Kierunek: cyfra
6 gru 2016 14:45

Kierunek: cyfra „Kreacja w druku” – druga edycja międzynarodowej konferencji, zorganizowanej tym razem pod hasłem nowych technologii, odbyła się 9 października w hotelu Intercontinental w Warszawie. Poligrafika była jednym z jej patronów medialnych. Zgromadzone osoby reprezentowały: drukarnie, agencje reklamowe oraz te firmy, pośrednio lub bezpośrednio związane z poligrafią, które pragną brać aktywny udział w kształtowaniu prężnie rozwijającego się rynku technologii cyfrowych. Sponsorzy konferencji, firmy: Duplo, Fujifilm Sericol, Heidelberg, Map Polska, Sack Invent Poligrafia oraz Xerox, swoją obecnością wyraźnie zaakcentowały i potwierdziły chęć uczestniczenia w tym procesie. Przybyli goście mieli możliwość wysłuchania sześciu prelegentów światowego formatu, którzy chętnie dzielili się posiadaną wiedzą. Jako pierwsza głos zabrała Louisa Theobald, dyrektor ds. organizacyjnych Ipex Digital CEE. Punktem kulminacyjnym jej wystąpienia była oficjalna zapowiedź targów Ipex Digital CEE, które odbędą się w dniach 6-8 listopada 2007 roku w Warszawie. Przedstawiając argumenty przemawiające za tym wyborem, zapowiedziała jednocześnie, że jako centrum targowe wybrano nowoczesny budynek EXPO XXI. Drugim prelegentem był Chris Jordan – niezależny konsultant ds. rozwoju biznesu w sektorze komunikacji graficznej, zaproszony przez firmę Xerox. Wystąpienie zatytułowane „Personalizacja jako pole do kreowania wartości dodanej dla klientów” oparł na przykładach czterech firm, które indywidualizując swoją ofertę produktową stały się znacznie lepiej zapamiętywane przez klientów, co z kolei przełożyło się na kilkukrotny wzrost dochodów tych firm. Podkreślił również, że dzięki upowszechnieniu się druku cyfrowego docieranie do odbiorców nie stanowi problemu o charakterze technologicznym, lecz jest kwestią umiejętności komunikacji wewnętrznej danego przedsiębiorstwa oraz właśnie maksymalnej personalizacji przekazu wystosowywanego do jego klientów. Vittoria Luminoso, Product Manager – Digital Print w Fedrigoni Cartiere zwróciła uwagę, iż klienci końcowi coraz częściej stawiają na równie wysokim poziomie swoje wymagania dotyczące jakości i oryginalności podłoży drukowych oraz sposobów ich wykończenia. O tym, jak na te oczekiwania odbiorców odpowiedziała grupa Fedrigoni, goście konferencji mogli się przekonać odwiedzając stoisko Map Polska, na którym wyłożono m.in. wprowadzone do oferty w 2006 roku papiery ozdobne z serii Fedrigoni Cartiere przeznaczone do druku cyfrowego. Czwarty prelegent – Paul Laskey, Business Manager Europe w API Group – opowiedział o „Zastosowaniu metalicznych i holograficznych folii w nowoczesnym kreowaniu marki”. Ich wykorzystanie bowiem nie tylko znacznie zwiększa ochronę danego artykułu przed podróbkami i imitacjami, lecz także przyczynia się do wzrostu jego marży oraz udziału w rynku. Atrakcyjny wygląd produktu oraz związana z tym łatwość jego rozpoznania przez nabywców mają tu również niebagatelne znaczenie. P. Laskey zaprosił uczestników konferencji na stoisko Sack Invent Poligrafia, gdzie mogli oni zapoznać się z ofertą obu firm. Malcolm Barden, dyrektor zarządzający Fujifilm Sericol odpowiedzialny za europejski rynek maszyn do druku cyfrowego oraz farb UV, przybliżył zgromadzonym rolę druku cyfrowego płaskiego w reklamie oraz w kampaniach promocyjnych. W swojej prezentacji wymienił powody, dla których farby utrwalane promieniowaniem UV zdominują segment tych materiałów kryjących w poligrafii, a także przedstawił zalety drukarek UV do druku płaskiego oraz argumenty świadczące o opłacalności inwestowania w nie, która z biegiem czasu będzie się jeszcze zwiększać. Robin Greenhalgh, dyrektor zarządzający oraz prezes Duplo International przedstawił słuchaczom zagadnienia związane z nowoczesną obróbką po druku, zachęcając jednocześnie do dyskusji na temat wartości dodanej, którą ten etap produkcji poligraficznej ma do zaoferowania w dobie „cyfry” im i ich klientom. Zaznaczył także, iż postpress nie może już dłużej być postrzegany wyłącznie jako część końcowa toku prac, jak dzieje się obecnie, lecz powinien stanowić punkt wyjścia w planowaniu rezultatu całego procesu produkcji. Następnie uczestnicy konferencji zostali zaproszeni na poczęstunek oraz warsztaty, w trakcie których mieli możliwość wymiany zdań na jej temat. KCz