Kodak bez biznesu Prosper
6 gru 2016 14:59

Firma Eastman Kodak Company poinformowała o strategicznych decyzjach związanych z jej biznesem Enterprise Inkjet oraz technologią sensorów dotykowych ze srebrną metalową siatką – Silver Metal Mesh. Decyzje te zostały podjęte po dogłębnej analizie zarządzania operacjami tych biznesów oraz rozmowach z klientami, partnerami i innymi uczestnikami rynku. Kodak jest obecnie w trakcie prowadzenia rozmów z potencjalnymi nabywcami na temat zakupu jego biznesu Kodak Prosper Enterprise Inkjet Business wraz z cenioną platformą maszyn drukujących Kodak Prosper, serią systemów wdrukowywania danych Prosper S oraz produktów pochodnych. Sagent Advisors, niezależny bank inwestycyjny oraz DC Advisory, europejski doradca finansowy firmy i współudziałowiec Daiwa Securities, japońskiego banku inwestycyjnego, zostały zaangażowane przez firmę Kodak do zarządzania procesem sprzedaży. Biznes Prosper ma ogromny potencjał do dynamicznego wzrostu – powiedział Jeff Clarke, CEO firmy Kodak. – Ten potencjał zostanie najlepiej wykorzystany przez firmę dysponującą znaczącą siecią sprzedaży oraz dystrybucji na rynku druku cyfrowego. Otrzymaliśmy sygnały o strategicznym zainteresowaniu biznesem Prosper od firm i ich przedstawicieli finansowych – kontynuuje Clarke. – Będziemy nadal inwestować w rozwój technologii Prosper w trakcie procesu sprzedaży. Jest to wyjątkowa technologia, podobnie jak bazujący na niej zestaw produktów wysoko cenionych w przemyśle poligraficznym. Możliwości rynkowe dla maszyn Prosper wzrosną jeszcze bardziej wraz z planowanym wprowadzeniem Kodak UltraStream, nowej generacji technologii inkjetowej o znacznie zwiększonej wydajności – dodaje Philip Cullimore, prezes Kodak Enterprise Inkjet Systems Division i Micro 3D Printing & Packaging Division. – UltraStream przeniesie produkcyjny druk w technologii inkjet do głównego nurtu druku akcydensowego i opakowań w skali przemysłowej. Światowa premiera technologii Kodak UltraStream planowana jest na targach drupa 2016. Jaki wpływ ta decyzja będzie miała na obecnych i potencjalnych użytkowników technologii Kodak Prosper? Każdy klient i indywidualny przypadek są inne, dlatego też będziemy rozmawiać z każdym z nich z osobna o następstwach tej zapowiedzi – odpowiada Cullimore. Druk funkcjonalny 3D, w tym czujniki dotykowe, jest ważnym elementem portfolio firmy Kodak i firma planuje kontynuować rozwój najnowszych technologii w tym segmencie. Po dogłębnym opracowaniu technologii zarówno srebrnych, jak i miedzianych sensorów Kodak postanowił skupić się na sensorach miedzianych. W oparciu o informacje zwrotne uczestników rynku stało się dla nas jasne, że to nasze sensory z miedzianą metaliczną siatką są tymi zwycięskimi pod względem kosztów ogólnych, kosztów instalacji i skalowalności na dużych ekranach. (...) – powiedział Cullimore. Kodak wycofuje się z produkcji sensorów ze srebrną siatką, ale nadal będzie produkował folię z halogenkami srebra dostępną dla dostawców ekranów dotykowych. Na pytanie Poligrafiki o to, jak jego zdaniem decyzja o sprzedaży biznesu wpłynie na przyszłość firmy Kodak, Philip Cullimore odpowiada: Decyzja dotycząca technologii Prosper jest oparta na skali działań naszej firmy na rynku druku inkjetowego. Wraz z ukończeniem inwestycji w rdzeń technologii Prosper oraz otwarciem się dla nas nowych, znacznie większych rynków dzięki przełomowej technologii UltraStream nadszedł czas, aby przekazać biznes Prosper w ręce spółki o większej obecności na rynku druku cyfrowego. Uważamy, że to zapewni firmie Kodak najlepszy zwrot z inwestycji. Pozostajemy nadal zaangażowani w działalność związaną z drukiem. Posiadamy technologie takie jak Flexcel NX dla druku opakowań czy linie drukujące wykorzystujące nasze bezprocesowe płyty Sonora, które wykazują silny wzrost udziału w rynkach. Dążymy także do tego, aby rozwijać nasze doświadczenie w zakresie inżynierii materiałowej na nowych rynkach, np. w związku z naszą współpracą z Carbon 3D i rozwojem biznesu sensorów na bazie miedzi wykorzystywanych w produkcji ekranów dotykowych. Około połowy wszystkich drukowanych stron ma kontakt z technologiami prepress firmy Kodak (…). W 2015 r. wolumen płyt Sonora wzrósł o 50 proc. Nasza technologia Flexcel NX jest bliska swojej 500. instalacji. Na targach drupa pokażemy nową platformę NexPress. Z kolei nasz nagradzany Prinergy Workflow jest nadal systemem operacyjnym przemysłu poligraficznego, a duża baza zainstalowanych maszyn Versamark i komponentów wzmacnia nasze dziedzictwo skoncentrowane na branży druku. (…) – dodaje Cullimore. Na podstawie materiałów firmy Kodak opracowała AP