W 2018 r. firma Badge4u z Jaworzna zainstalowała jedną z pierwszych na świecie maszyn Xerox Iridesse Production Press. Inwestycja ta pozwoliła jej przenieść produkcję na nowy poziom jakości i skierować ofertę do klientów z segmentu premium. W ocenie właścicieli urządzenie to odpowiada na najważniejsze wyzwania w produkcji artykułów reklamowych, czyli precyzję i jakość druku, dlatego park maszynowy Badge4u wzbogacił się niedawno o kolejną maszynę Xerox Iridesse Production Press.
Początki Badge4u sięgają 1990 r. Wojciech Pawłowski, jak wielu innych obecnych właścicieli dużych przedsiębiorstw, zaczynał od małej poligrafii, czyli przede wszystkim wizytówek. Na targach w Sztokholmie zobaczył maszynę do produkcji znaczków, która kosztowała tyle, ile wynosiła roczna pensja lekarza. Pomimo sprzeciwu rodziny podjął ryzyko, nabył urządzenie oraz drukarkę i już kilka
miesięcy później otrzymał duże zamówienie na wyprodukowanie 100 tys. znaczków. Przełomowym momentem był zakup pierwszego produkcyjnego systemu drukującego Xerox 700. Kolejne maszyny – Xerox 800 i Xerox 1000 – współfinansowane już były z funduszy unijnych. W 2018 roku w Jaworznie zainstalowana została wspomniana już maszyna Xerox Iridesse Production Press i do tej pory rozwój Badge4u oparty jest na rozwiązaniach amerykańskiego producenta. Rośniemy dzięki maszynom Xerox, które pozwalają nam zaoferować najwyższą jakość na rynku – mówi Marcin Pawłowski, współwłaściciel Badge4u.
Bezkonkurencyjni na konkurencyjnym rynku
Badge4u to pierwszy co do wielkości producent znaczków przypinanych w Europie oraz gadżetów i innych materiałów promocyjnych. Współpracuje przede wszystkim z agencjami reklamowymi i eventowymi, zatrudnia ok. 90 osób. W dziale obsługi klienta pracują osoby porozumiewające się w większości języków europejskich, a także po japońsku i chińsku, ponieważ eksport stanowi ponad
90 proc. produkcji. Nasze wyroby wysyłamy do wszystkich krajów Europy, ale zdarzają się także zamówienia z Australii, Stanów Zjednoczonych czy Azji. Nasze najlepsze rynki to Francja, Włochy, Niemcy, Polska i Hiszpania – wylicza Marcin Pawłowski. – Inspirację do nieustannego rozwoju czerpiemy, odwiedzając różne wystawy. W ostatnim roku wzięliśmy udział w 22 targach, w tym w Japonii, USA, Hongkongu, Chinach, UE i Korei. Oferta Badge4u jest bardzo szeroka – składają się na nią różne gadżety reklamowe, w tym przypinki, produkty z magnesami, akcesoria do smartfonów, produkty zabezpieczające, otwieracze do butelek, breloki, żetony i ściereczki z mikrofibry. Firma wyspecjalizowała się również w maszynach i komponentach do produkcji przypinek. Wydawałoby się, że gadżety reklamowe to domena chińskich producentów, z którymi trudno konkurować cenowo. Jest to wręcz niemożliwe, płacimy za komponenty do ich produkcji więcej, niż kosztuje gotowy produkt z Chin – przyznaje współwłaściciel Badge4u. – Przewagę konkurencyjną budujemy przede wszystkim na czasie realizacji i wysokim poziomie obsługi. Naszą wizytówką jest jakość, gdyż drukujemy zgodnie z najnowszymi standardami FOGRA. Coraz więcej klientów nie chce kupować produktów z Chin, przywiązuje wagę do kraju pochodzenia, kwestii spełniania wymogów, np. REACH, czy posiadania wymaganych przez prawo certyfikatów, więc preferuje kraje Unii Europejskiej. Dużo kontraktów wygrywamy dzięki temu, że w przetargach zapisane są wymagania co do środowiskowego ISO 14001. Warunki produkcji, nasza dbałość o ekologię i standardy organizacji pracy zostały wysoko ocenione przez audytorów i przyniosły nam kilka certyfikatów jakości i środowiskowych, takich jak ISO 9001:2015, ISO 1400:2015 i ISO 45001:2018. Jako firma przyjazna środowisku jeszcze w tym roku chcielibyśmy wprowadzić nową linię produktów biodegradowalnych.
Iridesse – najlepszy wybór
Cały park cyfrowych arkuszowych maszyn drukujących Badge4u składa się z systemów firmy Xerox: dwóch maszyn Xerox Iridesse Production Press i Xerox Color 1000 Press. Co przesądziło o takiej lojalności w stosunku do jednego dostawcy? Przede wszystkim jakość i precyzja wydruków, ale także sprawny serwis oraz szybki czas reakcji – wyjaśnia Marcin Pawłowski. – Po przeszkoleniu operatorów przez Xerox większość prac serwisowych wykonujemy we własnym zakresie, tylko najtrudniejsze wymagają serwisu producenta. Xerox Iridesse to najlepsza maszyna, jaką mogliśmy wybrać. Porównaliśmy wydruki z konkurencyjnych maszyn i jakość druku Xerox była zdecydowanie najlepsza. Ważna jest dla nas możliwość drukowania w kolorach metalicznych, pozwalająca oferować produkty o bardziej ekskluzywnym wyglądzie. Dzięki technologii Iridesse ze zwykłego znaczka jesteśmy w stanie uczynić produkt, który agencja może sprzedać swojemu klientowi znacznie drożej. Dodatkową zaletą jest szerokie spektrum obsługiwanych podłoży – od papierowych przez syntetyczne po folie w dużym formacie.
Xerox Iridesse Production Press to wysokowydajna, sześciostacyjna maszyna cyfrowa, która łączy druk czterokolorowy z suchymi tuszami w odcieniach metalicznego złota i srebra, z tonerem bezbarwnym, a także w kolorze białym w technologii jednoprzebiegowej. Tusze metaliczne mogą zostać użyte osobno lub położone pod kolorami CMYK bądź na nich, aby stworzyć unikalne palety barw. Warstwa tuszu przezroczystego może z kolei stworzyć efekt głębi lub faktury materiału. Wbudowane moduły Xerox Free Flow Core pozwalają dostawcom druku automatycznie i selektywnie przetwarzać tekst oraz grafiki na druk złoty lub srebrny, bez potrzeby edytowania źródła dokumentu. Drukując z prędkością nawet 120 stron na minutę urządzenie może obsłużyć media z zakresu 52-400 g/m2. Wykorzystanie tonerów High Definition Emulsion Aggregate (HD EA) o optymalnej wielkości cząstek pigmentu gwarantuje bardziej matowe, jednolite tinty oraz świetną jakość detali. Dzięki temu, że Iridesse wykorzystuje toner o drobniejszych cząsteczkach, jest w stanie odwzorować nawet o 15 proc. większy gamut barwny, co powoduje diametralną różnicę w jakości druku. Dzięki temu maszyna często wybierana jest nie tylko z uwagi na możliwość druku kolorami metalicznymi, ale właśnie z uwagi na lepsze odwzorowanie kolorów specjalnych. Nasze produkty trafiają w dużej mierze do klientów korporacyjnych, dla których odwzorowanie kolorów firmowych jest bardzo istotne – podsumowuje Marcin Pawłowski. – Rozszerzony gamut barwny był więc dla nas kluczowy przy podejmowaniu decyzji o zakupie Iridesse. AN