Kierunek: inteligentne opakowania
6 gru 2016 14:53

39. edycja Międzynarodowych Targów Pakowania i Opakowań EMBALLAGE odbędzie się w dniach 22-25 listopada br. w Paryżu. Konferencję informacyjną poświęconą tym targom zorganizowała firma Promosalons Polska reprezentująca w naszym kraju Międzynarodowe Targi Francuskie. Spotkanie miało miejsce 26 maja br. w warszawskiej siedzibie Francuskiej Izby Przemysłowo-Handlowej; prezentacji imprezy dokonała Celine Glineur, dyrektor ds. komunikacji targów Emballage. Emballage to jedna z największych światowych imprez poświęconych opakowaniom, odbywająca się w cyklu 2-letnim. Wśród wystawców jest wielu liderów branży, a same targi oraz imprezy im towarzyszące stanowią światowe forum prezentacji najnowszych technologii i trendów w dziedzinie opakowalnictwa. W tegorocznej edycji organizatorzy liczą na udział ok. 1500 wystawców i ponad 100 tys. gości (w tym ok. 1/3 z zagranicy). Jak podano podczas konferencji, już w maju było zarejestrowanych 1250 wystawców – zarówno uczestniczących już we wcześniejszych edycjach, jak i nowych (wśród nowych 70 proc. stanowiły firmy zagraniczne). Tematyka targów obejmuje kompletną ofertę, od maszyn do konfekcjonowania, znakowania i drukowania aż po opakowanie jako gotowy produkt. Emballage to trzy hale w Centrum Wystawowym Paris Nord Villepinte z następującym podziałem tematycznym: hala 4 – napoje i płyny, maszyny do identyfikacji, znakowania i kodowania; hala 5 – maszyny do pakowania: produktów spożywczych, z dziedziny zdrowia i urody, różnorodnych produktów oraz do pakowania wtórnego; hala 6 – różnego rodzaju opakowania i pojemniki (także opakowania luksusowe), surowce do produkcji opakowań, etykiety oraz stoiska zbiorowe. Równolegle z targami Emballage w hali 3 będą się odbywać targi logistyki Manutention Equipements et Systemes. Motyw przewodni Emballage 2010 to Pack Smart – inteligentne opakowania, czyli spełniające wszelkie oczekiwania użytkowników, także te dotyczące innowacyjności i zrównoważonego rozwoju. Zrównoważony rozwój obejmuje m.in. takie zagadnienia jak ekoprojektowanie, stosowanie nowych materiałów, recykling; temu ważnemu tematowi poświęcony jest specjalny projekt w ramach targów: „Emballage in green”. Logo „Emballage in green” na stoisku będzie oznaczało, że wystawca stosuje innowacje respektujące środowisko naturalne: ekoprojektowanie, opakowania na bazie surowców z recyklingu i nadających się do powtórnego przetworzenia, biosurowce, przyspieszanie recyklingu itp. Podczas targów będzie działać platforma telewizyjna, gdzie każdego dnia od 10.00 do 16.00 specjaliści i producenci z branży poprowadzą dyskusje, debaty i prezentacje na tematy związane z ochroną środowiska i innowacjami prezentowanymi w ramach Emballage 2010. Z kolei w przestrzeni wystawowej stworzonej przez Fabrice Peltiera – prezesa agencji projektowania packaging P’Reference, prezesa INDP i założyciela Design Pack Gallery – zostaną zaprezentowane „drugie życie” opakowań i propozycje inspiracji artystycznych polegających na odzyskiwaniu tych opakowań. Inna przestrzeń tematyczna to Pack Designers w hali 6, poświęcona agencjom designu opakowaniowego oraz prezentacji ich know-how. W tej samej hali zwiedzający będą mogli się zapoznać z wizją profesjonalistów i przemysłowców dotyczącą nowych rozwiązań – wielkie innowacje targów Emballage zostaną zaprezentowane w ramach ekspozycji tematycznej Pack Innovation i przestrzeni Tendances (Tendencje). Ich wyboru dokona 10-osobowy zespół ekspertów Pack Experts, powołany przez organizatorów targów w związku ze znaczącym wzrostem innowacji zgłoszonych w br. przez wystawców. W jego skład wchodzą przedstawiciele wiodących grup międzynarodowych takich jak: Bayer, Carrefour, Coca Cola, Danone, L’Oreal, Nestle czy Renault. Targom będzie towarzyszył cykl specjalistycznych konferencji Pack Vision; przewidziano m.in. wystąpienia na tematy: roli designu w opakowaniach, innowacji w sektorze spożywczym, zdrowia, nowych technologii w służbie użytkowników, analizy rynków międzynarodowych (Niemcy, Włochy, Holandia, Tunezja...). Podczas poprzedniej edycji w roku 2008 targi Emballage odwiedziło 85 000 profesjonalistów ze 140 krajów; wystawcy reprezentowali następujące sektory: użytkownicy opakowań (71 proc.), producenci opakowań (19 proc.), agencje projektowe, packaging, komunikacja (10 proc.). Oprac. IZ