również Poligrafika, tak, tak, drodzy Państwo!) przeczytali w naszym miesięczniku artykuł na temat drukowania cyfrowego i urzšdzeń Scitex Vision. Zainspirowani tš publikacjš skontaktowali się z dostawcš i tak rozpoczęła się ich przygoda z drukiem cyfrowym. Postawili wszystko na jednš kartę Đ i udało się. Dzi, co widać chociażby na przykładzie Otylii, firma urosła Đ można by rzec nawet Đ do formatu XXL...
Wracajšc jednak do naszej bohaterki (i mam tu na myli reklamę oczywicie) firma, która zorganizowała całš akcję Đ Media Concept Đ zwróciła się do kilku wykonawców o wycenę i próbę wydruku tej reklamy. Mielimy już dowiadczenie w tym zakresie, poza tym nasza drukarnia jest przygotowana do realizacji, jeli chodzi o powierzchnię, tak dużych rozmiarów zlecenia. Oprócz tego jako jedyna drukarnia w Polsce posiadamy maszynę do zgrzewania ultradwiękami. Jest to maszyna specjalnie dostosowana do zgrzewania reklam Đ łšczy winyl z winylem. Wykonanie zgrzewu tego rodzaju maszynš daje w miejscu zgrzewania wytrzymałoć większš niż wytrzymałoć jednorodnego materiału, czyli obawa, że całoć się rozerwie, jest mniejsza i chyba ten fakt zdecydował przede wszystkim o wyborze nas jako partnera całego przedsięwzięcia.
Następnie Łukasz Mielcarek, drugi ze współwłacicieli, rozpoczšł ustalenia z firmš Actigra, która została wybrana do montażu tej siatki, dotyczšce sposobu jej zawieszenia na hotelu. Informacje te były niezmiernie istotne dla rozpoczęcia etapu produkcji. Ważna była również kolejnoć działań oraz ustalenia, jak reklama ma być dostarczona pod budynek, w jaki sposób ma być transportowana. Wszystko po to, by jej nie zniszczyć.
Zanim jednak rozpoczęto produkcję, Masterprint XL zlecił badania dotyczšce wytrzymałoci materiału Politechnice Poznańskiej. Producent materiału (jest nim firma Mehler Haku) Đ mówi nasz rozmówca Đ podaje parametry jego wytrzymałoci, ale wolelimy sprawdzić wytrzymałoć materiału i zgrzewów. Dobralimy materiał o odpowiedniej gramaturze (reklama nie mogła być za ciężka) i rozpoczęlimy rysunki dotyczšce zgrzewania poszczególnych elementów.
Jak się okazało, co podkrelał nasz rozmówca, drukowanie w całym procesie produkcji tej reklamy było najłatwiejszym etapem, ale istotne było to, by materiał, na którym drukowano, pochodził z jednej dostawy, z jednego lania: Każda partia materiału przyjmuje bowiem inaczej kolor i mogły się zdarzyć różnice kolorystyczne w poszczególnych pasach. Chcielimy tego uniknšć i sprawdzenie tego było pierwszym etapem naszej kontroli. Szczęliwie się udało. Realizacja strony produkcyjnej reklamy trwała w Masterprincie 15 dni, w tym samo drukowanie zajęło zaledwie 5 dni. Dzi Otylia wisi umiechnięta i nic, jak twierdzi Marcin Mielcarek, jej nie grozi. Powisi tam do kwietnia. A co dalej?
Masterprint czeka na kolejne wyzwania. Nasz rozmówca wspomina o największej reklamie siatkowej, która w Stanach Zjednoczonych otuliła cały budynek. Na pytanie, czy takim realizacjom podołałaby firma, mój rozmówca z umiechem odpowiada: Jeli tylko sprzyjałaby nam fizyka, pewnie tak. MD