Komunikacja wizualna w Düsseldorfie
6 gru 2016 14:50

Międzynarodowe Targi Technik Komunikacji Wizualnej Viscom w Düsseldorfie w tym roku odbędą się w dniach 1-3 października. Organizatorem imprezy jest firma Reed Exhibitions, która łącznie, w skali roku, organizuje 460 targów dla 52 branż. Podczas najbliższej edycji Viscom 2009 wystawcy zaprezentują różnorodne oferty w dziedzinie komunikacji wizualnej i reklamy zewnętrznej, m.in. w zakresie technologii sitodruku, druku wklęsłego, produkcji banerów i napisów, specjalistycznego oprogramowania oraz maszyn i urządzeń do druku cyfrowego. Organizator targów spodziewa się ponad 10 000 zwiedzających oraz 350 wystawców z 30 państw. Z Polski swoje uczestnictwo w imprezie zapowiedziało 10 firm oraz przedstawiciele prasy branżowej. AGS Agnieszka Ihnatowicz jest rodzinną firmą usługową, od 15 lat wykonującą szyldy emaliowane. Ich pełna gama zostanie wystawiona na stoisku targowym. Zajmująca się produkcją reklamy świetlnej firma Emo Neon w ofercie posiada m.in. gadżety neonowe, kasetony i litery blokowe, których różne profile będzie można zobaczyć podczas targów. Swoją ofertę pokaże również wielkoformatowa drukarnia cyfrowa Labo Print, oferująca kompleksową obsługę w zakresie produkcji reklamy wielkoformatowej, opartej głównie na technologii Efi Vutek. Po raz kolejny na targach Viscom obecna będzie także cyfrowa drukarnia wielkoformatowa Masterprint XL ze Swarzędza. Oprócz dotychczasowej oferty firma będzie prezentować kilka nowości, przede wszystkim druk ekologiczny, powstający na jej maszynie lateks (HP Designjet L65500) oraz najnowszy materiał ekologiczny produkowany na bazie lnu, przeznaczony specjalnie do tej maszyny. Kolejnym wystawcą z Polski będzie firma Oxygen Media, działająca w branży reklamy zewnętrznej. Zajmuje się ona produkcją niestandardowych nośników reklamy, niekonwencjonalnych form przestrzennych oraz produktów o nietypowych kształtach. Swoją ofertę pokażą również: Planet Graf, Pro Aluminium System, Revolution-Tech Techno-Logic oraz firma RGB Technology – producent wyświetlaczy diodowych monochromatycznych i full color. Oferowane przez nią wyświetlacze tekstowe, graficzno-tekstowe oraz kolorowe telebimy wykorzystują innowacyjną technologię diod LED. Ostatnim polskim wystawcą na targach Viscom 2009 będzie firma Tent Grupa, producent balonów reklamowych. Nie zabraknie także międzynarodowych firm działających w branży reklamowej i poligraficznej. Obecna będzie m.in. firma Agfa Graphics, która zaprezentuje dwa najnowsze modele wielkoformatowych ploterów atramentowych UV: :Anapurnę M2 drukującą do 23 m2/h oraz :Anapurnę MW, pozwalającą na druk w bieli. Firma NEC Display So-lutions zaprezentuje przede wszystkim swoje sztandarowe produkty dla sektora komunikacji wizualnej: monitory wielkoformatowe NEC MultiSync X461UN i NEC MultiSync X461HB oraz oprogramowanie NEC Digital Signage. Enfocus skupi się z kolei na pełnej gamie narzędzi PDF, rozwiązaniach automatyzujących oraz najnowszych wersjach PitStop Pro 09 i PitStop 09. Na targach Viscom 2009 obecna będzie również firma Fujifilm, która wystawi maszynę Acuity HD 2545 – pierwsze urządzenie rolowe do druku wielkoformatowego, umożliwiające drukowanie z dużą prędkością z roli w barwach CMYK i w bieli. Na stoisku firmy będzie można zapoznać się również z mediami do druku wielkoformatowego występującymi pod wspólną marką Euromedia. Firma Mimaki, na powierzchni liczącej ponad 300 m2, zaprezentuje małoformatową drukarkę UV UJF-605 CII przeznaczoną m.in. do krótkich serii, maszynę UV UJV-160 utwardzającą wydruki diodami LED w konfiguracji z roli na rolę oraz nową wielkoformatową stołową drukarkę UV JFX-1631 wyposażoną w diody LED. Firma pokaże także drukarki z serii DS do druku bezpośredniego na flagach oraz drukarkę TS5-1600AMF do druku sublimacyjnego. Także firma Gandinnovations w tym roku będzie prezentowała swoje rozwiązania. Producent skupi się przede wszystkim na kilku modelach ploterów wielkoformatowych marki Jeti. Premierę –nowe rozwiązanie wielkoformatowe – na targach w Düsseldorfie zapowiada z kolei firma HP. Ponadto wystawi ona znane już urządzenia hy-brydowe UV HP Scitex (serię XP2750 i FB950), urządzenie HP Designjet Z6100 z wbudowanym spektrofotometrem oraz ekologiczny system HP Designjet L65500. Innymi wystawcami na targach będą m.in.: Canon, Esko-Graphics, Igepa Group, Mutoh Europe, Océ oraz Roland DG. Tegorocznym targom będą towarzyszyć również liczne imprezy dodatkowe: konferencje, seminaria, pokazy oraz prezentacje związane z szeroko pojętą komunikacją wizualną. Ich uczestnicy będą mogli zdobyć wiedzę na tematy związane z reklamą cyfrową. Petra Lassahn – dyrektor targów Viscom – podkreśla, że główny nacisk zostanie położony na przekazanie informacji praktycznych, które w prosty sposób będzie można wdrożyć w życie. Organizator przewidział m.in. specjalne warsztaty dla fachowców, które będą dotyczyły m.in. dystrybucji znaków reklamowych, technologii wyświetlaczy i technik dotykowych. 2 października (piątek) w hali 8b (w godzinach 11-13 i 14-16) odbędą się też bezpłatne warsztaty drukowania przemysłowego. Podczas spotkania z ekspertami uczestnicy poznają wiele istotnych kwestii dotyczących technik produkcyjnych oraz technologii maszyn i produktów. Każdego dnia targów będzie także można uczestniczyć w spotkaniach z profesjonalistami w dziedzinie drukowania inkjetowego (czwartek i piątek od 15.00, sobota od 14.00 w hali 8b F60). Dzień przez rozpoczęciem targów (30 września) odbędzie się natomiast pierwsza edycja konferencji „viscom tec. 09 conference”. Jej uczestnicy dowiedzą się m.in. o nowych technologiach, które odmienią zachowania klientów; o możliwościach reklamowych, które najprawdopodobniej będą kształtować komunikację wizualną w przyszłości oraz o roli interaktywności w komunikacji wizualnej. Opłata za uczestnictwo w konferencji wynosi 590 euro. PROGRAM TARGÓW CZWARTEK, 1 października: Dni reklamy cyfrowej 2009 (hala 8a J40) 10.30-12.00 Inaugurujące warsztaty związane z reklamą cyfrową. Praktyczny wstęp do całego spektrum reklamy cyfrowej oraz przegląd innych systemów i dziedzin aplikacji – od planowania do realizacji. Bezpłatne uczestnictwo dla osób zarejestrowanych drogą mailową do dnia 25.09.09 (digital-signage@viscom-messe.com) 12.30-14.00 Technologie ekranowe, przegląd aktualnych tendencji i osiągnięć, trendów w dystrybucji oraz możliwości związanych z projektowaniem i łączeniem wyświetlaczy 14.00-16.30 Finaliści nagrody viscom za najlepsze zastosowanie reklamy cyfrowej w praktyce Dzień reklamy zewnętrznej (hala 8b E60) 11.00-13.00 We współpracy z FAW German Outdoor Advertising Association. Produkcja środków masowego przekazu – podstawy, trendy i modele biznesowe (hala 8b E60) 13.00-17.00 We współpracy z f:mp German Media Production Association F:mp spotkanie firm produkcyjnych 17.00-18.00 Viscom trendy – przegląd Warsztaty Adobe (hala 8b, pok. 814) 12.15-18.00 Prowadzi Stefan Lamb. W czasie warsztatów zostaną zademonstrowane różne programy, zawierające wskazówki użyteczne w codziennej pracy PIĄTEK, 2 października Dni reklamy cyfrowej 2009 (hala 8a J40) 10.30-12.00 Inaugurujące warsztaty związane z reklamą cyfrową (patrz powyżej) 12.30-14.00 Technologie dotykowe; przegląd aktualnych osiągnięć, PC czy media player, wady i zalety, zarządzanie projektami reklamy cyfrowej 14.00-16.30 Finaliści nagrody viscom za najlepsze zastosowanie reklamy cyfrowej w praktyce Dzień druku cyfrowego (hala 8b E60) Poruszane będą głównie tematy środowiska, bezpieczeństwa przemysłowego, web-to-print i nowych dziedzin biznesowych. Organizacja we współpracy z digicom digital printing group i specjalistą Berndem Zipperem z zipcom consulting (11.00-14.45) oraz FDI Association of Printing Industry Managers (15.00-18.00) Warsztaty druku inkjetowego (hala 8b, pok. 814) 11.00-16.00 Jaki jest aktualny stan wiedzy na temat druku inkjetowego? – skupiając się na zyskowności i opierając się na przykładach najlepszych zastosowań w praktyce, uczestnicy poznają wszystkie techniki produkcji oraz technologie maszyn i produktów SOBOTA, 3 października Warsztaty Corel (hala 8a J40) 10.15-16.15 Warsztaty prowadzone są przez Suzanne Smith. W ich trakcie będą demonstrowane różnorodne programy zawierające przydatne wskazówki, możliwe do wykorzystania w codziennej pracy Dzień tworzenia znaków (hala 8b E60) 11.00-15.45 Zorganizowany w porozumieniu z ZVW Central Association Signmaking. Tematami będą: „Użycie nowoczesnych technik laserowych”, „Szkolenia zawodowe” „Tchnięcie nowego życia w stare techniki” oraz „Podstawy projektowania” Wszystkie wydarzenia, które są częścią Viscom Düsseldorf 2009, zostały wliczone w cenę biletów wstępu. Oprac. DA