Kierunek: etykiety
30 sty 2020 11:10

Drukarnia cyfrowa Arpaprint.pl z Bełchatowa to pierwszy w Polsce użytkownik nowej maszyny firmy Konica Minolta, dedykowanej produkcji etykiet w trybie z roli na rolę – AccurioLabel 230. Urządzenie znacząco zwiększyło możliwości produkcyjne przedsiębiorstwa, które w coraz większym stopniu koncentruje się na zleceniach z obszaru etykiet samoprzylepnych oraz bezklejowych. Inwestycja w najnowszy model z serii AccurioLabel to część kompleksowej współpracy drukarni Arpaprint.pl z firmą Konica Minolta, która jest tu nie tylko dostawcą rozwiązania, ale też  partnerem i doradcą. 

Arpaprint.pl – nowa marka na polskim rynku poligraficznym

Drukarnia Arpaprint.pl została uruchomiona w 2018 r. jako jeden z sektorów działalności F.H.U. RPNET – wielobranżowego przedsiębiorstwa z Bełchatowa, którego właścicielem jest Robert Papiewski. Decyzja o uruchomieniu produkcji poligraficznej we własnym zakresie to efekt jego wcześniejszych doświadczeń zawodowych, związanych z pracą w drukarni cyfrowej. Naszą działalność cechuje wielosektorowość, co w naturalny sposób oznacza też częste kontakty z branżą poligraficzną, m.in. w kontekście biznesu związanego z produkcją i konfekcjonowaniem cukierków reklamowych typu „krówka” (www.krowki-reklamowe.biz.pl) – mówi Robert Papiewski. – Zaczęliśmy od inwestycji w arkuszową maszynę cyfrową Konica Minolta i ploter wielkoformatowy, co pozwoliło na realizowanie różnorodnych prac akcydensowych, ale też etykiet. To istotne, gdyż o produkt ten mieliśmy coraz więcej zapytań ze strony klientów, co w naturalny sposób ukierunkowało nasz sposób myślenia i niejako wytyczyło plan działania.

Arpaprint.pl obsługuje klientów z licznych branż, m.in. spożywczej, budowlanej, chemicznej czy spirytusowej. Wśród jej zleceniodawców są również agencje reklamowe oraz inne przedsiębiorstwa poligraficzne. 

Kierunek: etykieta, w ścisłej współpracy z Konica Minolta

Decyzje podjęte jeszcze w 2018 r. spowodowały, że Arpaprint.pl w coraz większym stopniu zaczęła koncentrować się na produkcji etykietowej. Jak przyznaje Robert Papiewski, duża w tym zasługa opiekunów handlowych ze strony Konica Minolta – Dawida Grebera i Marcina Zaporowskiego: Od początku istnienia drukarni jestem bardzo blisko związany z tym dostawcą i szczerze mówiąc, nie wyobrażam sobie maszyn innej firmy w swoim parku sprzętowym. Już pierwsza inwestycja, zrealizowana przy doradztwie pana Dawida Grebera, okazała się strzałem w dziesiątkę. Była nią maszyna arkuszowa Konica Minolta AccurioPress C3070, na której realizujemy przede wszystkim prace reklamowe. Ponieważ zapytania o etykiety, także w wyższych nakładach niż te opłacalne w realizacji w arkuszu czy wielkim formacie (który też oferujemy), zaczęły pojawiać się coraz częściej, podjęliśmy decyzję o wdrożeniu produkcji w technologii „z roli na rolę”.

Dawid Greber, Production Printing Senior Account Manager w firmie Konica Minolta uzupełnia: Warto dodać, że plan inwestycyjny finalnie zrealizowany przez Arpaprint.pl był bardzo dokładnie przemyślany i zbieżny z jej możliwościami finansowymi oraz potrzebami rynkowymi. Pracując wspólnie nad nim, braliśmy pod uwagę fakt, że etykieta obecnie jawi się jako produkt względnie bezpieczny, także wobec ewentualnych zawirowań gospodarczych. Obecnie zakup maszyny bez przewidywalnej liczby zamówień jest ryzykowny – tu z założenia aspekt ten został wyeliminowany. Cieszymy się, że mogliśmy od początku być aktywnym partnerem tego projektu, nie tylko dostarczając kolejne rozwiązania – najpierw maszynę arkuszową, a następnie rolową, ale też doradzając przy wyborze optymalnego modelu, konfiguracji, wreszcie – oferując opiekę posprzedażową.

Obserwując rynek i uczestnicząc w różnych wydarzeniach branżowych, jak chociażby ubiegłoroczna Akademia Liderów Biznesu zorganizowana przez firmę Konica Minolta, nie miałem wątpliwości, że decydując się na wejście w biznes poligraficzny, także etykietowy, wybór technologii mógł być tylko jeden: cyfra. Kluczowe argumenty za tym przemawiające to stale spadające nakłady i oczekiwania względem produkcji prac nisko- i średnioseryjnych, coraz większa presja czasowa ze strony klientów oraz nasilający się trend personalizacji. Aby spełnić te wymagania, po prostu trzeba zainwestować w maszynę cyfrową – mówi Robert Papiewski.

Pierwsi w Polsce z AccurioLabel 230

Decyzja Arpaprint.pl o wdrożeniu produkcji w trybie „z roli na rolę” zbiegła się w czasie z wprowadzeniem na rynek przez firmę Konica Minolta nowego modelu pracującego w technologii tonerowej – AccurioLabel 230. Zadebiutował on oficjalnie na targach Label-expo Europe 2019, wzbudzając bardzo duże zainteresowanie wśród drukarń z całego świata. AccurioLabel 230 to nowa wersja rozwiązania dedykowanego produkcji etykietowej, znanego z licznych wdrożeń, zrealizowanych także w polskich drukarniach. Robert Papiewski przyznaje, że o inwestycji zdecydowały m.in. jego wcześniejsze doświadczenia z technologią tonerową, na jakiej bazują maszyny 

Konica Minolta: Wchodząc w biznes etykietowy, mieliśmy z pomocą tej firmy okazję przekonać się o najwyższej jakości produktów realizowanych w maszynach z serii AccurioLabel – mówi. – Także nasi klienci byli z nich bardzo zadowoleni, więc kontrakt na dostawę nowego modelu został podpisany bardzo szybko. Cieszymy się, że jesteśmy pierwszą polską drukarnią, która ma okazję przekonać się o możliwościach technologicznych tego rozwiązania.

Te zaś są bardzo szerokie – dodaje Marcin Zaporowski, Industrial Printing Key Account Manager Direct Sales, który odpowiada ze strony Konica Minolta za sprzedaż i wdrożenie AccurioLabel 230. – Urządzenie to przynosi bowiem jeszcze większe korzyści pod względem wydajności, elastyczności i stabilności produkcji. Cechy te są istotne w kontekście produkcji realizowanej przez Arpaprint.pl – etykiety stanowią tu coraz bardziej znaczącą część biznesu, a większość z nich jest realizowana właśnie w trybie „z roli na rolę”.

Maszyna AccurioLabel 230 drukuje w czterech kolorach, oferując maksymalną prędkość 23,4 m/min w przypadku większości papierów i folii oraz rozdzielczość rzędu 1200 dpi. W porównaniu z wcześniejszą wersją urządzenia oznacza to wzrost prędkości o 73 proc.

Zadowoleni klienci – kluczem do sukcesu

Wzrost wydajności jest tu zatem wręcz skokowy – przyznaje Robert Papiewski. – W efekcie oznacza to wyższą wydajność, co przy rosnących oczekiwaniach klientów, także w kontekście coraz krótszego czasu realizacji zleceń, jest sprawą kluczową. Już gdy zaczynaliśmy naszą działalność poligraficzną, wielu z nich sygnalizowało potrzebę realizacji etykiet z roli. Cieszymy się, że będziemy mogli ją obecnie realizować mając do dyspozycji najwyższej klasy rozwiązanie technologiczne, oferujące nie tylko wysoką prędkość, ale i jakość.

Marcin Zaporowski dodaje: Na uwagę zasługuje również jej wszechstronność w kontekście obsługiwanych podłoży, także tych, które najczęściej są wykorzystywane przez Arpaprint.pl, tj. folii samoprzylepnych. Maszyna zadrukowuje różnorodne papiery i folie (m.in. PET i PP), wykorzystywane w produkcji etykietowej, a także materiały specjalne, ekologiczne podłoża czy papiery fakturowane, tak cenione zwłaszcza w produktach premium. Możliwość druku na materiałach np. metalizowanych, w połączeniu z nowością, która pojawiła się w tym urządzeniu, czyli zadrukiem do registra, daje możliwość tworzenia wielokolorowych i przykuwających wzrok etykiet z białym podkładem. Jest ono zatem rozwiązaniem przyszłościowym, wpisującym się w plan rozwojowy wdrażany obecnie przez drukarnię.

Robert Papiewski dodaje, że w kontekście produkcji etykietowej nie mniej istotne od samego wydruku jest też jego wykańczanie i konfekcjonowanie: Tu również Konica Minolta przyszła nam z pomocą, rekomendując odpowiednie urządzenie pracujące w trybie off-line. Jak zatem widać, firma ta była i jest naszym partnerem w wielu obszarach realizowanych działań i inwestycji. Bardzo sobie to cenimy, gdyż wiarygodny i niezawodny dostawca to podstawa bezpiecznej produkcji oraz stabilnej współpracy z klientami.

Nowe inwestycje, nowe możliwości

Robert Papiewski przyznaje, że inwestycja w nową maszynę oznacza nie tylko większe możliwości technologiczne, ale też niejako zwiększa zobowiązania i odpowiedzialność wobec obecnych i przyszłych klientów drukarni: Z myślą o nich chcemy rozbudować istniejący już na naszej stronie kalkulator usług, ze szczególnym uwzględnieniem produkcji etykietowej. Będziemy też promować druk z roli na rolę w mediach społecznościowych czy podczas wydarzeń branżowych takich jak targi. Przede wszystkim jednak chcemy zapewnić klientom przewidywalność przy składaniu przez nich zamówienia, zarówno pod względem jakości, terminu, jak i – co istotne – finalnej ceny za usługę.

Warto podkreślić, że wielu klientów z branży etykietowej rozwija się razem z nami, zaczynając od maszyny arkuszowej i inwestując z czasem – podobnie jak Arpaprint.pl – w rozwiązanie zwojowe. To kolejny argument za podjęciem z nami współpracy, do czego serdecznie zachęcamy – mówi Marcin Zaporowski.

Cieszymy się, że po niespełna dwóch latach od naszej pierwszej, dłuższej rozmowy związanej z planowanymi przez Arpaprint.pl działaniami wspólnie nakreślona strategiczna wizja jest urzeczywistniana. Zaczęliśmy od maszyny arkuszowej, pomogliśmy w wejściu na rynek produkcji zwojowej, wreszcie – wdrożyliśmy tu pierwszą w Polsce maszynę AccurioLabel 230. Wszystko w bardzo krótkim czasie i tempie dopasowanym do potrzeb klienta. Wierzymy, że pokładane w nas zaufanie przełoży się na owocną współpracę dla obu stron, a maszyny Konica Minolta będą stanowić solidny grunt dla dynamicznego rozwoju drukarni Arpaprint.pl – podsumowuje Marcin Zaporowski.

Artykuł sponsorowany