Jubileuszowy Taropak tuż…
6 gru 2016 14:45
Zmiana oblicza współczesnego biznesu opartego na nowych technologiach i komunikacji internetowej powoduje, że zmieniają się również targi.
Nowoczesne targi są platformą osobistej komunikacji marketingowej, umożliwiając bezpośredni i dynamiczny dialog uczestników rynku. Taropak jest przykładem wydarzenia, które dzięki nieustającej ewolucji formuły targów prężnie się rozwija i w tym roku ma już swoją 25. edycję. Międzynarodowy Salon Techniki Pakowania i Logistyki Taropak 2006 odbędzie się w dniach 18-20 września. Warto też wspomnieć, że od tego roku targi Taropak będą organizowane w cyklu 2-letnim, tak więc następne odbędą się w roku 2008.
Po raz pierwszy branża opakowań spotkała się w Poznaniu w 1973 roku. W targach tych wzięło udział 35 wystawców z 9 krajów europejskich. Tegoroczny Taropak to już niezwykle rozbudowany program wydarzeń i blisko 700 wystawców z 30 krajów z całego świata. Na uwagę zasługuje fakt, że udział wystawców zagranicznych w targach Taropak wynosi aż 40%.
Opakowania to branża, która jest dostawcą dóbr inwestycyjnych dla większości gałęzi przemysłu. Zdaniem ekspertów wzrost PKB o 1 punkt procentowy wywołuje wzrost popytu na opakowania o 2 punkty. Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową prognozuje w najbliższych latach stały wzrost PKB w Polsce. Krajowa Izba Opakowań przewiduje, że do roku 2010 polski rynek opakowań będzie rósł w tempie 5-10% rocznie, a jego wartość wzrośnie w tym czasie do 5-7 mld zł (obecnie przekracza 3 mld zł), podczas gdy europejski rynek opakowań wzrośnie w tym samym czasie zaledwie o 3%*.
Sprawne funkcjonowanie logistyki to efektywna realizacja założeń rozwojowych całego systemu gospodarczego. Według PAIiIZ (Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych) Polska ze względu na swoje położenie, wykształconą kadrę i niskie koszty pracy ma szansę stać się kluczowym centrum dystrybucyjnym. Po roku 1995 branża ta odnotowuje niezwykle dynamiczny wzrost, szczególnie w infrastrukturze magazynowej. W tym czasie przybyło przeszło 3 mln m2 nowoczesnych magazynów w obiektach o powierzchni powyżej 1000 m2. W roku 2004 całkowita wielkość powierzchni magazynowych w Polsce wynosiła 17,6 mln m2. Rok 2005 był rekordowy dla tego sektora - wybudowano ok. 300 tys. m2 nowych powierzchni magazynowych**.
Oganizatorzy mają nadzieję, że dzięki dobrym prognozom rozwoju dla branży opakowaniowej i logistycznej oraz nieustannym poszukiwaniom jak najnowocześniejszej formuły jubileuszowy Taropak umocni swoją pozycję lidera na mapie targów dedykowanych tym branżom w naszej części Europy.
Ekspozycje targowe obejmują najważniejsze obszary branży opakowaniowej zgrupowane w czterech blokach tematycznych: opakowania - opakowania i pomocnicze środki opakowaniowe, materiały do pakowania i wyrobu opakowań, projektowanie opakowań; maszyny - maszyny i urządzenia pakujące, do wyrobu opakowań, projektowanie maszyn pakujących; logistyka - sprzęt transportu wewnętrznego, urządzenia gospodarki magazynowej, usługi logistyczne; doradztwo techniczne.
Istotnym elementem nowoczesnych targów jest możliwość zapoznania się z rynkowymi nowościami. W tym roku w czasie targów 50 firm zaprezentuje ponad 90 premierowych produktów i nowinek technicznych.
Ekspozycji będą towarzyszyć targowe wydarzenia przygotowane we współpracy z partnerami MTP: Centralnym Ośrodkiem Badawczo-Rozwojowym Opakowań, Krajową Izbą Opakowań, Polską Izbą Druku, Instytutem Logistyki i Magazynowania oraz wydawnictwami branżowymi.
Silnym akcentem w programie tegorocznego Taropaku jest przygotowana przez Polską Izbę Druku konferencja poligraficzna „Opakowania, dziś i jutro polskiej poligrafii”. Wydarzeniem ważnym dla branży opakowaniowej jest finał III Ogólnopolskiego Konkursu Opakowań PakStar 2006. Laureaci tego konkursu niejednokrotnie sięgali już po laury w międzynarodowym Konkursie Opakowań WorldStar.
Ponadto w programie targów znajdą się m.in.:
- spotkania stowarzyszeń producentów opakowań oraz organizacji wystawienniczych z Białorusi, Czech, Polski, Rosji i Ukrainy;
- spotkania matchmakingowe z przedstawicielami branży opakowaniowej z krajów Europy Wschodniej;
- specjalne misje przyjazdowe przedstawicieli biznesu z zagranicy;
- pokaz prac młodych projektantów - wystawa nagrodzonych projektów opakowań wykonanych przez studentów Akademii Sztuk Pięknych.
Tradycyjnie zostaną również wręczone Złote Medale MTP oraz nagrody Acanthus Aureus.
Opracowano na podstawie informacji MTP
*www.opakowania.com.pl
**Logistyka w Polsce - raport 2005, Instytut Logistyki i Magazynowania