Klient na czele rewolucji
6 gru 2016 14:50

Fespa Digital 2009, zapowiadana jako najważniejsze europejskie wydarzenie targowe dla branży wielkoformatowej, odbędzie się w dniach 12-14 maja w centrum wystawienniczym RAI w Amsterdamie. Do końca lutego swój udział potwierdziło ponad 330 wystawców, zaplanowano także liczne wydarzenia towarzyszące. Na początku marca odbyło się Fespa Fest – specjalne spotkanie prasowe z organizatorami targów Fespa oraz ich sponsorem korporacyjnym, firmą HP i platynowymi sponsorami, firmami EFI Vutek, Kiian oraz Epson. Fespa to chyba jedyne obecnie targi w Europie niedoświadczające wycofywania się wystawców z udziału w imprezie. Wszyscy dziennikarze podkreślali, że dotychczas popularne targi krajowe odbywają się bez udziału największych dostawców branży. Hasło przewodnie trzeciej edycji targów Fespa Digital (przypomnijmy, że pierwsza miała miejsce w Amsterdamie w 2006 roku, a druga – w Genewie w 2008) to rewolucja. „Rewolucja to nie jest jabłko, które spada, kiedy dojrzeje. To ty musisz sprawić, że spadnie” – powiedział Ernesto „Che” Guevara i to na jego słowa powołują się organizatorzy targów. Działaj! Zmień swoje nastawienie! Myśl pozytywnie! Zaangażuj wyobraźnię i miej otwarty umysł! – nawołuje Marcus Timson, dyrektor sprzedaży i marketingu federacji Fespa. – Naszą mantrą jest: zmień się lub zgiń. Nie ma miejsca na establishment w nowych warunkach ekonomicznych. Właściwie nie istnieje już coś takiego jak establishment. Zmiany na polu dostawca-konsument wykreowały inne środowisko – dni łatwego biznesu są policzone. Zdaniem Marcusa Timsona ofiary rewolucji będą mogły winić przede wszystkim siebie, jeśli nie ewoluują, nie przystosują się i nie posłuchają najważniejszej osoby – lidera tej rewolucji: klienta. Kiedy czasy stają się cięższe, każda wspólnota zwraca się ku swoim liderom, aby odkryć i dzielić nowe idee. Dla drukarzy wielkoformatowych i innych chcących włączyć druk cyfrowy do swojej oferty Fespa Digital 2009 jest właściwym wydarzeniem – przekonuje Marcus Timson. Teatr innowacji Federacja Fespa skupiła się w tym roku na stworzeniu maksymalnej liczby szkoleń i seminariów dla zwiedzających. Popularny Showcase Theatre to w tym roku 18 bezpłatnych sesji prowadzonych przez branżowe autorytety, których tematyka będzie ściśle związana z aktualną sytuacją ekonomiczną (np. „Sukces biznesu w czasach zapaści kredytowej” poprowadzony przez Frazera Chestermana, dyrektora zarządzającego federacji). Inne sesje tematyczne, przygotowane przez firmy Durst, EFI, Epson, Esko Graphics, Mutoh czy Robert Horne Group dotyczyć będą m.in.: maksymalizacji zysków z technologią inkjetową, technologii „interweaving”, praktycznych aspektów pracy z inkjetowymi drukarkami UV czy też różnic pomiędzy drukiem tradycyjnym a cyfrowym. Paul Machin, doradca z zakresu dobrych praktyk przy agencji środowiskowej Unii Europejskiej i współautor przewodnika „Planet Friendly Guide”, opublikowanego przez Fespę, poprowadzi sesję na temat odpowiedzialnego, ekologicznego drukowania. Rewolucjoniści mile widziani Po raz pierwszy na stoisku Fespy (E90 w hali 5) pojawi się swego rodzaju scena dla branżowej wymiany wiedzy, z interaktywnymi debatami i wywiadami z czołowymi osobistościami przemysłu poligraficznego oraz „rewolucjonistami”. Rozważane będą problemy i wyzwania, przed jakimi obecnie stoją drukarze w zakresie druku wielkoformatowego, a zwiedzający będą mieli możliwość zaangażowania się w dyskusję z liderami branży. Na przekór recesji Drugie wydarzenie z cyklu „Digital Textile Conference”, zatytułowane „Wzrost ponad światową recesję” ma pomóc drukarzom poszerzyć ich wiedzę o sektorze cyfrowego druku na tkaninach i podsunąć strategie efektywnego radzenia sobie z trudnymi ekonomicznie warunkami. Konferencja będzie się koncentrować na tematyce zarówno ekonomicznej, jak i technicznej i składać się będzie z 13 sesji. Odbędzie się w dniach 12-13 maja, również na terenie centrum wystawienniczego RAI. Swój udział zapowiedziały już takie branżowe autorytety jak dr John Provost, John Ellery, Jos Notermans oraz Torbjorn Johansson. Otwarcia konferencji dokona John Ellery, wiceprezes FEPE – międzynarodowego stowarzyszenia reklamy outdoorowej, który przedstawi perspektywy rozwoju reklamy zewnętrznej w Europie i omówi znaczenie aplikacji tekstylnych na tym rynku. Program Digital Textile Conference (aktualny w dniu 6 marca 2009) przewiduje również następujące prezentacje:  „Wspomaganie rozwoju cyfrowego druku na tekstyliach” – dr John Provost, konsultant i redaktor techniczny „Digital Textile”  „Włoski jedwab Como i druk na ubraniach” – Christian Sampietro, dyrektor włoskiej fabryki tkanin Sampietro Group  „Wyższa jakość reprodukcji w bezpośrednim druku na tekstyliach” – Enrico Grasselli, dyrektor techniczny J-Treck3  „Porównanie wpływu na środowisko różnych rodzajów atramentów” – Andy Hancock, dyrektor techniczny Mexar  „Porównanie zalet druku bezpośredniego i transferowego” – Karel Lansu, dyrektor marketingu i sprzedaży producenta sprzętu do finiszingu, firmy Klieverik  „Nowe technologie drukowania. Osiąganie kompletnej symetrii obu stron tkaniny” – Jos Notermans, kierownik marketingu i sprzedaży, Stork  „Kreatywne projekty i doświadczenie rynkowe firmy Tobex” – Torbjorn Johansson, dyrektor zarządzający Tobex  „Pierwsza instalacja systemu produkcyjnego Isis” – Rob Morskate, dyrektor zarządzający Osiris Digital Printing Koszt udziału w Digital Textile Conference to 595 EUR (495 EUR dla członków Fespy). Rewolucja zaczyna się od dzielenia idei, wymiany poglądów i dyskusji nad nimi – stwierdził Frazer Chesterman, dyrektor zarządzający federacji. – Fespa Digital 2009 jest do tego idealną platformą w krytycznym dla branży momencie. W duchu rewolucji stworzyliśmy wyjątkowo bogaty program edukacyjny. Każdej godziny każdego dnia targów będziecie mieli możliwość czegoś się nauczyć lub pozwolić się zainspirować. Nieważne, czy zwiedzający jest już gotowy do inwestycji w druk cyfrowy, i tak warto odwiedzić Fespę, ponieważ jest to jedyne wydarzenie dedykowane drukowi wielkoformatowemu, oferujące tyle możliwości rozwoju i edukacji pod jednym dachem. AN